سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

راهکار مضحک رسانه‌سعودی برای جنگ غزه

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب: 255803
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با استقبال از مقالۀ روزنامه الشرق الاوسط که راه حل برون رفت از غزه را بازگشت به گزينه براندازي نظام بشار اسد دانسته بود، این مقاله را عینا در سایت خبری خود منعکس کرد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "طارق الحميّد" سردبیر روزنامۀ سعودی الشرق الاوسط (چاپ لندن)، شنبۀ گذشته در مقالۀ خود، حملۀ اسرائيل به غزه را به مثابه "چيدن بال هاي ايران" و پيام هشداري به بشار اسد دانسته و تاكيد كرده بود كه بهترين راه براي برون رفت از بحران حمله به غزه، بازگشت به موضوع سوريه و براندازي نظام بشار اسد است.
 
سردبیر الشرق الاوسط در موضعی وقیحانه، با انتقاد از پاسخ های موشکی مقاومت به اشغالگران و با تلاش برای القاء ناتوانی مقاومت از مقابله با صهیونیست ها، منشا جنگ غزه و واكنش هاي موشكي گروه هاي مقاومت را سوريه دانسته و مدعی شده بود: سوريه با اين كه مي داند كه موشك هاي گروه هاي فلسطيني قابل قياس با رژيم صهيونيستي نيست با اين حال آن ها را وادار به واكنش كرد تا بشار اسد از سقوط حتمي نجات يابد و افكار عمومي طرف هاي عربي به مساله اي ديگر مشغول شود.
 
مقاله نويس الشرق الاوسط در بخش دیگری از نوشتۀ خود، با نادیده گرفتن طرف متجاوز در نبرد غزه، این پرسش را مطرح می کند که: چرا سيد حسن نصر الله به جاي اين كه از عوامل ايران در غزه بخواهد غزه را به سوی سرنوشتي نامعلوم نبرند، از كشورهاي عربي مي خواهد كه با اعمال فشار بر رژيم صهيونيستي به اين جنگ پايان دهند؟ (!)
 
الشرق الاوسط سپس با تاكيد بر اين كه گروه هاي مسلح در غزه از جمله حماس خواهان ادامه جنگ نيستند، اسرائيل نيز به اهداف مدنظر خود دست يافته و مصر نيز تحمل اين بحران را ندارد و جامعه جهاني نيز خواهان اين جنگ نيست، مدعی شد: چه بسا اين بحران به پايان برسد و عامل ايجاد اين بحران، قرباني شود.
 
نویسنده، در پايان اين مقاله (كه مورد استقبال سايت وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی قرار گرفته و عينا در این سایت منعکس شده است)، بحران غزه را جرقه اي سوري دانسته و تاكيد كرده است: تنها راه پايان دادن به چنين بحراني بازگشت به گزينۀ براندازي نظام سوري است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *