شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از عملکرد وزارت فرهنگ:

مهر ارشاد پای برخی فیلم های بدآموز است

یکی از علل افزایش طلاق، همین فیلم‌های نامناسب است
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 259850
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از اعطای مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی از فیلم های بدآموز، از دست اندرکاران و مسؤولان این وزارتخانه خواست مسؤولیت های خود را به خوبی انجام دهند و به مسؤولیت هایی که پسوند اسلامی وزارت ارشاد برای آنان به همراه دارد توجه کنند.
مهر ارشاد پای برخی فیلم های بدآموز است
به گزارش جهان، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) تصریح کرد: افراد فاسق و فاجر اگر منافع شان با ابرار و نیکان تضاد پیدا نکند آنها را دوست می دارند، اما اگر منافع شان با دوستی با نیکان تضاد پیدا کرد قضیه بر عکس می شود؛ طبق این روایت حضرت، عداوت نیکان نسبت به فاجران سبب رسوایی آنها است.
 
این مرجع تقلید یادآورشد: مساله حب و بغض در اسلام مساله ای دامنه دار و اساسی است، آیات قرآن صریح است و تاکید می کند اگر والدین شما راه خطا می روند، راه خود را از آنها
این مرجع تقلید نسبت به پیامدهای ناگوار افزایش طلاق در جامعه هشدار داد و یادآور شد: اگر مراقب نباشیم همه ما ضرر می کنیم، والدین، ‌خانواده ها و جامعه دچار مشکل می شود، ‌طلاق در جامعه عواقب فردی و اجتماعی بسیاری دارد اما متاسفانه بسیاری به این نکته کم توجه هستند.
جدا کنید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: حب و بغض در اسلام بر محور ارزش ها است، آنهایی که حامی ارزش ها هستند باید دوست شان داشت، ‌افراد ضد ارزش را باید دشمن بدانیم ولو این که از خویشان ما باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این مهم در جوامع اسلامی انجام و محقق شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ واقعا افراد بد باید منفور باشند نه این که با آنها دوستی و ابراز وفاداری کنیم،‌ در این صورت جوامع اصلاح می شود.

این مرجع تقلید یادآور شد: اگر ارزش ها را رعایت کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود، البته باید توجه داشت که حب و بغض باید در عمل ظاهر شود نه تنها در دل.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: حضرت امام راحل تاکید می کردند اگر دیدید دشمنان اسلام از شما تعریف کردند بدانید ضعفی دارید و دشمنی آنها دلیل بر اصالت و خوبی و حرکت شما در صراط مستقیم است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش آمار طلاق در جامعه ابراز تاسف کرد و با اشاره به عواقب ناگوار این پدیده، ابراز داشت: آمارهای انتشار یافته در جراید نشان از افزایش طلاق و کم شدن ازدواج می دهد، سؤال ما این است که آیا سزاوار نیست برای ریشه یابی این مساله مهم سمیناری تشکیل شود، این همه سمینار
آمارهای انتشار یافته در جراید نشان از افزایش طلاق و کم شدن ازدواج می دهد، سؤال ما این است که آیا سزاوار نیست برای ریشه یابی این مساله مهم سمیناری تشکیل شود، این همه سمینار برای امور کم فایده می گذارند، چرا نباید برای این مساله سمینار تشکیل شود؟
برای امور کم فایده می گذارند، چرا نباید برای این مساله سمینار تشکیل شود؟

این مرجع تقلید ابراز داشت: باید سمیناری از متخصصان دینی و دانشگاهی تشکیل شود و این مساله آسیب شناسی و علل آن مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد،‌ این معضل بلایی برای جامعه است، از این رو باید ریشه یابی عمیقی درباره آن صورت گیرد.

وی اضافه کرد: جنگ هشت روزه غزه باید با برگزاری همایش ها و سمینارهایی ریشه یابی و در سطح جهان تبیین می شد اما متاسفانه از کنار آن آسان گذشتیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از اعطای مجوز از سوی وزارت ارشاد به برخی از فیلم های نامناسب، یادآورشد: یکی از عوامل افزایش طلاق همین فیلم های نامناسبی است که متاسفانه مهر امضای ارشاد نیز پای آن است اما بدآموزی دارد.

وی بیان داشت: برخی از فیلم ها ارزش دفاع مقدس را زیر سؤال می برد، برخی بسیجیان را و برخی نیز حجاب چادر را زیر سوال می برد.

این مرجع تقلید با انتقاد از کم توجهی وزارت ارشاد به این مسائل، خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد باید نسبت به این مسائل حساسیت داشته باشد، چراکه یکی از عوامل طلاق فیلم های بدآموز است؛ کتاب های بدآموز گاهی با امضا منتشر می شود، گاهی جمع زیادی از مردم نسبت به
اگر ارزش ها را رعایت کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود، البته باید توجه داشت که حب و بغض باید در عمل ظاهر شود نه تنها در دل.
فیلم های بدآموز ابراز انزجار می کنند اما گوش به حرف شان نمی دهند.


وی یادآورشد: وزارت فرهنگ و ارشاد پسوند اسلامی دارد، باید توجه داشته باشند که این پسوند مسؤولیت آور است و مراقب باشند و به تمام معنا جامعه را به سوی ارزش ها سوق دهند و بر چاپ و انتشار کتب و صدور مجوز برای فیلم ها دقت کافی را داشته باشند.

این مرجع تقلید نسبت به پیامدهای ناگوار افزایش طلاق در جامعه هشدار داد و یادآور شد: اگر مراقب نباشیم همه ما ضرر می کنیم، والدین، ‌خانواده ها و جامعه دچار مشکل می شود، ‌طلاق در جامعه عواقب فردی و اجتماعی بسیاری دارد اما متاسفانه بسیاری به این نکته کم توجه هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان ابراز داشت: امیدواریم اندیشمندان جامعه، حوزه های علمیه، نوییسندگان و ‌تهیه کنندگان کاری کنند که این وضع ادامه نیابد، از خداوند تبارک و تعالی می خواهیم هوشیاری برای اصلاح عمومی به همه ما عطا بفرماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *