پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۴
اهداف اصلی رژیم صهیونیستی از یورش به غزه؛

آیا اسرائیل هنوز هم به تهدید ایران فکر می کند؟!

يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب: 255168
تجربه نشان می دهد مقاومتی هرچند کوتاه در مقابل ارتش مجهز اسرائیل، این رژیم را به تسلیم وادار کرده است. ظاهرا ارتشی با این حجم سلاح و تجهیرات طراحی شده است تا فقط در مقابل مردم بی دفاع و زنان و کودکان، پیروز باشد.
آیا اسرائیل هنوز هم به تهدید ایران فکر می کند؟!
سرویس بین الملل جهان نيوز - حمله نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از چند بعد قابل بررسی و تحلیل است. اینکه اسرائیل چرا در شرایط کنونی حمله نظامی به باریکه در محاصره غزه را در دستور کار قرار داده، علل مختلفی دارد که در اینجا برخی از آن ها را مرور می کنیم. بررسی این دلایل حاوی واقعیت های جالب و قابل تاملی است که در درک شرایط منطقه و رژیم صهیونیستی کمک زیادی خواهد کرد.

1) یکی از اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به استان غزه که برای ارتش این رژیم بسیار هم مهم است، محک زدن قدرت نظامی نیروهای مقاومت فلسطین پس از جنگ 22 روزه برای کسب درک بهتری از جنگ تمار عیار احتمالی در آینده بوده است.

قالب راکت هایی که مبارزان فلسطینی از آنها برای مقابله با حملات رژیم اشغالگر قدس استفاده می کنند، بسیار ضعیف تر از یک موشک واقعی با حجم تخریب بالاست اما همین تجهیزات ابتدایی، سرزمین های اشغالی را در موقعیتی کاملا جنگی برده است.

صحنه هایی که شبکه های تلویزیونی این رژیم از محله های تلاویو مخابره می کنند، اوضاعی را نشان می دهد که بیننده گمان می کند یک ارتش پیشرفته به این شهر یورش برده و ترس و اضطراب ناشی از تهاجم حریفی نیرومند بر شهر سایه افکنده است.
 

روزنامه تایمز اسرائیل می نویسد: آژیر حملات موشکی پس از ده ها سال، در فاصله چند روز بارها در تلاویو به صدا درآمده است.

پاسخ مقاومت به حملات تل‌آویو که از نظر کمیت هم ده ها برابر جنگ 22 روزه شده، از سال 1991 بی‌سابقه بوده و به شدت صهیونیست‌ها را غافلگیر کرده است.

در کنار تعداد موشک های شلیک شده، برد و قدرت تخریب آن ها هم جهشی خیره کننده یافته و به راحتی تلاویو و حتی دورتر از آن را هم تحت سیطره گرفته است تا جایی که فرار صهیونیست ها به پناهگاه ها و مهاجرت صدها هزار نفر به مناطق شمالی فلسطین اشغالی، ناظران سیاسی را به این نتیجه رسانده که چنین تصوری از قدرت حماس در اسرائیل وجود نداشته است.

فرار صهیونیست ها به لوله های فاضلاب


این موضوع تایید می کند که با وجود محاصره کامل منطقه غزه در طول سال ها و مراقبت دائمی صهیونیست ها با استفاده از هواپیماهای جاسوسی و انواع پهپادها، توان نظامی مقاومت فلسطین به گونه ای چشمگیر افزایش پیدا کرده است.
 
2. برانداز و تحلیل دیدگاه ملت ها و نسل جدید رهبران کشورهای منطقه که در نتیجه بیداری اسلامی روی کار آمده اند، از دیگر اهداف موردنظر رژیم صهیونیستی از حمله به غزه بوده که در پیش بینی و برنامه ریزی آینده صهیونیست ها نقشی بی بدیل و اساسی دارد؛ در واقع برای اسرائیل حیاتی است که بداند مقامات کشورهای منطقه در شرایط بحرانی چه سمت و سویی را انتخاب و عمل می کنند. 

موضع مبهم و در واقع حمایت آمیز دوحه و ریاض در قبال جنایات این روزهای تلاویو به مقامات اسرائیل این پیام را داد که آنان در شرایط بحرانی هم می توانند بر روی رهبران کشورهایی چون عربستان و قطر حساب کنند.

البته رژیم صهیونیستی دریافته است که هرگز چنین اطمینانی را در قبال رهبران جدید مصر، تونس و... ندارد؛ دو کشوری که مقامات ارشدشان را عازم غزه و اعلام حمایت از مردم این منطقه کرده اند.

بررسی واکنش های مردمی به این حمله هم این واقعیت را تایید کرد که دیگر چند کشور محدود آشکارا علیه اسرائیل تظاهرات برپا نمی کند و محدوده معترضان وسعتی به اندازه چند قاره پیدا کرده است؛ از آسیا تا آفریقا و اروپا و حتی آمریکا.

3. یکی دیگر از نیازهایی که سبب دست زدن رژیم صهیونیستی به چنین حمله هزینه زایی شد، محک زدن ارتش و تجهیزات نظامی این رژیم بود که 'گنبد آهنین' نمود بارز آن است. البته عبور صدها فروند موشک نیروهای مقاومت از این گنبد ده ها میلیارد دلاری تایید دیگری بر نامطمئن بودن آن بوده است.

بنابر اعلام منابع ارتش اسرائیل، گنبد آهنین تنها موفق به ممانعت از ورود یک سوم موشک های شلیک شده، شده است.

4. ایجاد موج جدیدی از فشارها بر مردم غزه و مسئولان دولت مردمی فلسطین از دیگر اهداف این حمله توصیف می شود تا همزمان با دشوار ساختن شرایط زندگی در غزه، -به زعم رژیم صهیونیستی- فلسطینی ها فراموش نکنند که اسرائیل دست بردار نیست.

5. از بین بردن احتمال وقوع هرگونه توافق و آتش بس در مذاکرات با فلسطینی ها از دیگر اهداف یورش به غزه است؛ چنانکه نیویورک‌تایمز روز گذشته فاش کرد، الجعبری، فرمانده شاخه نظامی حماس، تنها چند ساعت پیش از ترور مشغول بررسی یک طرح آتش‌بس با رژیم صهیونیستی بوده است اما سران اسرائیل با ترور وی فرصت آتش‌بس را از بین برده‌اند!

6. هدف دیگر، بهره برداری و سوءاستفاده از کمک و حمایت ویژه باراک اوباما و مهیا کردن زمینه عملی برای تحقق وعده هایی بود که وی در انتخابات 2 هفته پیش مطرح کرد. تا اینگونه اوباما در عمل انجام شده قرار گیرد.

7. یکی دیگر از اهداف این نوع اقدامات جنون آمیز رژیم صهیونیستی می تواند ارسال پیام به مخالفان این رژیم باشد تا بر روی تهدیدات آن و احتمال دست زدن به حرکات انفجاری حساب کنند.

اما در این میان یک واقعیت جالب توجه برای افکار عمومی دنیا و بویژه خود صهیونیست ها روشن تر شد؛ رژیمی که در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین با آن امکانات محدود و ابتدایی، چنین دچار رعشه و تزلزل شده، چگونه و با مدام منطق نظامی می تواند به حمله نظامی به کشوری فکر کند که حماس به مثابه یک لشکر ارتش آن هم به حساب نمی آید.

هنوز هم فکر پهپاد 'ایوب' اوقات سران ارتش اسرائیل را تلخ می کند؛ پهپادی که گرچه برای ایران ابزاری معمولی محسوب می شود اما پیشرفته ترین موانع دفاعی تلاویو هم مقابل آن زانو زدند؛ حال تصور استفاده از پهپادهایی پیشرفته تر، موشک هایی ویرانگر، جنگنده هایی ضدرادار و ... اوضاعی شبیه جهنم را برای ساکنان رژیم صهیونیستی تداعی می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
"چگونه و با مدام منطق نظامی می تواند به حمله نظامی به کشوری فکر کند" اخیرا اغلاط املایی تان زیاد شده فکر کنم منظورتان از "مدام" "کدام" است اصلاح فرمایید.
انشاالله
علت اصلی این است : ترس ودلهره ایجاد شده در ساکنین مناطق اشغالی باعث برهم خوردن اوضاع وخود به خود از هم پاشیده شدن اسرائیل ساختگی می شود ولذا اسرائیل برای مهار و دلداری به ساکنینش مجبور به چنین موضع گیری و لشکر کشی است که آن هم اخرین تیر ترکش است و به زودی بی اثر بودن انرا خواهند فهمید و ترس ونهایتا فرارشان بیشتر خواهد شد
از صدر اسلام و به خصوص از ابتدای انقلاب منتظریم یک درگیری درست و حسابی با اسرائیل غاصب داشته باشیم و تنی با آنها گرم کنیم. چرا نمی آید نمی دانیم. هی حرف می زند و ما را امیدوار می کند لیکن فقط و فقط خالی می بندد. بیا منتظریم.