شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

علت‌سردی سنگ‌فرش مسجدالحرام+عکس

سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 253325
دلیل استفاده از این سنگ برای فرش کردن حرم خصوصیات منحصر به فرد این سنگ است که شب‌ها رطوبت زمین را می‌مکد و روزها آن را دفع می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، اسماعیل مهندس مصری است که هنگام توسعه حرمین شریفین در مکه مکرمه از جمله مهندسان و طراحان این طرح بود.

وی در سال ۲۰۰۸ در گفت‌وگو با یک مجله عربی در این‌باره گفت: سنگ‌فرش حرم از نوعی سنگ مرمر به نام «تاسوس» تهیه می‌شود که تنها در کشور یونان یافت می‌شود. دلیل استفاده از این سنگ برای فرش کردن حرم خصوصیات منحصر به فرد این سنگ است که شب‌ها رطوبت زمین را می‌مکد و روزها آن را دفع می‌کند.


او می‌گوید: برای اینکه میزان دریافت رطوبت این نوع سنگ را افزایش دهیم، ضخامت سنگ‌ها را بیشتر از ۵ سانت نگرفیتم تا ضمن افزایش جذب رطوبت دفع آن در طول روز را افزایش دهیم. آنچه درباره وجود لوله‌کشی آب سرد در زیر سنگ‌فرش حرم گفته شده فاقد صحت و اعتبار است.


محمد کمال إسماعیل متولد ۱۳ سپتامبر ۱۹۰۸ مهندس مصری است که یکی از مهمترین طرح‌هایش توسعه مسجد الحرام و مسجد نبوی است و توسط ملک فهد بن عبد العزیز، پادشاه وقت عربستان سعودی برای این امر انتخاب شد.





نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *