پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

ممانعت پلیس مصر از برگزاری مراسم عاشورا

يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 256618
با حمایت سلفی‌ها و وهابیون مصر پلیس مصر از برگزاری مراسم عاشورا در مسجد راس الحسین(ع) قاهره ممانعت به عمل آورد.
به گزارش جهان به نقل ازفارس، عصر روز گذشته همزمان با روز عاشورای حسینی در مصر، پلیس این کشور از حضور شیعیان مصر در مسجد راس الحسین(ع) برای برگزاری مراسم جلوگیری کرد.
 
به نوشته پایگاه خبری الوفد پلیس منطقه جمالیه قاهره در مقابل درب اصلی مسجد اقدام به بازرسی و تفتیش افرادی که قصد ورود به مسجد راس الحسین(ع) را داشتند کرد و اجازه ورود شیعیان مصر به این مسجد را نداد.
 
این اقدام پلیس پس از آن صورت گرفت که گروه موسوم به «ائتلاف مسلمانان برای دفاع از صحابه و آل» و تعدادی از جوانان سلفی با حکمی از سوی دادگاه از پلیس این منطقه خواستار جلوگیری از برگزاری مراسم عاشورا در اطراف ضریح راس الحسین(ع) شدند.
 
در همین حال اداره مسجد راس الحسین(ع) قاهره نیز ورود به بخش ضریح در این مسجد را ممنوع اعلام کرد و بر اساس دستور وزارت اوقاف مصر برگزاری مراسم عاشورا در این مسجد را توهین به مسجد قلمداد کرد.
 
 
 
* مشاجره لفظی برخی زوار مسجد راس الحسین(ع) قاهره و سلفی‌ها
 
 
 
بنابر این گزارش برخی مشاجرات لفظی پس از این اقدام بین سلفی‌ها و برخی از زوار رخ داد که بلافاصله به پایان رسید و به دستور نیروهای امنیتی مصر شیعیان حتی برای ادای نماز عصر اجازه ورود به این مسجد را نیافتند و به مساجد دیگر هدایت شدند.
 
محمد الدرینی از رهبران شیعه مصر نیز در گفت‌وگو با روزنامه الیوم السابع مشاجرات لفظی در ورودی این مسجد را تایید کرد و گفت افرادی که به مشاجره پرداختند مجهول الهویه بودند.
 
وی علت این مشاجره را فیلمبرداری از یک نفر در این مسجد به بهانه برگزاری مراسم عاشورا دانست و افزود: برخی با توزیع بروشورهایی مردم را از شیعیان می‌ترساندند که این مشاجرات رخ داد.
 
الدرینی همچنین از حضور سلفی‌ها در مقامات اهل بیت(ع) در مصر از جمله مقام سیده زینب(س)، مقام سیده نفیسه و مسجد راس الحسین(ع) در روز گذشته برای جلوگیری از برگزاری مراسم عاشورا خبر داد.
 
به گزارش فارس، پیش از این محمد الدرینی از برگزاری مراسم عاشورا علاوه بر قاهره در میدان «السید البدوی» در شهر طنطنا و همچنین در استان شرقی و استان الصعید خبر داده بود که گزارش‌هایی در این باره تاکنون منتشر نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حكومت مرسي با مبارك پس چه فرقي ميكند؟