سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

زیباترین تونل های دنیا + تصاویر

يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 255469
تونل ها محلی برای عبور خودروها و یا آدم ها هستند که البته گاهی اوقات دارای شگفتی های خاصی می شوند. تونل ها معمولا برای آسان نمودن مسیر عبوری ساخته می شوند.
زیباترین تونل های دنیا + تصاویر
به گزارش جهان به نقل از مشرق، در دنیا تونل های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و زیبایی های خاصی هستند. در این میان البته برخی دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند که در دیگر تونل ها پیدا نمی شوند.
 
تونل کندوان
 

 
این تونل در جاده چالوس قرار دارد و از سطح دریا در 3030 متری کوه های البرز کنده شده است. این تونل شاید از نظر بصری مورد خاصی نداشته باشد اما نحوه ساخت آن به گونه ای بوده است که آن را در میان زیباترین تونل های دنیا قرار می دهد. سبای زیبایی های جاده چالوس این تونل نزدیک به سه سال زمان برای ساختش صرف شده است و در سال 1317 و با کمترین امکانات افتتاح شد. این تونل نزدیک به 2 کیلومتر طول دارد.
 
تونل طبیعت
 
 
 
این تونل قطار در منطقه کلوین در اکراین است و از آن به عنوان تونل طبیعت نام می برند چرا که سرتاسر آن از گیاهان پوشیده شده است و حتی روی ریل قطار نیز پر از گل ها و سبزه های بسیار زیاد است. بسیاری از مردمی که به اکراین سفر میکنند حتما از این تونل دیدن خواهند کرد.
 
تونل توهم
 
 

این تونل یکی از زیباترین تونل های دنیا است و از زیر رودخانه هوانگپو در شانگهای چین گذر می کند. تمام دیواره های این تونل از کپسول های شیشه ای در رنگ های متفاوت ساخته شده است و نزدیک به 640 متر نیز طول دارند. این شیشه ها با برخورد نور خودروها رنگ های متفاوت تولید می کنند و از همین رو به آن تونل توهم گفته می شود.
 
تونل پاریرای
 


این تونل در تگزاس قرار دارد و به عنوان تونل نورانی دنیا شناخته می شود. این تونل همیشه با نزدیک به 4 میلیون لامپ کوچک تزئین شده است و همیشه در طول شبانه روز روشن است. این چراغ ها در رنگهای متفاوت باعث شده اند تا زیبایی خاصی در فضای تونل وجود داشته باشد. بسیاری از جهانگردان می گویند این تونل به عنوان یکی از بهترین جاذبه های تگزاس است.
 
فروشگاه تونلی

 
 
 
تصور کنید وارد یک تونل بسیار بزرگ می شوید و روی دیوارهای آن محصولات به نمایش در آمده اند. این دقیقا همان ایده ای است که تا سال 2014 در روتردام هلند به پایان خواهد رسید. در این فروشگاه که در داخل بزرگترین تونل دنیا قرار دارد و روی دیوارهای آن نیز ال سی دی هایی وجود دارد که محصولات را در اندازه های بسیار بزرگ نشان می دهد. خرید در یک همچنین فروشگاهی بسیار هیجان انگیز است.
 
تونل باغی

 
 
در شهر کیتاکایشو در ژاپن تونلی قرار دارد که به یکی از زیباترین تونل های دنیا شهرت دارد. این تونل تمام باگل تزئین شده است و به نوعی می توان از آن به عنوان خوشبوترین تونل دنیا نیز یاد کرد. این تونل همیشه مملو از جمعیت است و کسی نیست که از آن بازدید نکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
چه فکری کردید کندوان رو گذاشتید کناراین تونلها آخه جیه یه تونل ساده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!