جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کاهش ۱۵ درصدی قیمت کاغذ

سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 255902
با وجود نوسانات قیمت ارز طی ماه‌های اخیر قیمت کاغذ و مقوا ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.
به گزارش جهان، احمد شریفیان، بازرس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: محموله‌های کاغذ به کشور وارد شده که به زودی ظرف هفته‌های آینده در بازار توزیع می شود.

وی ادامه داد: هر چند که واردات نسبت به قبل نصف شده است ولی طی این مدت شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار کاغذ و مقوا بوده‌ایم.

او با بیان این‌که کاهش قیمت کاغذ نسبت به گذشته چندان زیاد نیست، خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش قیمتی که پیش ازاین شاهد بودیم استقبال ناشران و مصرف کنندگان کاغذ و مقوا کاهش یافته و همین امر موجب تقلیل قیمت‌ها شده است.

بازرس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا ادامه داد: زمانی که خرید کم شود قیمت‌ها هم کاهش می یابد. طی نوسانات قبلی قیمت کاغذ و مقوا بسیاری از ناشران فعالیت‌های خود را متوقف کرده و همین امر موجب کاهش تقاضا و در نتیجه کاهش قیمت کاغذ و مقوا شد.

وی با تاکید بر این‌که کاغذ احتکار نمی‌شود اظهار کرد: با نوسانات قیمت که اخیرا شاهد آن هستیم واردکنندگانی که قبلا کاغذ را وارد کرده‌اند بسیار سود کرده‌اند اما واردکنندگانی که کاغذ را اخیرا وارد کشور کرده‌اند ترجیح می‌دهند سریعا جنس خود را توزیع کنند.

شریفیان افزود: اگر جنس جدید ظرف هفته‌های آینده وارد بازار شود احتمالا روی قیمت‌ها مجددا تاثیر می‌گذارد.

بازرس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا در پاسخ به این سوال که عمده واردات کاغذ از کدام کشورها است، بیان کرد: کاغذها بیشتر از کره و شرق آسیا، چین وهندوستان وارد کشور می‌شوند.

وی گفت: کاغذ تولید داخل به هیچ وجه کیفیت کاغذ این کشورها را ندارد و عمده کاغذ تولیدی کارخانه‌های ایرانی برای روزنامه‌ها و کتب درسی مصرف می‌شود.

آخوندیان، رییس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا نیز درباره قیمت کاغذ و مقوا در کشور، اظهار کرد:‌ درحال حاضر تغییری در قیمت‌ها ایجاد نشده و البته شاهد تقلیل نسبی نیز در بازار بوده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *