سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 23 Apr 2019
 
۰
۲۸

ابراز 'تاسف فراوان' احمدی‌نژاد و تسلیت‌عمیق به 'ملت‌ارجمند' آمریکا

يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۱
رییس‌جمهور با انتشار پیامی با مردم آمریکا و خانواده کودکان کشته شده در حادثه تیراندازی مدرسه ساندی هوک ابراز همدردی کرد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،رییس‌جمهور با انتشار پیامی با مردم آمریکا و خانواده کودکان کشته شده در حادثه تیراندازی مدرسه ساندی هوک ابراز همدردی کرد.

متن کامل پیام  محمود احمدی‌نژاد به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

خبر حادثه ناگوار مدرسه ساندی هوک در ایالت کانتیکت که منجر به قتل 20 کودک و هفت آموزگار بی‌گناه آمریکایی شد را با تأثر فراوان دریافت نمودم.

هنوز خاطره تلخ کشتار در سینمای ایالت کلرادو و دیگر کشتارهای جنون‌آمیز در این کشور در اذهان عمومی تسکین نیافته که با وقوع مجدد حادثه‌ای به مراتب وحشتناک‌تر، نگرانی‌ها از ادامه این روند تشدید شده و افکار عمومی جهانیان را متوجه مسایل و مشکلات ریشه‌ای چنین حوادث تلخی در جامعه آمریکا نموده است.

امروز همه ملت‌ها و از جمله قاطبه ملت ارجمند آمریکا در سیر تکاملی خود به سمت حاکمیت اخلاق و معنویت و احترام به حقوق کرامت انسان‌ها نیازمند فضایی آکنده از محبت و صمیمیت‌اند و بروز چنین حوادث دلخراشی نگرانی‌های عمیقی را در همگان ایجاد می‌کند.

آیا وقت آن نرسیده است که با ریشه‌یابی دقیق و جدی این قبیل اقدامات خشونت‌بار اعجاب‌آور، در سیاست‌ها و برنامه‌هایی که بر اساس منافع مادی و سودجویی عده‌ای خاص طراحی و اجرا می‌شود و آثار مخرب فراوانی در روح آحاد جامعه و بویژه کودکان و نوجوانان معصوم می‌گذارد، تجدید نظر اساسی صورت گیرد؟

اینجانب به نمایندگی از ملت بزرگ ایران، تسلیت و همدردی عمیق خویش را با مردم آمریکا و خانواده بازماندگان این حادثه تلخ، اعلام نموده و امیدوارم روزی شاهد آن باشیم که ملت‌ها در جهانی سرشار از عشق و محبت و دوستی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

محمود احمدی‌نژاد
رییس‌جمهوری اسلامی ایران
و رییس جنبش عدم تعهد
کد مطلب: 260655
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۲۱:۱۱
خوب گفته که ...
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۲۱:۲۳
ربطی به مطلب نداره :
سیستم امتیاز دهی را به نظرات خوانندگان راه بیاندازید .آی قیافتون دیدن داره .............
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۲۱:۴۰
ایکاش یک تسلیت خشک وخالی هم به خانواده دانش اموزان سوخته شده پیرانشهری و به مردم ایران می دادند.
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۲۱:۴۷
از پیام تسلیت بلند بالایتان به حادثه دیدگان.. قبلا متشکریم!
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۲۲:۲۵
بسیار پیام بجا وارزشمندی است
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۲۲:۳۱
دانش آموزان خودمان چی ؟!!!!
۱۳۹۱/۰۹/۲۶ ۲۲:۴۰
سیاست زدگی تا چه حد؟ ...
۱۳۹۱/۰۹/۲۷ ۰۴:۵۰
بخوایم خاطره های تلخ اینگونه آمریکایی هارو بشماریم فکر کنم باید حالا حالا ها بشماریم

مجید مجد
انتهیا پیام/
۱۳۹۱/۰۹/۲۷ ۰۷:۱۹
پيام تسليت راهيان نور، بخاريهاي معيوب، ..... كجاست؟
۱۳۹۱/۰۹/۲۷ ۰۷:۵۱
نهایتا یک خط کافی بود. بیش از حد تظاهر به توجه کرده اند.مسایل خیلی مهم تری اتفاق افتاده که ایشان سکوت کرده اند یا بی جا ...
۱۳۹۱/۰۹/۲۷ ۰۸:۲۷
پس چرا به زلزله زدگان و حوادث آتش سوزی در پیران شهر پیام تسلیت نداد؟!
۱۳۹۱/۰۹/۲۷ ۰۹:۱۶
میدانیم که همدردی با دیگر انسانها خوب هست ، ولی این اتفاقات محصول کاشت خودشان است ، وفضا برای نقد در آنجا به اندازه کافی موجود هست . ولی سوال من از ریس جمهور عدالت محور این است ، که این همه اتفاقات ناگوار چه طبیعی و چه سهل انگاری مسئولان در مدت کوتاهی اتفاق افتاد ، خصوصا آتش سوزی مدرسه دخترانه و جان سپردن آن طفل معصوم ، خم به ابروی کسی نیامد و بازخواست جدی از مسئولین ذی ربط نشد ، از هر سه قوه فرقی ندارد . ما به فرموده امام امت به دنبال این هستیم که ظلم در جامعه نباشد . انشالله به زودی این همه جفا به خودشان برمیگردد . خدایا به ما سعه صدر عنایت کن تا .... واقعا درد آور است .
۱۳۹۱/۰۹/۲۷ ۰۹:۲۴
این یه پیام، ظاهرا تسلیت ولی واقعا سیاسی است و نوعی به چالش کشاندن نظام آمریکاست.
۱۳۹۱/۰۹/۲۷ ۰۹:۳۳
خداوند ايشان را حفظ و مويد بدارد.
۱۳۹۱/۰۹/۲۷ ۰۹:۴۲
همین قاطبه ملت آمریکا ببینید در مورد ایران وشخص جنابعالی چه نظری دارند. یکی از این پیامها رو هم به مردم خودمون میدادین شاید به خاطر اون دعای اولی خود صاحب به دادمون برسه.
۱۳۹۱/۰۹/۲۷ ۰۹:۵۶
سیاست رییس جمهور شبیه سیاست خود آمریکاییهاست در ایران اتفاقی می افتد فورا به ملت بزرگ ایران تسلیت گفته وسعی میکنند آنها را به جان دولتشان بیاندازند . بی خود گیر ندید
۱۳۹۱/۰۹/۲۷ ۱۰:۱۸
معنی پیام احمدی نژاد ( مرگ بر امریکا)
۱۳۹۱/۰۹/۲۷ ۱۰:۳۳
خیلی جالبه . یعنی رئیس جمهور مملکت نمیتونه برای یه فاجعه انسانی که زائیده تفکر غربه و این نامه بیشتر تو دهنی به تفکر غربه رو بنویسه و باید از شما کسب تکلیف کنه؟
اگر مردم ایران 70 میلیونه طبیعیه که 20 تا 30 نفر هم مخالف این نامه باشن و اعتراضشون رو بنویسن . با این حساب هر کی مطلبی ننویسه پس مخالف این کار نیست