جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

چرا نامه هاشمی‌ها کامل قرائت نشد؟

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 262634
عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد که پاسخ مطوّل فرزندان هاشمی به نطق حمید رسایی، قانوناً تلخیص شده است.
به گزارش جهان، محمد دهقان، در گفت‌وگو با مشرق با اشاره به قرائت پاسخ فرزندان هاشمی به نطق حمید رسایی در مجلس گفت:‌ پاسخی که خانواده آقای هاشمی برای مجلس ارائه کرده بودند بسیار زیاد بود و این در حالی است که پاسخ ارائه شده بصورت قانونی حداکثر می‌تواند دو برابر مطلب ارائه شده باشد.
 
وی افزود: همچنین بر اساس قانون، هیئت رئیسه می‌توانست بررسی‌هایی را درباره محتوای پاسخ انجام دهد که البته نتیجه بررسی ما نیز این بود که بخش‌هایی از این نامه سبب بروز دعوا و اختلاف می‌شود.
 
نماینده طرقبه و چناران تصریح کرد: بخش‌هایی از پاسخ فرزندان آیت‌الله هاشمی نیز درباره مهدی هاشمی بود که هیئت رئیسه تشخیص داد این قسمت‌ها نیازی به طرح در تریبون مجلس ندارد.
 
دهقان همچنین با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس در قبال پاسخ ارائه شده دو راه بیشتر نداشت، گفت: ما مجبور بودیم که یا پاسخ را به دلیل زیاد بودن آن برگردانیم و تأکید کنیم که اصلاح شود یا اینکه خودمان پاسخ را بررسی و به میزانی که قانون تصریح دارد آنرا قرائت کنیم.

این در حالی بود که بخش‌هایی از نامه نیز بر اساس تشخیص هیئت رئیسه نمی‌بایست در صحن مجلس قرائت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *