سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

بیانیه بنیاد شهید در پی توهین به شهدا

دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 256779
اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در پی چاپ مطلبی توهین آمیز به شهدا در یکی از هفته نامه های استان بوشهر با صدور بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد.
به گزارش جهان به نقل از گام نیوز در این بیانیه آمده است:
شهدا گوهرهای ماندگاری هستند که تمام تاریخ آینده این مملکت به آنان خواهد بالید و هر انسان آزاده ای در مقابل نام و یاد شهدا دل به پیام والایشان خواهد سپرد.

بی شک یاد شهدا در دلهای مردم ایران زنده است و اگر خاک خونین جبهه ها هنوز به یاد سالهای دفاع مقدس زیارتگاه دلدادگان راه نور و شهادت است خود بهترین گواه این مهم است. راهیان نور، آنانکه راه شهدا را می جویند و ذره ذره خاک جبهه ها را توتیای چشم خود می دارند سر در راه دوست نهاده اند و لحظه ای از قلم و زبان مسموم شب زدگان باک ندارند.

جسارت به تاریخ مقدس شلمچه، توهین به همه شهدایی است که خون پاکشان تا ابد در این خاک می جوشد و راهیان نور را از سراسر ایران اسلامی به سوی خود می کشاند. شلمچه ثابت کرد هر روز عاشورا است و هر خاک زمین کربلا. چرا که پاکترین یاران حسین زمان، خون خود را در آن وادی نثار اسلام عزیز کردند. شرم باد بر آنانکه از جان باختن دانش آموزان عزیز و پاک این کشور در راه رسیدن به زیارتگاه عاشقان و عارفان، شاد می شوند و این اتفاق تلخ را مجالی برای عقده گشایی خود می دانند. سراسر خاک نورانی جبهه ها آنقدر بزرگ است و آنچنان بر دلها حکومت می کند که هیچ کسی نتواند خدشه ای برآن وارد کند اما افسوس به حال کسانی که اینگونه خود را در چشم حق طلبان خوار وذلیل می کنند.

رهبر عظیم الشان انقلاب می فرمایند: «من این سرزمین را یك سرزمین مقدس می دانم. اینجا نقطه ای است كه ملائكه الهی كه شاهد فداكاری مخلصانه این شهدای عزیز بودند ، به اینجا تبرك می جویند. اینجا متعلق به هر كسی است كه دلش برای اسلام و برای قران می تپد. اینجا متعلق به همه ملت ایران است» آیا همین یک سخن کافی نیست تا به درک صحیحی از شلمچه و کاروانهای راهیان نور برسیم؟

بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر ضمن ابراز تاسف شدید از درج سخیف ترین توصیفات از خاک مقدس شلمچه در یکی از نشریات استان، بعنوان حامی خانواده های معظم شهدا، از بسیجیان و همه مردم آگاه استان بوشهر انتظار دارد نگذارند آرمانهای دفاع مقدس جولانگاه افراد بی بصیرت شده و از مسولان ذیربط می خواهد با رسیدگی سریع به این موضوع زمینه تکرار این اتفاقهای زشت و نابجا را از بین برده و انتظار بحق خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت را پاسخ گویند.

از خدای بزرگ می خواهیم همه ما را در راه پاسداشت نام و یاد شهدا که افتخارات بزرگ و ماندگار جامعه هستند توفیق عنایت فرماید.

بیانیه نماینده دشتستان درپی مطلب توهین آمیز یک هفته نامه

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی در پی درج مطلب توهین آمیز اخیر در یکی از هفته نامه های استانی راجع به یادمان شهدای جنوب و غرب کشور، بیانیه ای صادر کرد.
متن بیانیه به شرح زیر است:
بسم رب الشهداء و الصدیقین
قسمت مباد به فتوای نان و نام/ مشغول آب و دانه بگردد کبوترم
ای آسمانیان که زمین جایتان نبود/مانده است خاطرات شما لای دفترم
باشدحرام، شیر حلالی که خورده ام/ روزی اگر زخون شما ساده بگذرم

درروزهای گذشته  هفته نامه ای محلی به قلم نگارنده ای غافل اقدام به انتشارمطلبی درتوهین به سرزمین سراسرنور و معنویت شلمچه نموده است که موجب تالم و تاثرمردم مومن و دوستدار شهداء گردید. جدای از سایر مطالبی که در نوشته ی فوق الاشاره آمده و نشان از تحلیل سطحی و فاقد عقبه ی فکری نگارنده دارد.

جای بسی تاسف است که چگونه افرادی می توانند اینگونه نسبت به آنهمه تقدس و معنویت بی تفاوت و بی بهره باشند.

چگونه فردی خود را زائرامام حسین می نامد درحالی که از درک کربلا عاجزمانده است؟

چه بسیار جوانانی که توفیق زیارت ضریح شش گوشه را نداشتند و در شلمچه عاشورایی شدند تا امروز کربلای ایران سرزمین معرفت بازماندگان باشد.

چقدر وقاحت میخواهد که قطعه ای از بهشت را باعبارات سخیف توصیف کنند. ای کاش برای عده ای لحظه ای توفیق تامل بود تا می دانستند چرا هر سال صدها هزار نفر از کودک گرفته تا سالخورده به مقتل شهدای والامقام مشرف می شوند تا از چشمه زلال معرفت شهداء بهره گیرند و زنگار غفلت دنیا را از جان بزدایند.

حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: همین تربت پاک شهیدان است که تاقیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.

براستی درک سرزمین آسمانی توفیق می خواهد و باچشم در خاک و تاریکی مانده سیر افلاک ناممکن است.

به کسی که در جوار ستاره راه را گم کند امید هدایت نیست. خوشا بحال آنان که سالشان را در کنار مزار شهدای شلمچه آغاز می کنند و معرفتشان را در روز عرفه از شهدای کربلای جبهه ها طلب می کنند.

اینجانب نیز خود را مکلف می دانم از اینگونه حرکات که متاسفانه مسبوق به سابقه نیز هست اعلام انزجار نمایم و از مسئولین مربوطه می خواهم با رسیدگی عاجل به موضوع زمینه تکرار این هتک حرمت ها را از بین برده و انتظار به حق دوستداران فرهنگ شهادت و بصیرت را برآورده سازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اتفاقا به عنوان یک عضو خانواده شهدا بیناد شهید را بزرگترین عامل کوچک کردن خانواده ها و خود شهدا می دانم و ضرباتی که خود بنیاد به وجه ما زده هیچ گاه قابل جبران نیست نمونه آن گزارشی است که هراز چند گاه از صدا و سیما پخش می شود.
آژانس شیشه ای فیلم نبود!!!