شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲۰

ماجرای علف‌های هرز باغچه احمدی نژاد

يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 263261
محمود احمدی نژاد تاکنون هیچ نقطه فسادی را از ناحیه دولت خود نپذیرفته و این یعنی این که دولت خود را مبری از همه چیز می داند، همچنان که خودش می گوید دولتش پاکترین دولت ها بوده است.
به گزارش جهان به نقل از افکار نیوز، رئیس جمهور این روزها از ارائه فهرستی از مفسدان اقتصادی می گوید که هشت سال است در جیبش خاک می خورد و با وجود همه اصرارهای مردان قوه قضاییه از ارائه آن امتناع می کند. سخن بر سر این است که یک بار برای همیشه ماجرای این افراد که از قبل از انتخابات سال ۸۴ گاهی به عنوان دست های پشت پرده و بار دیگر با عنوان شیاطین نام برده شده اند مشخص شود تا مردم نیز تکلیف خود را بدانند.

مردم یک تصویر از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در سال ۸۸ را نیز به خوبی به یاد دارند و آن زمانی بود که احمدی نژاد بر سر باغچه سبزی و ریحان خانه خودش در محله نارمک تهران با شلوار خانگی نشسته بود و در پاسخ به سؤال جواد شمقدری کارگردان فیلم های انتخاباتی اش که از او پرسید چه می کنی گفت دارم علف های هرز باغچه را درمی آورم تا جلوی رشد ریحان ها را نگیرد.

اما در سال های بعد ظهور جریان منحرف اعتقادی، کشف بزرگترین فساد بزرگ بانکی کشور و مفاسدی همچون بیمه ایران مردم را بیش از هر چیز با این شوک مواجه کرد که پس ماجرای آن ریحان ها و علف های هرزها چه بود؟ !

او در اوایل ریاست جمهوری خود تهدید می کرد که فهرستی ۱۰۰ نفره از مفسدان اقتصادی را در جیب خود دارد و مشخص نبود که روی تهدید او با چه کسی و چه چیزی است. در سال ۸۸ فهرست محمود احمدی نژاد به ۲۵۰ نفر افزایش یافت و اکنون می گوید نام ۳۰۰ بدهکار بانکی را در اختیار دارد که ۶۰ درصد پول مردم را در اختیار دارند. رئیس جمهور این مسئله را نادیده گرفت که مردم می پرسند این مفسدان و بدهکاران بانکی چگونه و چه زمانی زایش یافتند و مگر غیر از این است سیستم بانکی کشور تحت مدیریت و برنامه ریزی دولت فعالیت می کنند.

او یکبار اردیبهشت ماه در واکنش به مطرح شدن نام چهره های دولتی در دادگاه های مفاسد اقتصادی گفته بود: ما و مجموعه نظام به خوبی با این مسئله برخورد کردیم و باید به ما آفرین می‌گفتند درحالی که امروز اینگونه نیست.

محمود احمدی نژاد تاکنون هیچ نقطه فسادی را از ناحیه دولت خود نپذیرفته و این یعنی این که دولت خود را مبری از همه چیز می داند، همچنان که خودش می گوید دولتش پاکترین دولت ها بوده است. اتخاذ چنین رویکردی که از یک سو فهرست های نامشخص متعددی از سوی رئیس جمهور به عنوان مفسدان اقتصادی معرفی می شود و از سوی دیگر در مقابل نقش مدیریت دولتی در مفاسد سیستم اقتصادی کشور سکوت می کند، بیش از هر چیز بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی را که از دو دهه پیش با سخنان مقام معظم رهبری پیرامون آن گفتمان سازی صورت گرفته به سمت ابهام برده و می تواند آن را تنزل درجه داده و به یک موضوع دستمالی شده تبدیل کند.

احمدی نژاد اردیبهشت ماه در جلسه مشترک قوا در حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به کنایه گفته بود: بعضی‌ها تصور می‌کنند که اگر ما ۴ نفر را اعدام بکنیم قاطعیت ما در فساد محرز می‌شود اما اینگونه نیست و ما باید عدالت را اجرا کنیم؛ امروز متاسفانه اصل این مسئله در بحث‌های مختلف کاملا در حاشیه قرار گرفته است.

رئیس جمهور امروز باید به این سؤال پاسخ دهد که نحوه مبارزه با مفاسد اقتصادی از نقطه نظر وی چگونه است و اصولاً اصل و حاشیه در این میان چیست؟ آیا اصلی غیر از این وجود دارد که دولت مجری قانون کشور محسوب می شود و عملکردش در معرض نقد قرار دارد؟

در این باره،‌ عزت الله یوسفیان ملا دیگر نماینده عضو  عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصاد می گوید: اینها می‌گویند همه کار‌های خوب دنیا را ما انجام داده‌ایم و همه کارهای بد دنیا را دیگران انجام داده‌اند. درواقع دولت اراده‌ای برای مبارزه با مفاسد اقتصادی ندارد و الان هم نمی‌گوید که ما می‌خواهیم با اینها برخورد کنیم، بلکه می‌گویند که مانع کار ما نشوید! وگرنه اگر اراده‌ای برای مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود داشت ما مصوبات بسیار خوبی داریم که اجرا نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حرف را که چند بار نمی زنند. احمدی نژاد دوبار اسامی را به قوه قضائیه داده. عوض اینکه به آن قوه فشار بیاورید ، چرا علیه دولت سیاه نمایی می کنید
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد ما را دشمن شاد کرد.
United States
تصور كنيم اگر آقاي احمدي نژاد در يك مناظره انتخاباتي دربرابر رقيبي قرار مي گرفت و ميخواست اين افتضاحاتي را كه دراقتصاد بوجود آمده نقد كند چه آبرويي از طرف مي برد . مسائلي همچون عدم تسليم محض دربرابر ولايت فقيه ، كاستن ارزش پول ملي ، دارا بودن كابينه اي متزلزل در طول 8 سال ، اختلاس هاي كلان بانكي ، باند بازي و فاميل بازي ، درگيري هاي بي حاصل با مجلس و قوه قضاييه به بهانه پاسداري از قانون اساسي ، عزل وزرا به دليل واهي و غيرمنطقي درشرايط نامناسب ، خانه نشيني سياسي دراعتراض به ممانعت از عزل يك وزير ، عدم عزل وزرا و مديران نالايق دربخش هاي اقتصادي ، عدم كنترل گراني هاي افسار گسيخته و ناتوان شدن اقشار آسيب پذير ، نشان دادن لولوي عزل به وزيران و مديران جهت جلوگيري از انتقادات سالم و اثر بخش و ....
Iran, Islamic Republic of
کدام دولت، دولت سه نفری احمدی نژاد ، مشایی و بقایی؟!
بابا شما چرا گير داديد/ احمدي نژاد استاد ساخت جملات تبليغاتي است!!!
Iran, Islamic Republic of
ليست ارسالي اسفند سال 89 را چه كردند؟
اين هم همون!
امر به معروف هم شرط اثر ميخواد برادرا!
سال 1389 داد چرا چاپ نکردی؟
...در دولتهای قبلی هم از این اتفاقات زیاد میافتاد ولی درز نمیکرد.اتفاقا این یکی از نقاط قوت دولت اوست که مفاسد دارد رو میشود چه به ضرر خودش باشد.
تقریبا ایشون به هرچی دیگرانو متهم کرد خودشم گرفتار همونا شد
Germany
احتمالا تا شب انتخابات میشن 400 نفر
خودتونو خسته نکنین ،تهش وصل میشه به 10 -15 نفر گردن کلفت ،که هیچکس هیچ مدرکی ازشون نمیتونه پیدا کنه یا اگه پیدا کنه کاری نمیتونه بکنه چون ریشه خیلی پر قطره، حالا میخواد رییس جمهور باشه یا قوه قضاییه. وقتی کسی کاری نمیتونه بکنه چی فرقی داره که کی اسامی رو بگه، اصلا بگه ، آخرش میشه اختلاس بزرگ مالی!! چی شد؟ به کجا رسید؟ چه کسانی رو گرفتن؟!! نتیجه اش!!
France
اولا جناب دکتر احمدی نژاد(یا ریاست محترم جمهوری)
ثانیا چرا اون خبری که سال 89 خود جناب آقای محسنی اژه ای اعلام کردند رئیس جمهور اسامی 250 نفر از مفاسد اقتصادی را به قوه قضائیه جهت پیگیری داده اند نمیذارید همه ببینند. چرا فکر کردید مردم فقط سایت شما رو میبینند.
ثالثا مگه حضرت آقا نفرمودند تا جرم کسی ثابت نشده نباید اسم اون شخص اعلام بشه پس آقای دکتر بهترین کار رو انجام دادند و اون چیزی که وظیف اش بوده یعنی دادن اسامی به قوه ی قضائیه رو انجام داده
یه ذره هم انصاف داشته باشید
France
تا حالا ندیده بودم به کسی به اندازه آقای احمدی نژاد ظلم بشه.چرا اون موقع که انداخته بودینش جلو تو سازمان ملل تو قلب آمریکای پلید با اون شجاعت بر علیه شون سخنرانی میکرد خوب بود.فردای قیامت همه ی شما باید جواب گو باشید.خدارا شکر کارهایی که آقای احمدی نژاد در همه ی زمینه ها انجام داده به اعتراف دوست و دشمن های با انصاف در طول انقلاب بی نظیر بوده.
بابا بريد گراني رو درست كنيد كه پدر مردم درامده است
Iran, Islamic Republic of
با سلام وعرض خسته نباشید
لطفااین سوال را نمایش دهیدزیراتاکنون سایت های پر ادعاازنمایش آن خودداری کرده اند

اگرانقلاب نشده وجوانان عزیزیی برای حفظ آن تقدیم نشده بودآقایانی که برسرقدرتن و نه برای خاطر خدا با هم اختلاف دارند، کجا و چه کاره بودند؟
"تا حالا ندیده بودم به کسی به اندازه آقای احمدی نژاد ظلم بشه.چرا اون موقع که انداخته بودینش جلو تو سازمان ملل تو قلب آمریکای پلید با اون شجاعت بر علیه شون سخنرانی میکرد خوب بود.فردای قیامت همه ی شما باید جواب گو باشید.خدارا شکر کارهایی که آقای احمدی نژاد در همه ی زمینه ها انجام داده به اعتراف دوست و دشمن های با انصاف در طول انقلاب بی نظیر بوده."


اقای طرفدار چرا نعل وارونه می زنی؟ اقای احمدی نژاد کار زیاد کرده وکار بی نظیر هم کرده اما این دلیل نمیشه چون جلوی امریکا خوب ایستاده بود حالا هر کاری می کنه الکی تاییدش کنیم. هر چیزی جای خودش هم تشویق و هم تنبیه. بعدشم مردم همکم برای ایشون هزینه ندادن. جواب مظلومیت اونا رو که با برخی تصمیمات غلط و بعضا لجبازانه ایشون داغون شدنکی میده؟
ظاهرا ایشون اون موقع اسامی مفسدین رو داده نه بدهکاران رو.
دوست عزیزی که در محاکمه متهمین اختلاس تردید کردید. خوبه بدونید خم رنگ رزی نیست و دارن بررسی می کنن و ایشالا احکامش به زودی اعلام میشه البته امیدوارم نتیجه سست و تسامحی نباشه
Iran, Islamic Republic of
دوستی که می گوید احمدی نژاد کار خوب کرده و تشویق و تنبیه جای خودش بگوید بینه و بین الله تنبیه ساکتین در فتنه جیست؟؟ الان چه تنبیه ای شده اند؟؟ رسانه ندارند؟؟ منصب دولتی ندارند ؟؟ مشاوره از قوه قضائیه نمیگیرند؟؟ آن وقت تشویق کارهای خوب احمدی نژاد چه بوده است؟؟ اینکه بگوییم همه آن کارها بی خود بوده؟؟ او از اول مردم را فریب داده است؟؟ او دین ندارد؟؟ اوادب ندارد او فراماسونر، دیکتاتور و اخیرا ... و غیره است؟!!!!!!
United States
درود بر احمدی نژاد