سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

توصیه‌های اینترنتی پلیس به کاربران

پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب: 261384
رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی ویژه کیش با هدف پیشگیری از آسیب های ناشی از خطرات موجود در فضای مجازی هشدارهایی را به شهروندان و کاربران اینترنت ارائه کرد.
به گزارش جهان، سرگرد سیروس دالوند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اینترنت، فضایی مجازی به گستردگی دنیا است، گفت: اینترنت شهری است که در آن افراد نیکوکار و خیرخواه را هم می‌توان پیدا کرد اما باید توجه داشت که افراد شرور و تبهکار نیز در این فضا یافت می‌شوند.
 
وی اینترنت را تکنولوژی پیشرفته‌ای دانست که به دنیا نورمی‌بخشد و ادامه داد: این علم جدید و تازه، تاریکی‌های بسیاری هم دارد و بهره‌برداری از اینترنت، به ویژه از سایت‌های غیراخلاقی، همچون ویروسی است که هر ساله مقاومتش در برابر آنتی‌ویروس‌ها بیشتر می‌شود.
 
دالوند از خانواده‌ها خواست ورود و خروج فرزندان خود به اینترنت را تحت نظر بگیرند و از میزان آن مطلع باشند و خود و فرزندانشان از اینترنت برای فعالیت‌های مفید مانند بررسی سایت‌های فرهنگی، علمی، خبری و ... استفاده کنند.
 
رییس پلیس فتای کیش با بیان اینکه کاربران نباید در فضای مجازی مزاحم دیگران شوند و حریم خصوصی را زیر پا بگذارند، گفت: کاربران اینترنت باید از ورود به سایت‌های غیراخلاقی خودداری کنند.
 
دالوند با بیان اینکه هرچه میزان استفاده از اینترنت افزایش یابد احتمال افسردگی نیز بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: باید از این فناوری به مقدار نیاز و در حد متعارف استفاده کرد.
 
به گفته وی خانواده باید همچنین فرزندان خود را از آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی آگاه و سعی کنند اطلاعات کافی و لازم را از اینترنت و فضای مجازی داشته باشند تا بتوانند از این طریق بر فرزندان خود بطور نامحسوس نظارت و کنترل داشته باشند.
 
وی از کاربران خواست باورهای دینی و اعتقادی خود را تقویت کنند.
 
رییس پلیس فتای کیش اضافه‌کرد: شهروندان نباید هیچ‌گونه اطلاعاتی را در مورد خود یا افراد خانواده خود روی اینترنت منتشر کنند و عکس‌های خصوصی خود را روی اینترنت قرار ندهند و آن را برای کسانی که نمی‌شناسند ارسال نکنند و به اشتراک نگذراند.
 
دالوند با اشاره به انجام عملیات‌های بانکی و ... که نیازمند امنیت بیشتری است به کاربران هشدار داد: همیشه برای واردکردن اطلاعات حساس کاربری یک صفحه جدید در مرورگر خود بازکنند و آدرس آن وب سایت را به صورت دستی وارد کنند.
 
رییس پلیس فتای کیش تاکید کرد: دارندگان پست‌های الکترونیک هیچ‌گاه نباید یک ایمیل مشکوک یا هر ایمیل ناشناس دیگر را در فایل‌های ضمیمه آن باز کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *