چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آمریکا وزیر کشور سعودی را انتخاب کرد+عکس

سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب: 253394
نويسنده و تحليلگر سياسي عربستاني، تاكيد كرد: اقدام ملك عبدالله پادشاه عربستان در انتصاب شاهزاده محمد بن نايف به سمت وزير كشور به جاي عمويش شاهزاده احمد بن عبدالعزیز بر اساس تصميم آمريكا صورت گرفته است.
به گزارش جهان، "فؤاد ابراهيم" در گفت وگو با شبكه خبري العالم، گفت: هدف از اين انتصاب ارتقاي نسل سوم براي تصدي سمتهاي كليدي در خاندان آل سعود است، چون به نوسازي ساختار دولت نياز است و انتصاب محمد بن نايف در حقيقت آغاز تغييرات بزرگ در وزارتخانه ها و سمتهاي كليدي در عربستان است.


نويسنده و تحليلگر سياسي عربستاني، افزود: اين تصميم، تصميمي صد در صد آمريكايي است؛ با سفر "ديويد پترائوس" رئيس سازمان سيا به ریاض و دیدار با "بندر بن سلطان" رئيس دستگاه اطلاعاتي عربستان مداخله مستقيم آمريكا در آينده عربستان آغاز شد.

ابراهيم گفت: آمريكا با اين تغييرات مي خواهد نظام عربستان و ساختار آن را بازسازي كند، چون امروز نسل حاكم نسلي معلول است و نمي تواند پيشرفت و امور كشور را اداره كند، در نتيجه ممكن است پادشاه وليعهد و ديگران در آينده نزديك قدرت را رها كنند.

وي افزود: با ارتقاي شاهزادگان نسل سوم و رسیدن به سمت های کلیدی و نزديك شدن به پادشاهي، كشمكش شدت خواهد يافت و در نهايت به رويارويي هاي خونين در مرحله آتي منجر خواهد شد.

پس از انفجار در یک ویلا در ریاض، انفجار شدید در هتل کانتیننتال در مکه مکرمه به همراه انفجار یک تانکر سوخت در ریاض که ۲۲ کشته به همراه داشت ، ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان سعودي محمد بن نايف را به سمت وزير كشور منصوب كرد و استعفاي شاهزاده احمد بن عبدالعزيز را از اين سمت پذيرفت.

محمد بن نايف بن عبدالعزيز فرزند نايف بن عبدالعزيز است كه ژوئن گذشته در سن ۷۸ سالگي درگذشت؛ وی وليعهد، معاون نخست وزير و وزير كشور عربستان بود.

این تغییر مهم تنها چند ماه پس از برکناری امیر مقرن بن عبدالعزیز از ریاست سازمان اطلاعات عربستان و جانشینی بندر بن سلطان صورت می‌گیرد و نشان می‌دهد که شاه سعودی با چالش‌های عمده‌ امنیتی مواجه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *