شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

برای تعویض شناسنامه، به کجا مراجعه کنیم؟

يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 261932
مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: با ابلاغ دستورالعمل بهره برداری از آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی به ادارات ثبت احوال تا اواسط دی ماه امسال، برای تعویض شناسنامه نیازی به مراجعه متقاضیان به محل صدور آن نیست.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ˈ محسن اسماعیلی ˈ روز یکشنبه به مناسبت روز ملی ثبت احوال در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: همچنین برای تغییر نام خانوادگی و پاسخ گویی به استعلامات هویتی دستگاه ها و مراجع قضایی، نیازی به ارسال مدارک به محل صدور شناسنامه نیست.
 
وی با بیان اینکه، اکنون 85 میلیون اسناد هویتی آرشیو الکترونیکی شده است، اظهار داشت: در دو سال اخیر چهار میلیون و 500 هزار میلیون جلد شناسنامه جدید (رایانه ای ) صادر شده و هر سال یک میلیون جلد شناسنامه برای الصاق عکس (15 ساله ها) تعویض می شود.
 
اسماعیلی، درباره بیشترین نام های انتخابی خانواده ها برای فرزندان خود از ابتدای امسال تا اواخر آذر ماه، گفت: امیرعلی با فراوانی 28 هزار و 949 بار، ابوالفضل با 19 هزار و 803 بار، امیرحسین با 19 هزار و 551 بار، محمد با 18 هزار و 195 بار و علی با 17 هزار و 733 بار بیشترین نام انتخابی پسران در سال جاری بوده است.
 
وی، فاطمه با فراوانی 42 هزار و 260 بار ، زهرا با 25 هزار و 287 بار ، نازنین زهرا با 12 هزار و 116 بار ، زینب با 10 هزار و 643 بار و ریحانه با 85 هزار و 58 بار را بیشترین نام های انتخابی دختران در سال جاری عنوان کرد.
 
اسماعیلی با بیان اینکه 94 سال از عمر سازمان ثبت احوال کشور می گذرد، تصریح کرد: این سازمان از طریق فناوری های نوین الکترونیکی، خدمات اسناد هویتی را به مردم ارایه می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *