جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

درخواست فرزند شهید شهریاری

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب: 258692
فرزند شهید «مجید شهریاری» با بیان اینکه شهدای جهاد علمی به اندازه کافی معرفی نشدند، گفت: هنوز تعداد زیادی از مردم شهدای جهاد علمی و جایگاه علمی آنها برای ارتقاء دانش هسته‌ای ایران را نمی‌شناسند.
به گزارش جهان به نقل از کنگره ملی شهدای جهاد علمی، محسن شهریاری اظهار داشت: در مدتی که از ترور دانشمندان هسته‌ای گذشته است، گروه‌های رسانه‌ای مختلفی اعم از رسانه‌های تصویری و مکتوب روی این موضوع کار کردند و در مجموع کارهایی که در این خصوص انجام شده، خوب بوده است.

وی با اشاره به موضوع کتاب‌هایی که در این مدت توسط انتشارات و سازمان‌های مختلف درباره شهدای هسته‌ای چاپ و روانه بازار شده، گفت: باید چاپ این کتاب‌ها به مرحله‌ای رسیده باشد که عمومیت آنها در جامعه زیاد شود، هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم؛ کتاب‌هایی که درباره پدرم چاپ شده در بسیاری از شهرستان‌ها وجود ندارد و تیراژ آن پایین است.

فرزند شهید شهریاری اضافه کرد: رادیو و تلویزیون هم در این مدت تعداد محدودی برنامه در این زمینه پخش کردند، به همین دلیل هنوز تعداد زیادی از مردم این شهدا، جایگاه علمی و تلاشی که برای ارتقاء دانش هسته‌ای ایران انجام دادند را نمی‌شناسند، البته زمان زیادی هم از اتفاق ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان نگذشته و هنوز برای این معرفی و کار کردن در این زمینه فرصت است.

شهریاری با تأکید بر اینکه لازم است کتاب‌هایی که در خصوص این شهدا چاپ شده دوباره تجدید چاپ شوند، گفت: کتاب‌های چاپ شده عمدتاً تیراژشان چند هزار تا بیشتر نبوده و در همان جاهایی که چاپ و توزیع شده به دست خیلی‌ از علاقمندان نرسیده است، لذا به نظر می‌رسد باید این تلاش رسانه‌ای گسترده‌تر و فراگیرتر شود و کارهای جدید و تأثیرگذاری در این خصوص صورت بگیرد.
فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *