پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

مرگ‌ نوزاد 20روزه/مفقودشدن دختر 17ساله

پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب: 257525
فرماندار دشتستان استان بوشهر گفت: دوهزار راس دام عشایر این شهرستان براثر سیلاب هفته جاری به علت غرق شدگی، سرما و گرسنگی تلف شدند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، غلامحسین خسروی افزود: بارندگی و سیلاب هفته جاری در دشتستان از جنبه های مختلف خسارت های زیادی به نقاط مختلف این شهرستان وارد کرده است.

وی گفت: کشته شدن چهار نفر از شهروندان برازجانی، آب گرفتگی و خسارت به دوهزار واحد مسکونی و آواره و مختل شدن زندگی ساکنان آنها، خسارت های جدی به عمران شهری، روستایی و تاسیسات زیربنایی و تخریب زمین ها و محصولات کشاورزی پیامدهای سیل اخیر در دشتستان است.

خسروی اضافه کرد: تاکنون بدون لحاظ کردن خسارت های کشاورزی و دامداری450میلیارد ریال به شهرستان دشتستان خسارت وارد شده است.

فرماندار دشتستان بیان کرد: این درحالی است که بیش از چهار هزار هکتار زمین های کشاورزی، صیفی و سبزی 30 تا100درصد در این شهرستان آسیب دیده و به مجتمع بزرگ دام و طیور در روستای زیارت نیز خسارت جدی وارد شده است.

وی ادامه داد: در شهر برازجان به محلات حسین آباد، علی آباد و گرمسیر بیشترین خسارت به زندگی مردم جدی وارد شد، طوری که در برخی منازل سیلاب وارد شده یک تا یک و نیم متر ارتفاع داشت.

فرماندار دشتستان گفت: 19 روستا و پنج نقطه شهری در این شهرستان با قطعی برق مواجه شدند که با تلاش بی قفه شرکت برق استان و کمک گرفتن از 72 اکیپ فعال تعمیراتی از سراسر استان برق این شهرستان مرمت شد.

وی گفت: در حوزه راه نیز علاوه بر مشکلات جدی بوجود آمده از جمله ریزش کوه در راه اصلی ارتباطی با استان فارس و آب گرفتگی پل کلل و بسته شدن راه ارتباطی با بخش شمالی استان و استان خوزستان، بسیاری از نقاط روستایی در بخش مرکزی، آبپخش و شبانکاره نیز تا ساعت ها در محاصره آب بودند.

خسروی بیان کرد: با تلاش بموقع نیروهای راه و شهرسازی همه راه های اصلی و فرعی و روستایی به غیر از روستای زکریایی بخش شبانکاره بازگشایی شده که این نقطه نیز در حال پاکسازی و لایه روبی است.

وی ادامه داد: در حوزه آب نیز با توجه به این که خط2و3 آبرسانی محرم دچار آسیب جدی شده بود تا حدود زیادی برطرف شد و آب بسیاری از نقاط شهرستان وصل شده است.

خسروی در مورد قربانیان این حادثه نیز گفت: به جز چهار نفر فوتی که یکی از آنها طفل 20روزه ای بود یک نفر مفقودی وجود دارد که یک دختر 17ساله است.

فرماندار دشتستان افزود: این دختر در شب بارانی همراه برادرش سوار خودرو شخصی خود بودند و وقتی برادر این دختر برای پیدا کردن مسیر خیابان که در کنار رودخانه فصلی بوده از خودرو خارج می شود جریان تند آب باعث سقوط خودرو به رودخانه می شود.

وی اضافه کرد: این دختر نیز که در خودرو سوار بوده در رودخانه غرق شده و تلاش برای یافتن جسدش هنوز ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *