جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

3 خبر خوش وزیر بهداشت

جهان به نقل از،
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 253710
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شورای عالی استانها خواست وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر سازمانهای بیمه‌گر را در اجرای طرح پزشک خانواده همراهی کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مرضیه وحید دستجردی صبح پنجشنبه در 61 جلسه شورای عالی استانها اعلام کرد: اگر بخواهیم عدالت را در بخش سلامت به طور کامل اجرا کنیم راهی جز اجرای طرح پزشک خانواده نداریم و با اجرای این طرح می‌توانیم گام بلندی را در حوزه سلامت برداریم.
وی افزود: با اجرای طرح پزشک خانواده سهمی که مردم از جیب خود پرداخت می‌کنند کاهش پیدا می‌کند بطوری که هموطنان در حال حاضر بیش از 54 درصد از هزینه‌های سلامت را از جیب خود پرداخت می‌کنند که قطعا با اجرای طرح پزشک خانواده این هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.
 
دستجردی خاطرنشان کرد: در برنامه پزشک خانواده پرونده الکترونیک سلامت هر فرد ایجاد خواهد شد که در حال حاضر بیش از 5 هزار مرکز درمانی متصل به این شبکه هستند. ضمن اینکه بیش از 400 سوال در پرونده الکترونیکی هر فرد موجود است که اینگونه سوالات می‌تواند در ارائه خدمات به هموطنان موثر باشد.
 
وی به اجرای سطوح مختلف طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: طرح پزشک خانواده در سه سطح، یک، دو و سه اجرا می‌شود که در سطح یک بیماران هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند.
 
دستجردی از اعضای شورای عالی استانها درخواست کرد: وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر سازمانهای بیمه‌گر را در اجرای طرح پزشک خانواده همراهی کنند. ‌طرح پزشک خانواده دارای محاسنات متعددی است که هم اکنون در بیش از 40 کشور پیشرفته دنیا این طرح اجرا می‌شود.
 
دستجردی با انتقاد از وضعیت موجود در حوزه عدالت سلامت گفت: در نظام جمهوری اسلامی نباید هرج و مرج در حوزه سلامت وجود داشته باشد و باید تلاش شود با اجرای طرح پزشک خانواده این هرج و مرج از بین برود. یکی از برکات طرح پزشک خانواده این است که پزشک خانواده برنامه سلامت محور است و در این طرح پزشکان باید سعی کنند ارتباط نزدیکی را با بیماران خود داشته باشند و نگذارند بیماریهای آنها افزایش یابد.
 
برای پوشش پزشک خانواده  نیمی از کشور900 میلیارد پول لازم داریم
 
وی گفت: اگر بخواهیم نیمی از جمعیت شهرها را تحت پوشش پزشک خانواده قرار دهیم نیازمند اعتبار 800 الی 900 میلیارد تومانی است که امیدواریم معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری همکاری لازم را در این بخش داشته باشد.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ‌براساس ابلاغیه‌هایی که به تمامی اورژانس‌های سراسر کشور شده است قرار است تا پایان شهریور متخصصین مقیم در اورژانس‌ها حضور داشته باشند که این موضوع کتباً اعلام شده است.
 
2300 مرکز اور‍ژانس در کشور فعال هستند
 
وی تصریح کرد:‌ افزایش قابل توجه مراکز اورژانس در کشور از جمله اقداماتی بوده که در این سال‌ها انجام شده است که هم اکنون بیش از 2300 مرکز اورژانس در سطح کشور فعال هستند.
 
دستجردی ادامه داد: ‌تشکیل سازمان بیمه سلامت و تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر یکی دیگر از اقدامات انجام شده توسط دو وزارتخانه رفاه‌، کار و امور اجتماعی و وزارت بهداشت بوده است.
 
وی اظهار امیدواری کرد با تشکیل بیمه سلامت مشکلاتی که رد بخش بیمه‌ای و بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی دارند برطرف شود.
 
14 هزار تخت بیمارستانی تا پایان سال رونمایی می شود
 
دستجردی به تجهیز بیمارستانها در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 66 هزار تخت بیمارستان در حال طراحی و ساخت قرار دارد که تا پایان سال 14 هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
10 داروی جدید تا پایان سال رونمایی می شود
 
وی در ادامه جلسه به تلاش‌ها و موفقیت‌های وزارت بهداشت در دستیابی به داروهای جدید اشاره کرد و افزود:‌ تا پایان سال 10 داروی جدید با فناوری بالا رونمایی می‌شود و این در حالی است که ما با تحریم دارو روبرو هستیم اما متخصصین و پزشکان ایرانی توانسته‌اند به موفقیت‌های خوبی در بخش دارو دست پیدا کنند.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد مواد اولیه برای ساخت دارو از خارج به کشور می‌آید ضمن اینکه 97 درصد داروهای مصرفی در کشور توسط پزشکان و متخصصان ایرانی تولید می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده بحث رومیزی و زیرمیزی که بسیار زننده و غیرقابل قبول است برچیده خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *