کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رابطه خواب بعدازظهر با کاهش استرس

24 آذر 1391 ساعت 1:38

یک کارشناس مشاوره در خراسان جنوبی گفت: خواب بعدازظهر میزان استرس افراد را کاهش می‌دهد.


به گزارش جهان، نرگس هیبتی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص فواید خواب بعدازظهرگفت: خواب بعدازظهر به معنای هدردادن وقت نیست بلکه بدن را بازیابی و تقویت می‌کند و فواید قابل توجهی نیز دارد.

وی افزود: خواب‌های منظم بعدازظهرحداقل سه بار درهفته، درواقع استرس را که یکی ازعوامل مهم در ایجاد بیماری‌های قلبی وعروقی است را کم می‌کند.

کارشناس مشاوره خراسان جنوبی افزود: درپایان خواب بعدازظهر، بدن دو هورمون آدرنالین ونورآدرنالین را آزاد می‌کند که این هورمون‌ها در هوشیاری سهیم هستند. درواقع آن‌ها ریتم قلبی را تحریک کرده و باعث می‌شوند که خون بهتر به مغز برسد.

هیبتی در خصوص اثر تحریک کنندگی خواب بعدازظهر بیان کرد: پایان خواب بعدازظهر تأثیر تحریک کنندگی بسیاری دارد، چون پس از برخاستن از بیداری، احساس می‌کنیم که انرژی بیشتری برای نیمه دیگر روز داریم که این پدیده پس ازخواب شبانه نیز مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: بهترین طرح‌ها پس از خواب بعدازظهر به سراغ ما می‌آید و در مدت خواب بعدازظهر فعالیت مغزی ما کمتر است و ناخودآگاه بهترین عبارات را برای بیان منظور ما نداشته و تصاویر ذخیره شده در بیداری درخواب به خاطرمان می­‌آید.

کارشناس مشاوره خراسان جنوبی افزود: خواب بعدازظهر ما را در یک مرحله خواب سبک تر نگه می‌دارد و راحت‌تر می‌توانیم در مغزمان برای بی‌خبری‌هایمان راه‌حل‌های ناخودآگاه پیدا‌کنیم، همچنین چند دقیقه پس از بیداری می‌توانیم راهبردهایی برای حل مشکلاتمان بیاد آوریم.

هیبتی با اشاره به آثار منفی کم‌خوابی در افراد، اظهار کرد: کم‌خوابی آثارمنفی از جمله خستگی، استرس، کاهش تمرکز و توجه را به همراه دارد، همچنین بازدهی را به شدت کاهش داده و خطر دیابت و افزایش وزن را بالا می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: تنها زمان 30 دقیقه برای خواب بعدازظهر کافی است و کسانی که وقت کمتری دارند خواب بسیار کوتاه چند دقیقه‌ای پیشنهاد می‌شود که در واقع می‌توانند این وقت کوتاه را در محل کار و وسایل حمل ونقل عمومی نیز داشته باشند.

کارشناس مشاوره خراسان جنوبی یادآورشد: خواب ابتدای بعدازظهر مانع از خواب شبانه نخواهد شد.


کد مطلب: 260123

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/260123/رابطه-خواب-بعدازظهر-کاهش-استرس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com