پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

آخرین جزئیات حادثه سقوط قطار در دره

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 253947
ساعت 23 و 45 دقیقه شب گذشته قطار مسافربری زاهدان - تهران در ایستگاه نظرآباد از مسیر خارج شد و حادثه آفرید.
بر اساس این گزارش این قطار که حامل 324 مسافر بود به علت سرعت بالا از ریل خارج شده و 5 واگن این قطار روی یک پل کوچک (پل شهر اشکذر) روی دره ای قرار داشت به داخل دره پرتاب شدند.
 
به گزارش جهان به نقل از مهر، حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: پس از بروز این حادثه به سرعت 8 تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند و 44 امدادگر برای جستجو و نجات در همان ساعات اولیه حادثه کار خود را آغاز کردند.
 
وی گفت: سه نفر از کشته شده های این حادثه از کارکنان راه آهن بوده و یک مسافر هم در این حادثه جان باخت. مشکل اینجا بود که جسد یکی از کشته ها زیر واگن مانده بود و تلاش زیادی شد تا جسد خارج شود.
 
درخشان اعلام کرد: در این حادثه 4 کشته، 31 نفر حادثه دیده، 27 نفر نجات یافته، 26 نفر مصدوم شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما دیشب مسافر این قطار بودیم . که پس از 15 دقیقه بعد از ایستگاه یزد این اتفاق افتاد . سرعت قطار معمولی و عادی بود و لیکن با توجه به تعمیراتی که در آن نقطه شروع شده بود .قطار می بایست با سرعت خیلی کم یعنی حداکثر 20 کیلومتر از آن پل می گذشت که متاسفانه به علت عدم بکلر گیری تابلو و علائم هشدار دهنده در آن نقطه خاص این اتفاق افتاد. به نظر باید به این موضوع رسیدگی شود.

...