سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

نظر مدیرعامل سایپا درباره پراید

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 253992
مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا گفت که کیفیت خودروی پراید مانند هندوانه سر بسته است که نشان دهنده عدم رعایت مسائل کیفی در خط تولید این محصول می باشد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ˈسعید مدنیˈ روز شنبه در مراسم رونمایی از تمبر شرکت پارس خودرو با اشاره به این که، کیفیت خودروی پراید مانند هندوانه سربسته ممکن است خوب یا بد باشد، افزود: این امر نشان دهنده نبود کنترل کافی بر فرآیند تولید و کیفیت این خودرو است.

وی با ذکر خاطره ای اظهار داشت: در دهه ۷۰ نیز که کیفیت پراید در سطح بسیاری بالایی قرار داشت، می شد صدای تمام بخش های آن را از دو کیلومتری شنید.

مدنی با اشاره به این که، در هیچ جای دنیا خودروها تا این اندازه در انتهای خط کنترل نمی شوند، گفت: رعایت مسائل کیفی باید در دستور کار کارگران و سرپرستان هر بخش قرار گیرد تا ایرادات در خود خط تولید برطرف شود.

وی با بیان این که، بسیاری از مشکلات کیفی خودروها ناشی از عملکرد کارگران خط تولید است یادآور شد: ۵۰ تا ۶۰ درصد مشکلات خودروهای تولیدی در ایران مربوط به خودروسازی ها و ما بقی مربوط به قطعه سازان است.

مدیر عامل شرکت سایپا افزود: از سال ۷۵ به بعد بومی سازی پراید در دستور کار قرار گرفت، اما روند انجام کار بسیار کند انجام شد.

وی عنوان کرد: در دهه ۸۰ نیز با افزایش تولید خودرو پراید برنامه ریزی کیفی برای ارتقای کیفیت این محصول انجام شد.

وی تاکید کرد: امروز تولیدات شرکت سایپا در جایگاهی قابل قبولی قرار دارد، چرا که تقاضاهایی که از کشورهای همسایه دریافت می کنیم، نشان دهنده رشد کیفیت محصولات این شرکت است.

مدنی با بیان این که، قیمت هر محصول باید با کیفیت آن تناسب داشته باشد، اظهار داشت: با رعایت کیفیت امکان برندسازی در صنعت خودرو ایران وجود دارد.

وی با اشاره به این که، امروز خودرو با ارز ارزان تولید می شود و واردات قطعات نیز صورت نمی گیرد، گفت: بنا بر این قطعه سازان نمی توانند بهانه ورود و وجود قطعات چینی را برای بی کیفیت بودن قطعات مطرح کنند، چرا که این امر باید به بهبود کیفیت تولیدات منجر شود.

مدنی با بیان این که، نوسانات نرخ ارز و واقعی شدن قیمت آن فرصت مناسبی را برای رشد صادرات بوجود آورده است تاکید کرد: در حال حاضر تقاضا برای محصولات ما با افزایش مواجه شده است که باید این امر را برای توسعه صادرات مورد بهره برداری قرار داد.

وی اضافه کرد: پیش از این بدلیل آن که، محصولات شرکت سایپا گران بدست مصرف کننده می رسید، صادرات به صرفه نبود، اما امروز نرخ محصولات ما معقول شده است و باید با اعمال تغییراتی بر روی پلت فرم های فعلی به سمت تولید محصولات جدید حرکت کنیم.

مدنی با اشاره به شرایط ایران در منطقه تصریح کرد: کشورهای همسایه توان رسیدن به صنعت خودرو ایران را ندارند و این موضوع گویای این امر است که ما رقیب چندانی در این بخش نداریم.

وی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم ارز مورد نیاز صنعت خودرو را از صادرات محصولات تهیه کنیم و در حالی است که دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران خودرو و سایپا می توانند با صادرات ۲۵ درصد محصولات خود، بیش از سه میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته باشند.

لازم به ذکر است؛ در حالی که در پایان این مراسم قرار بود، مدیران عامل دو شرکت خودروسازی سایپا و پارس خودرو در بین خبرنگاران حاضر شوند و جوابگوی سوالات آنها باشند، آنان بلافاصله محل مراسم را ترک کردند.

مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا نیز پس از سخنرانی از حضور در بین خبرنگاران خودداری کرد و او نیز محل مراسم را به سرعت ترک کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *