سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

انتقاداز سخت‌گیری بانک‌ها درارائه تسهیلات

جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۳۸
کد مطلب: 257507
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از سختگیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات و شفاف نبودن مقررات آنها انتقاد کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، رمضانعلی سبحانی‌فر، از نارضایتی بخش صنعت از عدم مطالبات از سوی دولت، کمبود نقدینگی، عدم تامین سرمایه در گردش، کارشکنی داخلی در ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه برای صنعتگران و تولید کنندگان و نوسانات غیرمتعارف نرخ ارز سخن گفت و این موارد را مشکلات پیش روی این قشر عنوان کرد.

وی نوسانات غیرمتعارف دستگاه‌های مالیات و بیمه را از دیگر چالش‌های پیش روی تولید کنندگان و صنعتگران دانست و گفت: در سال‌های گذشته اگر کارگاه‌های تولیدی و صنعتی بدهی داشتند این دستگاه‌ها بیشتر همکاری می‌کردند، اما امسال که فشار تحریم‌ها بر این قشر وارد می‌شود این دستگاه‌ها فشار مضاعف بر این واحدها وارد می‌کنند.

این نماینده همچنین خواستار برخورد قاطع با ورود بی رویه کالاهای قاچاق و حتی ورود رسمی این کالاها شد و اذعان کرد: متاسفانه ورود بی رویه کالاهای قاچاقی که مشابه آن تولیدش در داخل است عرصه رقابت را بر تولیدکنندگان تنگ کرده است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: بخش صنعت و تولید منطقه جای نگرانی دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که ما خوزستان نیستیم که نفت و گاز داشته باشیم اما جایگزین آنرا داریم، گفت: سیاست‌های کلی نظام به سمت عدم وابستگی‌اش به نفت می‌باشد که اگر بخواهیم به استقلال اقتصادی و خودکفایی بدون نفت برسد نیازمند توجه به دیگر پتانسیل‌هاست.

وی با اظهار این‌که در منطقه خراسان رضوی ظرفیت‌های غنی داریم، تصریح کرد: در استان خراسان رضوی از جمله در حوزه انتخابیه معادن بسیار قوی داریم که می‌توان از آنها در جهت استقلال و اقتصاد بدون نفت استفاده کرد.

سبحانی‌فر با بیان اینکه با اکتشاف به‌جایی نمی‌رسیم و خام فروشی مضر است، گفت: باید بستر کارخانجات فرآوری را در منطقه و شهرستان سبزوار بزرگ ایجاد کنیم.

وی به معادن غنی سیمان، سنگ‌های ساختمانی، تزیینی، معادن مس، سنگ آهک و... سبزوار بزرگ اشاره و بیان کرد: باید بستری را فراهم کنیم که این مواد اولیه سنگ به فرآوری تبدیل شود.

سبحانی‌فر ادامه داد: این فرآوری ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کرده و از خروج ارز جلوگیری می‌کند.

وی به دو کارخانه سیمان در منطقه سبزوار اشاره کرد و گفت: سیمان سوم در حال اجراست که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود کارخانه فروکروم در این منطقه ابراز امیدواری کرد: خروجی این جلسه در جهت ایجاد کارخانجات فرومنگنز، فروسلیس و ... باشد.

وی با بیان این‌که طبق قانون اساسی باید منابع ملی بصورت عادلانه در تمام نقاط توزیع شود، خواستار تحقق این امر شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن پرداختن به تبصره‌های 3،4و5 اصلاحیه ماده سه سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی بیان کرد: طبق این تبصره‌ها دولت می‌تواند تا 49 درصد در مناطق کمتر توسعه یافته سرمایه گذاری کند و پس از سه سال به بخش خصوصی واگذار نماید.

وی همچنین با تاکید بر اینکه آمار اشتغال از اشتغال‌های پایدار نیست، خاطرنشان کرد: اشتغال پایدار همچون مجتمع فولاد سبزوار می‌خواهیم که از یک ماه گذشته کارهای عملیاتی‌اش شروع و منابع مالی آن هم تامین شده است.

سبحانی‌فر در ادامه به صدور مجوز پتروشیمی سبزوار در سفرهای استانی هیات دولت اشاره و اضافه کرد: چرا باید پتروشیمی در یک منطقه متمرکز شود که امیدواریم پتروشیمی سبزوار در دستور کارگروه قرار گیرد.

وی در ابتدا به نامگذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره و اظهار کرد: قطعا ارتقای تولید ملی نیازمند رفع موانع و مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان است تا بتوان وضعیت موجود را حفظ کرده و کارهای نیمه تمام به اتمام برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *