جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۰
پنتاگون مدعی شد؛

شلیک جنگنده‌های ایران به پهپاد آمریکایی

جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب: 253741
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد جنگنده‌های ایرانی به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کردند.
شلیک جنگنده‌های ایران به پهپاد آمریکایی
به گزارش جهان، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد هفته پیش دو جنگنده ایرانی به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کرده‌اند.

پنتاگون مدعی شده هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده است.

پیشتر نیز شبکه «‌سی‌ان‌ان» آمریکا مدعی شد هفته گذشته دو جنگنده سوخو 25 ایران به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کردند.

سی‌ان‌ان در ادامه به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد این هواپیمای بدون سرنشین بر فرار حریم هوایی بین‌المللی کویت پرواز می‌کرد و در حال انجام فعالیت‌های شناسایی عادی خود بود.

این شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد اگر چه شلیک جنگنده‌های ایرانی به هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی برخورد نکرده اما نگرانی وزارت دفاع آمریکا را برانگیخته است.

همچنین دو مقام آمریکایی اعلام کردند این دو جنگنده سوخوی 25 متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند البته سی‌ان‌ان اعلام نکرد چگونه متوجه شده که این جنگنده‌ها متعلق به سپاه بوده است.

دولت اوباما این حادثه را که چند روز پیش از انتخابات آمریکا روی داده فاش نکرده است اگه چه سه مقام برجسته آمریکایی بروز این حادثه را تایید کرده‌اند.

سی‌ان‌ان اعلام کرد این مقامات آمریکایی به دلیل حساسیت موضوع خواستند تا نامشان فاش نشود.

بر اساس خبر سی‌ان‌ان، فیلمی که هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی گرفته، نشان می‌دهد دو جنگنده سوخوی ایران در حال نزدیک شدن به این هواپیما بوده و به سوی آن شلیک کردند.

به گزارش فارس، سی‌ان‌ان ادامه داد: خلبانان ایرانی به شلیک خود ادامه دادند اما شلیک‌های آنان به هواپیمای بدون سرنشین برخورد نکرد.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، آمریکا به این اقدام ایران اعتراض کرده اما هیچگونه پاسخی از ایران دریافت نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
دمشون گرم
انشاالله دفعه بعد همه ناوهای آمریکا را با خاک یکسان کنند
آمریکا غلط + شکر اضافی خورده .
Iran, Islamic Republic of
"...همچنین دو مقام آمریکایی اعلام کردند این دو جنگنده سوخوی 25 متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند البته سی‌ان‌ان اعلام نکرد چگونه متوجه شده که این جنگنده‌ها متعلق به سپاه بوده است. ..." ؟!

حضرات! خیلی از مردم عادی هم می دونن که هواپیمای سوخو هواپیمای اختصاصی نیروی هوایی سپاهه و در اختیار نیروی هوایی ارتش نیست؛کافیه یه جستجوی مختصر در اخبار موجود در اینترنت بکنید تا ببینید که حتی منابع رسمی داخلی هم در گذشته و بسته به وقایعی مانند مانورهای نظامی در این خصوص اطلاعاتی منتشر کرده بودند
برخی خبرگزاری ها از سقوط جنگنده ایرانی خبر داده اند!
داداش جسارتا ناوها توی آب هستن پس باید با آب یکسانشون کرد نه خاک...!!!!!!!!!
به امیدسقوط کامل دیکتاتوری امریکا
قابل توجه دوست عزیزم که گقتن سوخو هواپیمای سازمانی سپاه هست؟؟؟
عزیزم اون سوخو 25 و ارتش هم دارای سوخو 24 می باشد
Iran, Islamic Republic of
درود بر نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب و ارتش جمهوری اسلامی ایران
جاي سوال دارد که چرا اين مهاجم آنهم از نوع جاسوسي آنهم از نوع آمريکاييش آنهم با تکرار تخلفات مرزي و تهاجمات غيرقانوني وارد مرز کشور شده اما آن را سرنگون و منهدم نکرده اند لطفا جهان نيوز با پيگيري اين سوال پاسخ مسئولان را ارائه نمايد. با تشکر
United States
اینکه شلیک ها اثابت نکرده! به نظرم دلیل این بوده که قصد فراری دادن داشتن جنگنده هامون و الا زدن پهپادی که موتور حرارتی داره به نظر خیلی مشکل نمیاد.

پس حتما وارد حریم ایران شده بوده!