شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

حشرات ترسناک بدن ما+ تصاویر

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 252712
حشرات در اندازه‌های متفاوت در طبیعت وجود دارند و بسیاری از آنها بر روی بدن موجودات مختلف زندگی می‌کنند؛ این حشرات روی بدن ما انسان‌ها نیز هستند.

به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، شاید شما روزانه به حمام بروید و از بهترین مواد شوینده استفاده کنید؛ اما باز هم در طول روز موجودات ریزی هستند که دائماً بر روی بدن شما قرار دارند و از خون شما در حال تغذیه هستند.

* شپش سر

شپش سر یکی از سمج‌ترین حشراتی است که روی بدن انسان وجود دارد و به سرعت از هر سر به سر دیگر منتقل می‌شود؛ این حشره در میان موی شما تخم گذاری می‌کند و مدت‌های طولانی را در آنجا می‌گذارند؛ دانشمندان حتی شپش‌های 10 هزار ساله نیز پیدا کرده‌اند؛ این شپش می‌تواند باعث ایجاد خارش‌های بسیار مزمن در سر شما شوند.

*کنه‌های گرد و خاک

این کنه به اندازه‌ای کوچک است که نمی‌توان آن را با چشم غیر مسلح دید و همچنین شما می‌توانید این کنه را در بالش و یا تخت خوابتان پیدا کنید؛ محققان به این نتیجه رسیده‌اند که میلیون‌ها کنه روزانه در بدن شما رفت و آمد می‌کنند و شما از هیچ کدام آنها اطلاعی ندارید.

این کنه‌ها مسببان اصلی آسم و یا آلرژی‌های مختلف هستند و با توجه به اندازه‌های کوچک‌شان می‌توانند مشکلات بزرگی را ایجاد کنند.

*پشه

پشه یکی از حشراتی است که همه انسان‌ها در طول روز با آن مواجه خواهند شد؛ این پشه‌ها می‌توانند بیماری‌های بسیار زیادی برای شما ایجاد کنند؛ هرساله انسان‌های بسیار زیادی به خاطر نیش پشه جان خودشان را از دست می‌دهند و این باعث شده است که پشه به عنوان بزرگترین قاتل دنیا شناخته شود؛ البته این نکته را مد نظر داشته باشید که تنها پشه‌های ماده شما را نیش می‌زنند.

*کک‌های بدن

بر روی بدن بسیاری از حیوانات کک‌های وجود دارد که به راحتی به بدن انسان‌ها نیز منتقل خواهند شد؛ این کک‌ها به "کک‌های بدن" مشهور شده‌اند و بر روی پوست بدن زندگی می‌کنند و منبع اصلی تغذیه آنها نیز خون است.

این کک‌ها از آنجا که بر روی بدن حیوانات از جمله گربه‌ها زندگی می‌کنند، حامل بیماری‌های خطرناکی نیز هستند.

*حشره رخت خواب

حشره که می‌گوییم ابتدا به یاد پشه و یا مگس می‌افتیم اما حشره رخت خواب با باقی این حشرات متفاوت است؛ این حشره بدون بال است و می‌تواند به راحتی در درزهای تشک شما پنهان شود و سپس به راحتی از خون شما تغذیه می‌کند؛ بهترین راه برای از بین بردن این حشره شست وشوی مداوم رخت خواب‌هاست.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *