جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توصیه جالب لاریجانی به احمد شهید

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 252930
گزارش های احمد شهید، متاسفانه حاوی ادعاهای تکراری و مطالب کفر آمیز و زشت که احکام اسلامی را مورد حمله شدید خود قرار داده و به صورت وقیحانه از توهین به پیامبراسلام(ص) حمایت کرده که حاصل آن گزارشی تصنعی و به دور از واقعیات جامعه ایران شده و ادعاهای وی فاقد سندیت و وجاهت لازم حقوقی و قانونی است.
به گزارش جهان، محمد جواد لاریجانی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: گزارش احمد شهید کاملا غیر حرفه ای بوده و مبتنی بر اطلاعاتی است که اکنون از سوی رسانه های غربی علیه ایران تبلیغ و منتشر می کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه از احمد شهید به عنوان هنرپیشه رسانه های غربی یاد کرد و گفت: این گزارشگر ویژه سازمان ملل به جای فکر بازدید از زندان ایران، بهتر است چرخی هم در واشنگتن، پاریس و لندن بزند.

وی با اشاره به اینکه گزارش های احمد شهید به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران بخشی از تبلیغات غرب علیه ملت و جمهوری اسلامی ایران است، افزود: ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران گزارش های منتشره از سوی احمد شهید و یا هر گزارش دیگری که علیه ایران در صحنه جهانی مطرح می شود با دقت به آنها پاسخ می دهد و به مجامع عمومی و بین المللی اعلام می کند.

لاریجانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این راستا بسیار استوار است، نظام اسلامی ایران محکم تر از آن بوده که گزارش های احمد شهید شائبه ای در آن ایجاد کند.

وی تاکید کرد: بر اساس آیین‌ نامه شورای حقوق بشر که مربوط به نحوه تهیه گزارش از سوی گزارشگران سازمان ملل متحد است، گزارش باید حاوی مشخصاتی مبتنی بر رعایت اصول بی‌طرفی، مستند بودن ادعا‌ها، پرهیز از سیاسی کاری، تخصصی و فنی باشد که متاسفانه در این گزارش نه تنها اصول اولیه بر حسب مقررات و رویه‌های بین‌المللی رعایت نشده بلکه محتوای گزارش نیز حاوی مطالب تکراری و مغرضانه بوده و کاملا سیاسی است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه از احمد شهید به عنوان هنرپیشه رسانه های غربی و ضد جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: این گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران به جای فکر بازدید از زندان ایران بهتر است در واشنگتن، پاریس و لندن بگردد.

وی یادآور شد: زندان های ایران در سالهای اخیر ا سوی هیات هایی از ایران و خارج و خارج از کشور بازدید شده و در هیچ جای کشور و در تشکیلات به هیچ نهاد جهانی اجازه سوء برداشت نخواهد شد.




نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *