پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

قول‌فارابي‌درمورد "آشغال‌هاي‌دوست‌داشتني"

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 261158
قائم‌مقام بنیاد فارابی گفت: فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در زمان وقایع انتخابات ۸۸ می‌گذرد، اما داستان فیلم، داستان و ماجرای اتفاقات رخ داده در ۸۸ نیست.
به گزارش جهان، «حسن نجاریان» قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در گفت و گو با فارس درباره ساخت «آشغال‌های دوست‌داشتنی» با بستر فتنه ۸۸ گفت: قبلا هم گفتم فیلمنامه «آشغال‌های دوست داشتنی» مطالعه شده و روی این فیلمنامه در بنیاد فارابی کار شده و صحبت‌های زیادی درباره فیلمنامه آن انجام شده است.

فیلم زمان وقایع انتخابات ۸۸ است اما مدت زمان زیادی از آن ماجرا می‌گذرد، اما داستان فیلم داستان و ماجرای اتفاقات رخ داده در ۸۸ نیست. به نظر من جنجال و حاشیه‌سازی در مقابل فیلمنامه و فیلم درست نیست. باید صبر کنیم، فیلم آماده شود و فیلم را ببینیم و قبل از دیدن قضاوت نکنیم.

اگر انتقادی به فیلم بود پاسخ می دهیم

وی در ادامه توضیح داد: فیلم یک تاثیری دارد و اثرش در بیننده از اهمیت خاصی برخوردار است، صرف بیان یک داستان در آن زمان، نمی‌تواند قضاوت شود. باید دید هدف نویسنده و کارگردان چه بوده است و بعد از دیدن فیلم اگر انتقادی هم بود حاضریم پاسخگو باشیم.

مراقبت‌های خود را انجام می‌دهیم

نجاریان در پاسخ به این سؤال که درباره داستان فیلم توضیحاتی را بدهید گفت: مباحث کلی در برخی از آثار از سوی سازندگان مطرح می‌شود و سیاستی را دنبال می‌کنند که قصه فیلم تا زمان نمایش آن بازگو نشود اما مطمئن باشند مراقبت های خودمان را انجام می‌دهیم و این مراقبت‌ها برای همه فیلم‌ها است.

حضور بیش از ۳۰ فیلم با مشارکت فارابی در جشنواره فیلم فجر

وی درپاسخ به این سؤال که امسال بنیاد سینمایی فارابی با چند فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت گفت: آمار دقیقی ندارم اما فارابی به دلیل تامین نگاتیو و تجهیزات در تمام فیلم‌های تولید شده در سینمای ایران سهیم است و سوبسید به تمام فیلم‌ها پرداخت شده است اما بالای ۳۰ فیلم از فیلم‌های جشنواره با مشارکت مستقیم فارابی ساخته شده است در این فیلم‌ها فارابی مشارکت‌های مختلفی دارد.

وی در خاتمه به فیلم‌هایی که با مشارکت بالای ۵۰ درصد توسط فارابی ساخته شده است، اشاره کرد و گفت: فیلم‌هایی که بالای ۵۰ درصد از مشارکت فارابی بهره برده‌اند عبارتند از: چمران، استرداد، فرزند چهارم، آشغال‌های دوست داشتنی ، گهواره‌ای برای مادر، مروارید، فرزندخوانده، گرداله ، عقاب صحرا، سلام خداحافظ ، دامنه‌های سفید، هیس دخترها فریاد نمی‌زنند، نیکان و بچه غول و عملیات مهد کودک است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *