سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

بهره وام بافت‌های فرسوده ۳ برابر شد!

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 252476
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با انتقاد از افزایش بهره بانکی وام‌های نوسازی در سال جاری، گفت: وام ارزان قیمتی که باید پشتوانه نوسازی بافت‌های فرسوده باشد، با افزایش سه برابری بهره، مواجه شده است.
به گزارش جهان، علیرضا جعفری در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: امسال ۱۴۰ هزار امتیاز وام از سوی دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران اختصاص یافته است که تاکنون آماری از پرداخت هیچ یک از این وام‌ها به دست ما نرسیده است.

جعفری با بیان اینکه واجدان شرایط دریافت وام نوسازی بافت فرسوده از سوی شهرداری به بانک‌ها معرفی می‌شوند، گفت: علی‌رغم پیگیری برای ارائه گزارش مستند در مورد آمار وام‌های اعطا شده، تاکنون هیچ گزارش مستندی از سوی دولت در اختیار ما قرار نگرفته است.

وی افزود: بر اساس نتایج مراجعات مردمی به دفاتر خدمات نوسازی شهر تهران، امسال هیچ یک از مالکان بافت‌های فرسوده موفق به دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی نوسازی نشده‌اند.

جعفری همچنین خاطر نشان کرد: بهره وام نوسازی بافت‌های فرسوده باید ۹ تا ۱۴ درصد باشد و این در حالیست که امسال این میزان به ۲۳ درصد رسیده و با احتساب هزینه‌های مالی بازگشت وام با نرخ ۲۷ درصد انجام می‌شود، به این ترتیب وام ارزان قیمتی که باید پشتوانه نوسازی بافت‌های فرسوده باشد، گران شده و حتی همین وام هم توسط دولت عملیاتی نشده است.

وی تاکید کرد که این رویه به اعتماد مردم آسیب می‌زند و حتی موجب شده که ۴۰ درصد از مالکانی که موفق به دریافت پروانه شده‌اند، اقدام به ساخت و ساز نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *