پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

شاید با آمریکا درقعر جهنم هم مذاکره ‌کنیم

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 253537
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: اگر منافع نظام ایجاب کند با آمریکا و حتی در قعر جهنم هم با همه مذاکره می کنیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد جواد لاریجانی امروز در چهل و چهارمین گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه ها که هم اکنون در دهکده ساحلی بندرانزلی در حال برگزاری است با بیان اینکه بصیرت در دانشگاه ها به شدت مورد نیاز است به بصیرت سیاسی به عنوان یک نکته کلیدی برای جامعه علمی کشور اشاره کرد و گفت: منظورم از بصیرت چسباندن پوستر انتخابات ریاست جمهوری بر در و دیوار نیست. وقتی سایر کشورها فرزندانمان را به عنوان یک نخبه جذب می کنند دل آدم خون می شود، ما مخالف تحصیل فرزندانمان در خارج از کشورمان نیستیم.

لاریجانی افزود: در صورتی که فرزندان ما برای تحصیل علم به کشوری دیگر بروند و بعد برگردند هیچ مخالفتی وجود ندارد اما اگر آنها بروند و از مملکت خود کنده شوند، مصیبت بزرگی است. بصیرت سیاسی در اینجا بدین معناست که اگر فرزندان ما به کره مریخ هم برای تحصیل بروند باز هم به کشور خود برگردند.

رییس پژوهشگاه دانش های بنیادین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ایجاد بصیرت سیاسی با تعهد محضری و به زور صورت نمی گیرد به سه رکن بصیرت سیاسی اشاره کرد و گفت: سهم وضعیت، شناخت وظیفه و تشکیل اراده ای که به اندازه نیاز برای انجام وظیفه قیام کنند سه رکن اصلی بصیرت سیاسی است.

به گفته لاریجانی بصیر کردن دانشجو یعنی مصلح کردن به تشخیص توانمندی اینکه در کجا قرار دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه فرزندان ما برای آگاه شدن به سایت های خبری سرکشی می کنند، گفت: فرزندان ما از وقتی که به دنیا می آیند با دکمه کامپیوتر آشنا می شوند. در دنیای امروز علیرغم دسترسی زیاد به اطلاعات نماها اما وضعیت شرایط از ۵۰ سال قبل سخت تر است.

وی افزود: فرزندانمان نباید غرق در بهمن اطلاعات شوند بلکه لازم است بتوانند یک فرم وضعیتی را که نزدیک به واقعیت است، پیدا کنند.

لاریجانی همچنین ضمن اشاره به مذاکره ایران و آمریکا افزود: مذاکره با آمریکا تابو نیست که ممنوع باشد. اوایل انقلاب عده ای از دوستان اصلاح طلب که سوپررادیکالیسم بوده اند، مذاکره با آمریکا را تابو می دانستند اما انگار روح القدوس در آنان نازل شد و تبدیل به یک سوپرلیبرالیسم شدند.

وی گفت: زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی، نقشه تعامل با آمریکا چیده شد ناگهان آقای مهاجرانی در مقاله ای نوشت که مذاکرات آمریکا کار خوبی است اما باید اعتراف کنیم که حریف آمریکا نمی شویم.

لاریجانی ادامه داد: اگر منافع نظام ایجاب کند با آمریکا و حتی در قعر جهنم هم با همه مذاکره می کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از سیاسیونی است که از ۳۳ سال گذشته تاکنون درباره مذاکره با آمریکا سخن گفته، اظهار داشت: البته استراتژی تعامل با دشمن را هم باید داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *