کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیدحسن نصرالله در مراسم روز عاشورا:

هشدار به اسراییل/ ایران حامی ملت‌های اسلامی است

نبرد ما علیه اسراییل از شمال تا جنوب فلسطین ادامه دارد

5 آذر 1391 ساعت 16:00

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه ˈمبارزه ما علیه اسراییل در امتداد فلسطین اشغالی از شهرک های ˈکریات شمونهˈ تا ˈایلاتˈ ادامه داردˈ، گفت: اسراییلی که توانایی ایجاد ترس در دل ها داشت، مدت هاست که به پایان عمر خود رسیده اما بااین وجود برخی همچنان ازترس آن کابوس می بینند.


به گزارش جهان، "سیدحسن نصرالله" ظهر یکشنبه در مراسم عزاداری روز عاشورای شیعیان لبنان که در ورزشگاه ˈالرایهˈ ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، گفت: در این ساعات امام حسین (ع) در برابر فوج دشمنان خود ایستاد و تنها افراد کمی او را همراهی کردند و همچنان صدای ˈهل من ناصر ینصرنیˈ او به گوش می رسد.

دبیرکل حزب الله گفت: امروز به امام حسین (ع) می گوییم که جان، فرزندان و همه چیز ما فدای شماست و ما هرگز وعده خود را با شما نمی شکنیم.

** آمریکا و اسراییل، یزید زمانه


به گزارش ایرنا سیدحسن نصرالله گفت: از نظر ما یزید این عصر که باید کربلایی وار و حسینی وار با آن روبرو شویم، طرح آمریکایی - صهیونیستی است که ملت ها، مقدسات، کرامت و ادیان ما را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به توهین های اخیر دشمنان به ساحت پیامبر اکرم (ص) که با واکنش های گسترده مسلمانان جهان از جمله لبنان روبرو شد، گفت: امروز روز قربانی دادن برای دفاع از رسول الله (ص) است و ما به همه جهان می گوییم تا آنهایی که به نبی ما توهین می کنند، بدانند که ما امتی هستیم که در مقابل این‌گونه توهین ها سکوت نمی کنیم.

** نسبت به تغییر اسراییل از دشمن به دوست هشدار می دهم


وی با اشاره به تلاش برخی جریان ها به منظور اینکه ایران را بجای رژیم صهیونیستی دشمن جلوه دهند، گفت: مقابله با این طرح های دشمنان، اولویت مطلق ما بوده و نسبت به جایگزینی دشمنان به عنوان دوست هشدار می دهیم.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه این جریان ها وانمود می کنند که رژیم صهیونیستی دوست ملت هاست، گفت: با این وجود اسراییل به دلیل خوی جنایتکارانه اش به آنها هیچ کمکی نمی کند.

وی ادامه داد: تلاش های این افراد بی فایده بوده و من به آنها می گویم که تمامی طرح های شما به شکست خواهد انجامید.

** دوستی و حمایت ایران بارها به اثبات رسیده است


سیدحسن نصرالله گفت: برای ملت های عربی و اسلامی روز به روز بیشتر ثابت می شود که ایران حمایت کننده و دوست آنها است و این امر در حملات اخیر اسراییل علیه غزه و پیش از آن علیه لبنان هم ثابت شده بود.

دبیر کل حزب الله با اشاره به تلاش برخی جریان ها به منظور اینکه ایران را بجای رژیم صهیونیستی دشمن جلوه دهند، گفت: من به کسانی که سعی می کنند، ایران را دشمن جلوه نشان دهد هشدار می دهم که خواسته یا ناخواسته در راستای تأمین منافع اسراییل گام برمی دارند.

وی ادامه داد: ایران حمایت از جنبش های مقاومت را بر اساس اعتقاد دینی و ایمانی، وظیفه خود می داند و از کسی چشم داشتی نیز ندارد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: فلسطین مساله اصلی و مرکزی ماست و همچنان این گونه باقی خواهد ماند اما برخی تلاش دارند که برخی مشکلات روانی میان عرب ها و غیر عرب ها، میان اهل تسنن و اهل تشیع و همچنین میان ملت های عرب و مردم فلسطین ایجاد کنند.

** حمایت از فلسطین ایمان ماست


وی گفت: اما با این وجود من به همه می گویم که حمایت از فلسطین جزئی از ایمان و مسئولیت ما بوده و به هیچ وجه امکان ندارد که این گونه تلاش ها میان ما و آن فاصله بیندازد.

دبیرکل حزب الله گفت: مجددا به برادران خود در تمامی جنبش های مقاومت غزه و به شهدا و مردم آن به دلیل این پیروزی بزرگ تبریک می گوییم.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه برخی سعی دارند که پیروزی غزه را مغشوش سازند اما باید دانست که غزه همانند جنگ 33 روزه 2006 لبنان و جنگ 22 روزه 2008 به پیروزی بزرگی دست یافته است.

** غزه نیازمند سلاح و کمک واقعی است، نه لطف و محبت

سیدحسن نصرالله گفت: به حکومت ها و کشورهای اسلامی و عربی اعلام می کنم که غزه و فلسطین نیازمند دیدارها و الطاف شما نیست بلکه نیازمند سلاح و کمک مالی شماست؛ غزه نیازمند پشتیبانی حقیقی است.

وی ادامه داد: غزه شایسته کمک رسانی است چراکه با پیروزی های متوالی خود اثبات کرده که اسراییل سست تر از تار عنکبوت است.

** برخی از انتقال روند اصلاحات به کشورهایشان هراس دارند


سیدحسن نصرالله گفت: برخی از کشورهای منطقه از حل بحران بحرین جلوگیری می کنند چراکه می ترسد روند اصلاحات به کشورهای همسایه از جمله خود آنها نیز سرایت کند.

دبیر کل حزب الله گفت: ما بار دیگر همبستگی خود را با مردم بحرین و قیام مسالمت آمیز آنها اعلام می کنیم و از مسئولان بحرینی می خواهیم به خواسته های به حق مردمی که در برابر، ظلم و ستم، تاکنون عاقلانه صبر کرده ند، جامه عمل بپوشانند.

وی ادامه با اشاره به ادامه بحران سوریه اظهار کرد: امروز همه مردم سوریه مظلوم، همچنین ارتش و نظام آن در معرض توطئه های چندجانبه قرار گرفته اند.

سیدحسن نصرالله افزود: یاری و کمک سوریه امروز در دعوت به توقف عملیات قتل و خون ریزی است تا بدین گونه اوضاع سوریه بهبود یابد.

** در لبنان دشمنی نداشته و تنها دشمن ما اسراییل است


دبیرکل حزب الله در ادامه با اشاره به موضوعات داخلی لبنان با تاکید بر اینکه ما خواستار ثبات، امنیت و صلح داخلی میان تمام گروههای لبنان هستیم، گفت: در لبنان دسته بندی ها و دشمنی های سیاسی زیادی وجود دارد اما ما هیچ دشمنی در لبنان نداریم و تنها دشمن خود را اسراییل می دانیم.

وی اظهار داشت: تمام اتهاماتی که به ما زده می شود(درخصوص ترور برخی مقامات لبنانی)، ظالمانه و دروغ بوده و به مستند به هیچ دلیل و مدرکی نیست و تنها به منظور کامل ساختن اهداف ترور از آنها استفاده می شود.

سیدحسن نصرالله گفت: طی هفته های اخیر برخی اعلام داشته اند که نمی خواهند با حزب الله گفتگو کنند و برخی نیز گفتگوها را تحریم کرده اند، با این وجود آنها ما را متهم می کنند که ما راه گفتگو را بسته‌ایم.

** به گفتگوی سیاسی در لبنان ایمان داریم

دبیرکل حزب الله با تاکید بر اینکه مقاومت از فتنه ها دوری کرده و بر تمامی تهمت ها صبر می کند، گفت: ما همچنان با گفتگوی سیاسی ایمان داشته چراکه آن را تنها راه حل برای حل و فصل بحران های داخلی لبنان می دانیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گاه گفتگو را رد نکرده ایم، گفت: به هیچ وجه نمی پذیریم که کسی به منظور گفتگو بر ما شروط خود را تحمیل کند و یا اینکه بدین وسیله بر ما تکبر ورزد.

دبیرکل حزب الله گفت: من امروز اعلام می کنم که ما با گفتگو، دیدار و راه حل سیاسی همراه بوده و هرکس قصد تکبر و فخر فروشی داشته باشد، ما نیز تکبر خود را به وی نشان خواهیم داد.

** اسراییل لرزان در برابر فجر 5 غزه، مقابل هزاران موشک حزب الله چه خواهد کرد


سیدحسن نصرالله گفت: اسراییلی که از پرتاب موشک های فجر 5 طی 8 روز این چنین به خود لرزید، در مقابل پرتاب هزاران موشک از لبنان در صورت حمله علیه آن چه خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به روند گفت و گوهای ملی در لبنان گفت: ما از کسی در مورد حضور در گفتگوهای ملی درخواستی دریافت نکردیم و کسانی که به میز گفت وگوها می آیند، از آنها استقبال می کنیم و به کسانی هم که نمی آید نیز کاری نداریم.

وی با اشاره به پیروزیی مقاومت غزه ادامه داد: بعد از خدا کسی که مقاومت غزه را مورد حمایت قرار داد، اراده، سلاح و موشک های مقاومت بود.


کد مطلب: 256629

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/256629/هشدار-اسراییل-ایران-حامی-ملت-های-اسلامی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com