کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رمزگشایی سخنان نصرالله در انتقاد از مشعل

1 آذر 1391 ساعت 13:42

وی در این سخنرانی با اشاره به ضرورت سپاسگذاری بندگان از نعمتهای خداوند با اشاره به آیه "وان شکرتم لازیدنکم" یا عبارت "من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق" در واقع به طور غیرمستقیم به غفلت خالد مشعل در اعلام تشکر از ایران و سوریه در حمایت از مقاومت فلسطین اشاره و تأکید کرد که ایران – سوریه و حزب الله لبنان پشت مردم غزه را به هیچ وجه خالی نخواهند کرد.


به گزارش جهان به نقل از العالم، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان اخیر خود به صورت غیرمستقیم از رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به دلیل قدردانی نکردن از جمهوری اسلامی ایران و سوریه انتقاد کرد.
 
یک روزنامه لبنانی تأکید کرد، "سید حسن نصرالله" در سخنان اخیر خود از "خالد مشعل" به دلیل قدردانی نکردن از جمهوری اسلامی ایران و سوریه انتقاد کرده است.
 
"ابراهیم امین" سردبیر روزنامه "الاخبار" با اشاره به اظهارات مطبوعاتی اخیر "خالد مشعل" در قاهره گفت: تحلیل ها و نظرات فراوانی درباره تشکر نکردن خالد مشعل از سوریه – ایران و حزب الله در حمایت از مقاومت (فلسطین) وجود دارد.
 
وی افزود: خالد مشعل در کنفرانس طولانی خود از کشورهای قطر، ترکیه و مصر به دلیل اعلام همبستگی با غزه تشکر کرد، ولی هیچ اشاره ای به نام کشورهای دیگر از جمله سوریه و ایران و حتی حزب الله لبنان نکرد.
 
ابراهیم امین ادامه داد: برخی درخواست تشکر از ایران یا سوریه را به معنای خصوصی کردن مسأله فلسطین تفسیر کرده اند؛ و برخی نیز با رد مسأله حمایت ایران و سوریه از مقاومت، حمایت های سیاسی و دیپلماتیک این کشورها از مقاومت را بیش از حمایت نظامی اعلام کرده اند.
 
سردبیر روزنامه الاخبار، با اشاره به متن سخنان دوشنبه شب سید حسن نصرالله در مراسم عزاداری امام حسین (ع) تأکید کرد: وی در این سخنرانی با اشاره به ضرورت سپاسگذاری بندگان از نعمتهای خداوند با اشاره به آیه "وان شکرتم لازیدنکم" یا عبارت "من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق" در واقع به طور غیرمستقیم به غفلت خالد مشعل در اعلام تشکر از ایران و سوریه در حمایت از مقاومت فلسطین اشاره و تأکید کرد که ایران – سوریه و حزب الله لبنان پشت مردم غزه را به هیچ وجه خالی نخواهند کرد.
 
ابراهیم امین خاطرنشان کرد: امروز غزه بیش از هر چیز دیگر به توجه به نقاط مشترک و ایجاد صلح نیاز دارد؛ مردم فلسطین حتی اگر همه دنیا آنها را تنها بگذارند می توانند مقاومت کنند، چرا که مقاومت هیچگاه از خارج بر امتی تحمیل نمی شود.
 
ابراهیم امین افزود: مقاومت توانسته با افزایش قدرت موشکی خود، مناطق حساس را در قلب رژیم صهیونیستی هدف قرار دهد، و این امر مسأله ادامه جنگ برای این رژیم را دشوار ساخته است.
 
وی ادامه داد: بدیهی است که در خصوص شکست رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه توافق نظر وجود دارد؛ ولی سئوال اساسی این است که طرح مقاومت بعد از پیروزی چیست؛ آیا مقاومت در مقابل صلح به بهره برداری عمومی از ظرفیت های عربی – فلسطینی و بین المللی با هدف کسب آرمانهای سلطه جویانه خواهد پرداخت؛ یا آنکه از این تجربه منحصر به فرد برای تجدید ساختار نظامی و موشکی در مواجهه با رژیم صهیونیستی استفاده می کند.


کد مطلب: 256132

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/256132/رمزگشایی-سخنان-نصرالله-انتقاد-مشعل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com