پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲۸

ابراز 'تاسف فراوان' احمدی‌نژاد و تسلیت‌عمیق به 'ملت‌ارجمند' آمریکا

يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب: 260655
رییس‌جمهور با انتشار پیامی با مردم آمریکا و خانواده کودکان کشته شده در حادثه تیراندازی مدرسه ساندی هوک ابراز همدردی کرد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،رییس‌جمهور با انتشار پیامی با مردم آمریکا و خانواده کودکان کشته شده در حادثه تیراندازی مدرسه ساندی هوک ابراز همدردی کرد.

متن کامل پیام  محمود احمدی‌نژاد به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

خبر حادثه ناگوار مدرسه ساندی هوک در ایالت کانتیکت که منجر به قتل 20 کودک و هفت آموزگار بی‌گناه آمریکایی شد را با تأثر فراوان دریافت نمودم.

هنوز خاطره تلخ کشتار در سینمای ایالت کلرادو و دیگر کشتارهای جنون‌آمیز در این کشور در اذهان عمومی تسکین نیافته که با وقوع مجدد حادثه‌ای به مراتب وحشتناک‌تر، نگرانی‌ها از ادامه این روند تشدید شده و افکار عمومی جهانیان را متوجه مسایل و مشکلات ریشه‌ای چنین حوادث تلخی در جامعه آمریکا نموده است.

امروز همه ملت‌ها و از جمله قاطبه ملت ارجمند آمریکا در سیر تکاملی خود به سمت حاکمیت اخلاق و معنویت و احترام به حقوق کرامت انسان‌ها نیازمند فضایی آکنده از محبت و صمیمیت‌اند و بروز چنین حوادث دلخراشی نگرانی‌های عمیقی را در همگان ایجاد می‌کند.

آیا وقت آن نرسیده است که با ریشه‌یابی دقیق و جدی این قبیل اقدامات خشونت‌بار اعجاب‌آور، در سیاست‌ها و برنامه‌هایی که بر اساس منافع مادی و سودجویی عده‌ای خاص طراحی و اجرا می‌شود و آثار مخرب فراوانی در روح آحاد جامعه و بویژه کودکان و نوجوانان معصوم می‌گذارد، تجدید نظر اساسی صورت گیرد؟

اینجانب به نمایندگی از ملت بزرگ ایران، تسلیت و همدردی عمیق خویش را با مردم آمریکا و خانواده بازماندگان این حادثه تلخ، اعلام نموده و امیدوارم روزی شاهد آن باشیم که ملت‌ها در جهانی سرشار از عشق و محبت و دوستی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

محمود احمدی‌نژاد
رییس‌جمهوری اسلامی ایران
و رییس جنبش عدم تعهد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
خوب گفته که ...
ربطی به مطلب نداره :
سیستم امتیاز دهی را به نظرات خوانندگان راه بیاندازید .آی قیافتون دیدن داره .............
ایکاش یک تسلیت خشک وخالی هم به خانواده دانش اموزان سوخته شده پیرانشهری و به مردم ایران می دادند.
Serbia
از پیام تسلیت بلند بالایتان به حادثه دیدگان.. قبلا متشکریم!
بسیار پیام بجا وارزشمندی است
United States
دانش آموزان خودمان چی ؟!!!!
سیاست زدگی تا چه حد؟ ...
بخوایم خاطره های تلخ اینگونه آمریکایی هارو بشماریم فکر کنم باید حالا حالا ها بشماریم

مجید مجد
انتهیا پیام/
Malaysia
پيام تسليت راهيان نور، بخاريهاي معيوب، ..... كجاست؟
Iran, Islamic Republic of
نهایتا یک خط کافی بود. بیش از حد تظاهر به توجه کرده اند.مسایل خیلی مهم تری اتفاق افتاده که ایشان سکوت کرده اند یا بی جا ...
Iran, Islamic Republic of
پس چرا به زلزله زدگان و حوادث آتش سوزی در پیران شهر پیام تسلیت نداد؟!
میدانیم که همدردی با دیگر انسانها خوب هست ، ولی این اتفاقات محصول کاشت خودشان است ، وفضا برای نقد در آنجا به اندازه کافی موجود هست . ولی سوال من از ریس جمهور عدالت محور این است ، که این همه اتفاقات ناگوار چه طبیعی و چه سهل انگاری مسئولان در مدت کوتاهی اتفاق افتاد ، خصوصا آتش سوزی مدرسه دخترانه و جان سپردن آن طفل معصوم ، خم به ابروی کسی نیامد و بازخواست جدی از مسئولین ذی ربط نشد ، از هر سه قوه فرقی ندارد . ما به فرموده امام امت به دنبال این هستیم که ظلم در جامعه نباشد . انشالله به زودی این همه جفا به خودشان برمیگردد . خدایا به ما سعه صدر عنایت کن تا .... واقعا درد آور است .
این یه پیام، ظاهرا تسلیت ولی واقعا سیاسی است و نوعی به چالش کشاندن نظام آمریکاست.
خداوند ايشان را حفظ و مويد بدارد.
همین قاطبه ملت آمریکا ببینید در مورد ایران وشخص جنابعالی چه نظری دارند. یکی از این پیامها رو هم به مردم خودمون میدادین شاید به خاطر اون دعای اولی خود صاحب به دادمون برسه.
United States
سیاست رییس جمهور شبیه سیاست خود آمریکاییهاست در ایران اتفاقی می افتد فورا به ملت بزرگ ایران تسلیت گفته وسعی میکنند آنها را به جان دولتشان بیاندازند . بی خود گیر ندید
Iran, Islamic Republic of
معنی پیام احمدی نژاد ( مرگ بر امریکا)
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه . یعنی رئیس جمهور مملکت نمیتونه برای یه فاجعه انسانی که زائیده تفکر غربه و این نامه بیشتر تو دهنی به تفکر غربه رو بنویسه و باید از شما کسب تکلیف کنه؟
اگر مردم ایران 70 میلیونه طبیعیه که 20 تا 30 نفر هم مخالف این نامه باشن و اعتراضشون رو بنویسن . با این حساب هر کی مطلبی ننویسه پس مخالف این کار نیست
کار بسیار پسندیده ای انجام داده است
Sweden
به نظر بنده این نامه رو اقای احمدی نژاد خوب نوشته.ایشون همه پیان تسلیت رو به مردم امریکا منتقل کرده و هم زیرکانه روابط معیوب سیستم انها را گوشزد کرده است.کسی هم منکر مشکلات درونی کشور خودمان هم نیست.راجع به کشور خودمان هم مسایل زیادی گفته شده و گفته میشود و زیر ذره بینهای غربی و شرقی و وظنی و غیروطنی بیست وچهار ساعته هستیم.فعلا نوبت ما و رییس جمهور ایران اسلامی بود که در کمال متانت و احترام و رعایت اخلاق پیامی همراه با تلنگر سیاسی برای امریکایی ها فرستاده باشیم
کار خوبی کرده .به نوعی تبریک ها و تسلیت های اوباما برای ملت ایران را جبران کرده
Iran, Islamic Republic of
واقعا این پیام چه بدی ای داشت؟؟
ما ایرانی ها به غریب نوازای عادت داریم دریغ از ابراز همدردی با مردم خودمان مخصوصا ایشان که همیشه سنگ ملت را به سینه می زند
اگه پیام نمی فرستاد ایراد میگرفتید چرا دیپلماسی جهانی ما ضعیفه؟
بد نیست چون برای مردم آمریکا فرستاده بلاخره کودکان که گناهی ندارند شاید همین پیام باعث شود تا فشار بر سوریه و سایر کشورها کم شود 0
Iran, Islamic Republic of
محمود جون این یکی رو خوب اومدی
انسانیت و اخلاق مرز جغرافیایی نمی شناسد درود بر احمدی نژاد
پیام از جنبه های مختلف خوب است ومشکلی ندارد