جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۶
واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به سوءاستفاده اپوزیسیون از سخنانش:

موسوی و کروبی باید به عنوان 'باغی' محاکمه شوند

يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب: 263245
امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به این که گناه بسترسازان فتنه سال ۸۸ از طراحان اصلی فتنه در آمریکا و انگلیس کمتر نیست، گفت: بسترسازان فتنه ۸۸ باید به عنوان "باغی" مورد کیفر و محاکمه قرار بگیرند.
موسوی و کروبی باید به عنوان
به گزارش جهان، آیـت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس صبح روز 9 دی ماه در مصاحبه ای درباره فتنه 88، سران فتنه را بسترسازان فتنه توصیف کرده بود که البته خودشان اهل پاره کردن عکس امام راحل نبودند.

سخنان نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در این باره با سوءاستفاده رسانه های ضدانقلاب و برخی محافل داخلی نزدیک به فتنه گران مواجه و زمینه تحلیل های مختلف در تبرئه میرحسین و کروبی شد.

آیت‌الله علم‌الهدی اما واکنشی سریع و قاطع به این سوءاستفاده تبلیغاتی داشت.

وی با اشاره به سواستفاده رسانه‌های بیگانه از قسمتهایی از اظهارات وی در خصوص فتنه و زمینه‌های به وجود آورنده آن به فارس گفت: ما معتقدیم فتنه سال 88 یک مثلث شوم بود که سه زاویه داشت. یک زوایه مربوط به طراحان و برنامه‌ریزان فتنه بود، یک زاویه دیگر آن را عوامل اجرایی فتنه تشکیل دادند و زوایه دیگر آن، بسترسازان فتنه بودند.

وی افزود: زوایه‌ای که مربوط به برنامه ریزان فتنه مربوط می‌شد، از سوی آمریکا و انگلیس تدارک شد و عوامل آنها اصل فتنه را برنامه‌ریزی کردند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: عوامل و ابزار اجرایی فتنه نیز ضد انقلاب خارجی و داخلی  و عوامل کافر، بهایی و اپوزیسیون همراه آنها بودند. اینها شعار نه غزه نه لبنان و شعار جمهوری ایرانی را سر دادند، عکس امام را پاره کردند، پرچم امام حسین (ع) را آتش زدند و کردند آنچه از اهانت علیه مقدسات در این 8 ماه انجام شد.

آیـت‌الله علم‌الهدی گفت: اما زوایه سوم مثلث فتنه نیز بسترسازی برای فتنه بود. بستر فتنه را آقایان فرصت‌طلبی تشکیل دادند که در آرزوی به دست آوردن مقام و قدرت در این کشور بودند.
وی افزود: این افراد بستری برای تحقق این فتنه شدند. به عبارت دیگر اگر اینها وسیله و بستر نمی‌شدند، طرح و برنامه‌ریزی آمریکا و انگلیس هم امکان اجرا پیدا نمی کرد و عوامل اجرایی ضد انقلاب نیز نمی‌توانستند، این طرح را پیاده کنند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: گناه این افراد که زمینه فعلیت برای دو زاویه دیگر فتنه را فراهم کردند،، نه تنها کمتر از عوامل آن دو زاویه دیگر نیست، بلکه گناه و مسئولیت بیشتری نیز بر عهده دارند.

آیـت‌الله علم‌الهدی گفت: این نکته در آیه شریفه سوره مبارکه مجادله به گونه ظریفی مشخص شده است.خداوند ابتدا در آیه 14 این سوره می‌فرماید [الم تـرالى الذیـن تـولوا قـومـا غـضـب اللّه عـلیـهـم ما هم منکم و لا منهم و یحلفون على الکـذب و هـم یـعـلمـون]، آیا ای پیغمبر نمی‌بینی کسانی را که دست به دست آن قومی دادند و ولایت آن قومی را پذیرفتند که خدا به آنها غضب کرده بود. خداوند در این آیه می‌خواهد بگوید آن قومی که مغضوب خدا هستند با دسته‌ای که هم دست شده‌اند متفاوت هستند، نه آن اولی از جنس گروه دیگر است و نه این یکی جنسی مشابه جنس اولی دارد و البته  هیچ کدام نیز از جنس شما نیستند.

وی در تطبیق مصداق این آیه در جریان فتنه افزود: جریان استکبار و دشمنان خارجی برحسب ولایتی از شیطان که پذیرفتند همان گروه اولند  که خداوند در ادامه این آیه خصوصیات آنها را برمی‌شمرد تا اینکه به آیه 19 می‌رسد.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به آیه 19 سوره مبارکه مجادله تصریح کرد: خداوند در این آیه می فرماید [اسـتحوذ علیهم الشیطان فانسئهم ذکر اللّه اولئک حزب الشیطان الا ان حزب الشیطان هم الخـسـرون]. لغت اسـتحوذ در این آیه از واژه حوذ گرفته شده است. لغت حوذ در عرب در جایی به کار می رود که عرب می خواهد شتر را از مسیر خود برگرداند، در این حالت ساربان‌ها از پشت شتر، دست خود را روی ران این حیوان می‌گذارند و جوری ران شتر را نوازش می‌دهند که شتر به میل خود به مسیر انحرافی مد نظر ساربان سوق یابد.

آیـت‌الله علم‌الهدی گفت: این افرادی  که با دشمنان خارجی‌ و آن قوم مغضوب خدا دست دادند، کسانی هستند که شیطان از پشت‌سر، آنان را از جاده مستقیم منحرف کرده است و در نتیجه حزب الشیطان هستند.

وی افزود: بنابراین جریانی که بستر فتنه قرار گرفت، بر حسب این آیه، دقیقاً حزب الشیطان است. اینها و کسانی که به خاطر مقام‌پرستی و جاه‌طلبی و برای رسیدن به قدرت، بر سر این فتنه درآمدند، به تعبیر قرآن حزب الشیطان هستند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این طور نیست که ما بگوییم اینها در فتنه نیستند و یا در فتنه نقش نداشتند و یا ما اینها را به عنوان سران فتنه به رسمیت نشناسیم ؛ بلکه اگر ما آنها را از طراحان و عوامل فتنه بدتر ندانیم، بهتر هم نمی‌دانیم.

آیـت‌الله علم‌الهدی گفت: اینها نیز به خاطر شهوت مقام و پست آمدند و بستری به دشمن دادند. قرآن به صراحت می‌گوید که شیطان اینها را از راه مستقیم منحرف کرد ، چرا که اینها در سالهای ابتدایی انقلاب در راه مستقیم بودند و یا اینکه زمانی در کشور کارگزار و یار امام(ره) بودند و در مسیر مبارزه با طاغوت فعالیت می‌کردند.

وی افزود: اما در این جاده مستقیم که حرکت می کردند، شیطان از پشت‌سر ،آن ها را با شگرد خاص خود منحرف کرد و به جاده کجی هدایت کرد. چون اینها برای مقام و پست به طرف اولیای شیطان آمدند و با آنها همدست شدند، از همین‌رو خدا نیز یاد خود را از ذهن آنها برد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر ما گفتیم که اینها بستر فتنه هستند، به معنای این نیست که آنها در فتنه نقش نداشتند. از این‌رو بنده بر همان حرفی که در نهم دیماه سال 88 در میدان انقلاب بیان کردم، بار دیگر تأکید می کنم و عرض می کنم  که این افراد به دلیل شخصیت حقوقی خود "باغی" هستند و باید با عنوان یک "باغی" در این نظام مورد کیفر و محاکمه قرار بگیرند.

وی افزود: زمانی که گفته شد این افراد بستر فتنه را فراهم کردند، برخی گمان کردند که آنها عامل فتنه نیستند، در حالیکه بستر فتنه زاویه‌ای از این مثلث شوم فتنه است که بدون فعلیت آن، امکان بروز فتنه فراهم نمی شد.

آیـت‌الله علم‌الهدی  در پایان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص تبیین موضوع و ابعاد فتنه برای مردم گفت: ما در مقام تبیین، به دنبال مشخص کردن ابعاد مختلف فتنه بودیم تا مردم بدانند نقش آفرینان اجرای فتنه چه کسانی هستند، اما این به آن معنا نیست که عامل اجرای فتنه تقصیر کمتری از طراح فتنه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محاکمه؟!! باید در اولین فرصت آن دو ... اعدام شوند
Iran, Islamic Republic of
چرا فقط حرف می زنید..؟؟؟؟
توی یک دادگاه بصورت علنی محاکمشون کنید.
بالاخره نفهمیدیم آقایون سران فتنه اند یا بسترسازان فتنه عکس امام پاره می کنند یا نمی کنند علم آتش می زنند یا نمی زنند
Iran, Islamic Republic of
حالا اين باغي چي هست؟
چه عجب یکی بلاخره از محاکمه اینها حرفی زد. مدتیه فکر کردیم فراموش حضرات شده که با مجرمین اصلی فتنه باید برخورد بشه
Iran, Islamic Republic of
نظام نیازی فعلا به محاکمه مهره های سوخته نداره. مردم این دو نامردو فراموش کردن و براشون مهم نیست چی سرشون میاد
اقاي علم الهدا تقوا داشته باش
Turkey
خدا از گناه افرادی که احمدی نژاد و دارو دسته او را بر مردم حاکم کردند نگذرد جناب علم الهدی.
Iran, Islamic Republic of
باغی نه یاغی!
Iran, Islamic Republic of
یاغی درسته نه باغی
باغی یعنی بغی کننده و بغی یعنی سرکشی و نافرمانی.
من به ایشون انتقاداتی دارم اما ایشون بی احترامی نکردند به کسی که بعضی از "باتقواها" ایشون رو به بی تقوایی متهم می کنن. نظرشونو بیان کردن دوستان "زنده باد مخالف من!" . مگه شما نمیگید چرا موسوی و کروبی محاکمه نمیشن؟ خوب ایشون که داره حرف شما رو میزنه. چرا شما میگید میشید آزادی خواه و ایشون میگه میشه بی تقوا؟!
Iran, Islamic Republic of
وقتي حتي 1 ثانيه هم به اون بيچاره ها فرصت ندادن كه از خودشون دفاع كنن آدم دلش مي گيره!
"وقتي حتي 1 ثانيه هم به اون بيچاره ها فرصت ندادن كه از خودشون دفاع كنن آدم دلش مي گيره!"


به اندازه کافی رسانه های بیگانه و فراریان منافق از این دو دفاع کردن فکر نکنم دیگه نیازی باشه اینها حرف بزنن. از اینها گذشته ما هم طرفدار محاکمه اینهاییم و باید پاسخگو باشن
خانواده کسانی که در ماجرای فتنه به شهادت رسیدند خونخواه فرزندان خود هستند اما فعلا به خاطر حضرت آقا سکوت کردند
لازم باشد دادخواهی خواهیم کرد و این دو مزدور حزب شیطان رو به جزای اعمالشون میرسونیم
Iran, Islamic Republic of
صد سال دیگه هم این دو باغی (بغی کننده) محاکمه نمی شن مطمدن باشید. عزراییل فقط باید اقدام به محاکمه اینا بکنه