چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

نیک‌بین: تهدید شدیم نه تعلیق

سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 255937
سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: ز سوی کنفدراسیون شنای آسیا تهدید شدیم که اگر اساسنامه خود را اصلاح نکنیم نمی‌توانیم در مسابقات آسیایی حضور پیدا کنیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نشست خبری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو امروز برگزار شد و برانوش نیک‌بین در ابتدای این نشست در خصوص وضعیت این رشته اظهار داشت: باتوجه به شرایط و امکانات، همکاران فدراسیون برنامه‌های خوبی را برگزار کرده‌اند. اتفاقات خوبی در رشته شنا افتاد که از جمله آن دو رکوردشکنی کشور بود. این شرایط نوید روزهای خوب را در آینده می‌دهد.

وی ادامه داد: دوستان فدراسیون بسیار تلاش کردند و در سایه همکاری نتایج خوبی هم کسب شد. فدراسیون یک طوفان را پشت سر گذاشته است و باید به ساحل آرامش نزدیک شود.

نیک‌بین خاطرنشان کرد: در واترپلو هم اتفاقات خوبی افتاده، مسابقات نیم فصل لیگ برتر به پایان رسیده و مرحله نخست لیگ دسته اول هم برگزار شد.

در بخش برون‌مرزی هم با توجه به اتفاقاتی که در ورزش افتاده است، از سوی کنفدراسیون شنای آسیا تهدید شدیم که اگر اساسنامه خود را اصلاح نکنیم نمی‌توانیم در مسابقات آسیایی حضور پیدا کنیم.

وی افزود: اولین رقابتی که از دست دادیم، رقابت‌های واترپلوی جوانان در قزاقستان بود که برایمان اهمیت زیادی داشت. تیم خوب و آماده‌ای داشتیم و هدفمان هم کسب عنوان قهرمانی بود، اما به لحاظ شرایطی که پیش آمد نتوانستیم به قزاقستان برویم. پس از آن، مسابقات آسیایی امارات را از دست دادیم که ضربه سنگینی به ما وارد کرد.

نیک‌بین گفت: باید یک بار دیگر به ورزشکاران انگیزه بدهیم تا برای مسابقات جهانی با مشکل روبه‌رو نشویم. ما می‌توانیم در مسابقات واترپلوی جوانان جهان که آذرماه برگزار می‌شود، حضور پیدا کنیم. در حال حاضر هم اعضای تیم جوانان در حال آماده‌سازی هستند تا هشتم آذرماه در مسابقات حاضر شوند. از این تیم انتظار قهرمانی نداریم، اما توقع داریم بتوانند از حیثیت واترپلوی ایران و آسیا دفاع کنند و در جمع ۱۲ تیم برتر جهان قرار بگیرند.

سرپرست فدراسیون شنا خاطرنشان کرد: در شیرجه هم شرایط خوبی داریم و چند مرحله انتخابی تیم ملی برگزار کردیم. هیئت‌رئیسه فدراسیون برای اعزام ورزشکاران به مسابقات برون‌مرزی سقفی را تعیین کرده‌اند که اگر به این سقف نرسند به مسابقات اعزام نخواهند شد.

وی افزود: تبریز در بخش شیرجه عملکرد بسیار خوبی داشت، همچنین اراک، همدان، کرمانشاه و تهران هم رقابت‌های خوبی با هم دارند، به هر حال برای اعزام به مسابقات برون‌مرزی فیلترهای خاصی داریم و نمی‌خواهیم زنگ تفریح حریفان باشیم.

نیک‌بین در ادامه با گلایه از کم‌توجهی رسانه‌ها به رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو عنوان کرد: رشته شنا در دین اسلام بسیار تأکید شده است و رسانه‌ها به خاطر این موضوع هم که شده باید به آن توجه کنند. در گذشته قرارداد یک فوتبالیست بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان بود، اما پس از صعود ایران به جام جهانی ۹۸ رسانه‌ها شرایطی را برای فوتبال فراهم کردند که حالا فوتبالیست‌ها قراردادهای نجومی امضاء می‌کنند.

وی افزود: جلسه‌ای ترتیب دادیم به نام آشتی‌کنان، همدلی یا همکاری تا بلکه توجه رسانه‌ها به شنا بیشتر شود تا اسپانسرها هم به سمت این رشته بیایند و در مجموع بتوانیم پیشرفت کنیم.

نیک‌بین در خصوص تعلیق فدراسیون شنا تصریح کرد: فوتبال ایران در گذشته ۲۲ ماه تعلیق بود و نمی‌توانست در هیچ مسابقه بین‌المللی حضور پیدا کند، اما اکنون ما می‌خواهیم به رقابت‌های جهانی استرالیا اعزام شویم و این یعنی ما تعلیق نیستیم. مسئولان کنفدراسیون شنای آسیا از ما خواستند تا اساسنامه خود را اصلاح کنیم و پس از آن می‌توانیم در مسابقات برون‌مرزی حضور پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای حضور در مسابقات استرالیا از فدراسیون جهانی دعوت‌نامه داریم و این یعنی تهدید و اسم تعلیق برای فدراسیون شنا درست نیست. تاکنون اقدامات خوبی برای اصلاح اساسنامه انجام داده‌ایم و بدون شک از حقوق ورزشکاران دفاع خواهیم کرد. من معتقدم بیشترین مشکل ما داخلی است. حسین المسلم از نفوذ خود استفاده کرد و این تهدید را علیه ایران انجام داده است، اما ما هم دست از تلاش برنخواهیم داشت. وی زمانی که به ایران آمد خواسته‌هایش محقق نشد و به همین دلیل از نفوذش استفاده و فدراسیون را تهدید کرد.

سرپرست فدراسیون شنا در مورد درگیری به وجود آمده در لیگ دسته اول واترپلو و ضرب و شتم داور عنوان کرد: در رشته‌های دیگر هم چنین اتفاقی رخ می‌دهد، برای مثال شنیدم هفته گذشته یک داور والیبال مورد ضرب و شتم قرار گرفت. چند اتفاق دیگر هم در لیگ برتر واترپلو داشتیم که کمیته انضباطی برخورد قاطعی با آن داشت.

نیک‌بین با بیان اینکه چرا انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار نمی‌شود، گفت: رسانه‌ها باید این موضوع را تعقیب کنند، شاید با برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بسیاری از مشکلاتمان برطرف شود.

نیک‌بین در خصوص بودجه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: ما از دولت کمک می‌گیریم، اما باید به سمتی برویم که روی پای خودمان بایستیم، تمام اقدامات ما بر این اساس است که خودمان اعتبارتمان را تهیه کنیم، نباید خودمان را وابسته به نفت کنیم. وزارت ورزش تنها نیمی از هزینه‌ها را متقبل می‌شود و سایر هزینه‌ها را خودمان باید تهیه کنیم.

سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با بیان اینکه حق پخش تلویزیونی باید مانند تمام دنیا به فدراسیون داده شود، عنوان کرد: اگراین اتفاق رخ ندهد، ما هم نمی‌توانیم درآمدزایی خوبی داشته باشیم. اگر هزینه‌های ما به خوبی تأمین شود، در اعزام‌ها هم مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: چند کشور جهان دست به دست هم دادند و ایران را تحریم کردند. با وضعیت کنونی و عدم فروش نفت ایران باید به سمت فرمایشات رهبری یعنی اقتصاد مقاومتی برویم.

نیک‌بین در خصوص تیم ملی شنا و قطع همکاری با مربی خارجی اظهار داشت: هم اکنون در تیم ملی سرمربی نداریم و تنها مربیان ملی فعالیت می‌کنند. یورک سرمربی ما بود اما با توجه به مشکلات مختلفی که پیش آمد با وی قطع همکاری کردیم. یورک ماهانه ۹ میلیون تومان قرارداد داشت، اما با توجه به شرایطی که پیش آمد، حقوق وی به ماهانه ۳۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و این برای فدراسیون مناسب نبود. به هر حال برنامه‌های تیم ملی براساس برنامه‌های یورک پیگیری می‌شود.

وی افزود: تغییر مربی، شوک بزرگی را به شناگران وارد کرد، اما ما به آرامی تصمیماتی گرفتیم و کرمی و سمیع‌زاده را به عنوان مربیان تیم ملی انتخاب کردیم. از نظر ما کرمی سرمربی تیم ملی شنا است.

نیک‌بین خاطرنشان کرد: اگر والیبال می‌تواند مربی خود را حفظ کند، به دلیل اسپانسر قوی‌ای است که دارد. اگر رسانه‌ها کمک کنند تا ما هم اسپانسر داشته باشیم، می‌توانیم مربی خود را حفظ کنیم. در شرایط کنونی ما دوست داریم مربیان خارجی‌مان به ایران بازگردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *