پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سینمای شمال تهران، شناسنامه‌ جعل کرده

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 260816
جلیلی معتقد است تصویری که این روزها از سینمای ایران بیرون می‌آید تنها سینمای مطلوب شمال شهر تهران است و نه سراسر کشور.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در دومین نشست خبری‌ سومین جشنواره مردمی عمار، وحید جلیلی مسئول شورای سیاست‌گذاری، جشنواره عمار، را یکی از برکات فتنه‌ی 88 به شمار آورد و گفت: این جشنواره برآمده از آسیب‌شناسی‌های بعد از ایام فتنه است. جنبش 9دی از جنس جنبش 22بهمن و جنبش دفاع از جمهوریت در برابر اشرافیت است. در 9 دی مردم گواهی دادند که بهترین ضامن برای جمهوریت نظام، اسلامیت آن است در حالیکه تمام مدعیان دموکراسی از تل‌آویو تا تهران کمر به درهم شکستن این جمهوری بسته بودند و روشنفکرترین‌ها از تریبون دولت فخیمه‌ انگلیس می‌گفتند ملت نباید معیار انتخابش تحلیل واقع‌گرایانه بلکه داماد و فرزند قبیله بودن باشد.
 
او با اشاره به اینکه جنبش 9 دی جنبش ملت بزرگی بود و نمی‌خواست موکول به تایید غربی‌ها باشد، ادامه داد: جنبش دفاع از استقلال یک ملت بزرگ بر مسیر حرکت تاریخی انقلابش بود.
 
جلیلی جنبش 9 دی را جنبش جمهوری خواهی در برابر استبداد نخبگانی معرفی کرد و بیان کرد: در 9 دی کسانی در کنار هم قرار گرفتند که در انتخابات هم یکسان رای نداده بودند ولی می‌دانستند در هر انتخابات دو رای داده می‌شود. یکی رای به ثوابت نظام و دیگری رای برای تعیین متغیرهای نظام. جنبش 9 دی جنبش دفاع از ثوابت جمهوریت است. ثوابتی که امکان انتخابات متعدد در طول زمان را فراهم می‌کند.
 
او ادامه حرف‌هایش درباره حوادث سال 88 را این‌گونه‌ بیان کرد: فتنه‌ی 88 پیش از آنکه متغیرهای جمهوری و رئیس جمهور منتخب را هدف گرفته باشد، جمهوریت و ساختار نظام انتخابات را هدف قرار داده بود. در 9 دی حتی کسانی که به منتخب رای نداده بودند برای دفاع از حق رای‌شان وارد میدان شدند. چون می‌دیدند غرب و غرب زده‌ها می‌خواهند ساز و کاری غیر از انتخابات برای به دست گرفتن قدرت جایگزین کنند. درحالیکه همه‌ی ایرانی‌هایی که در انتخابات شرکت کرده بودند قدرت انتخابشان، مهمتر از فردی که انتخاب می‌شود یا نمی‌شود، بود.
 
مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره عمار تصریح کرد: 22بهمن این قدرت انتخاب را به آن‌ها داده بود. آن‌ها در 9 دی دوباره تثبیتش کردند در غیر این صورت غرب، در طی زمان چه در جنگ افروزی و چه در تهدید و تحریم‌های بعد از انقلاب نشان داده است که برای ایران و ایرانی حق رای و انتخاب قائل نیست. همه می‌دانند که در خاورمیانه رابطه‌ی غرب با دولت‌ها براساس دوری و نزدیکی آن‌ها به دموکراسی تنظیم می‌شود. هر کشوری که از دموکراسی دورتر باشد به میزان این فاصله ارتباط عمیق‌تری با غرب و امریکا  دارد.
 
جلیلی افزود: امروز آمریکا بالاترین روابط را با سعودی و قطر دارد. چرا که مردم این کشور فرق صندوق رای را با کندو و قلک نمی‌دانند و در طول تاریخشان حتی یک بار انتخابات را به یاد نمی‌آورند.
 
او در رابطه با جشنواره مردمی عمار خاطرنشان کرد: جشنواره عمار هم ذیل جنبش مردمی 9 دی قابل فهم و تحلیل است. جنبش دفاع از جمهوری که اسلام در برابر منافع نامشروعش از آن پاسداری می‌کند. عمار یک نوع جمهوری خواهی در عرصه‌ی هنر، سینما و رسانه است. جنبش دفاع از حقوق عامه در برابر منافع خاصه است که حقوق مساوی برای شهری و روستایی و تهرانی و غیر تهرانی قائل است. متاسفانه سینمایی که سالانه صد فیلم می سازد که 70،80 درصدشان در شمال تهران ساخته می‌شود؛ نام خود را سینمای ایران گذاشته است. سینمای شمال تهران، شناسنامه‌ای به نام سینمای ایران برای خود جعل کرده است.
 
جلیلی در ادامه صحبت‌هایش گفت: ما معتقد هستیم سینمای امروز ایران مصنوعی و غیر طبیعی است یک سینمای طبیعی در ایرانِ امروز قاعدتاً باید بهره‌ای از قهرمانان ملت پیدا کند. شعار ما سینمای طبیعی و ملی در برابر سینمای مصنوعی و روشن فکری است.
 
مسئول شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی عمار بیان کرد: جشنواره عمار جشنواره دفاع از سینمای اصیل در برابر سینمای سیاسی و ایدئولوژیک روشن فکری است. این جشنواره متعلق به سینمای خودجوش و مردمی در برابر سینمای سفارشی و غرب‌زدگی و مورد حمایت ملت ایران ِ بزرگ و نه ایران ِ ایالات متحده تهران شمالی، مورد حمایت ملت و نه مورد حمایت دولت‌های آمریکا و فرانسه، است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *