پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چهار گفتار رهبر انقلاب درباره حادثه‌ عاشورا

يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب: 254264
همزمان با نزدیک شدن به ماه محرم، کتاب «چهار گفتار در تبیین زمینه‌ها، علل و آثار حادثه عاشورا» حاوی چهار سخنرانی رهبر انقلاب‌ با موضوع تبیین و تحلیل زمینه‌ها و عوامل موثر در بروز حادثه عاشورا منتشر شد.
به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاین، کتاب «چهار گفتار» که به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب منتشر شده است شامل چهار سخنرانی ایشان است که موضوع مشترک سخنرانی‌ها، تبیین و تحلیل زمینه‌ها و عوامل موثر در بروز حادثه عاشورای سال ۶۱ هجری قمری در کربلاست. گفتار اول در بیست و دوم تیرماه ۷۱ مصادف با سالروز شهادت امام سجاد (ع) و در جمع فرماندهان گردان‌ها و گروهان‌ها و دسته‌های عاشورایی نیروهای مقاومت بسیج سراسر کشور ایراد شده و با توجه به موضوع درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، مسئله عبرت‌های عاشورا مورد تشریح قرار گرفته است.

گفتار دوم در ۱۹ خرداد ۷۴ مصادف با سالروز عاشورای حسینی در قالب خطبه اول نماز جمعه تهران ایراد شده و هدف اصلی قیام امام حسین (ع) مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

گفتار سوم در بیستم خرداد ۷۵ در دیدار فرماندهان لشگر ۲۷ محمدرسول الله (ص) بیان شده و با توجه به تاکید قرآن کریم بر لزوم عبرت گیری از تاریخ، موضوع دلایل انحراف جامعه اسلامی پس از ۵۰ سال از بعثت پیامبر اکرم (ص) مورد بحث قرار گرفته است. گفتار چهارم در محرم ۱۸ اردیبهشت ۷۷ در قالب خطبه اول نماز جمعه تهران ایراد شده و اشاره به گفتار اول، موضوع عبرت‌های عاشورا مجدداً با وسعت بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *