پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
قائم مقام جمعیت رهپویان:

تحریم ها بسترساز مشکلات جامعه نیست، مشکلات زاییده بی‌تدبیری‌هاست

يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 251895
با حضور قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ایران، دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درهرمزگان، همایش بصیرت بخشی نخبگان سیاسی هرمزگان برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان هرمزگان، پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ایران در این همایش با بیان اینکه ما برای ادامه راه پرتلاطم و پرچالش خود نیاز به توشه گیری داریم و در این رابطه باید راه را برای جامعه روشن و مشخص کنیم گفت: اگر مردم که هر کدام در این جامعه مسئولیتی دارند مسائل جامعه را به درستی تحلیل کنند بسیاری از مشکلات که امروز بروز کرده، از بین خواهد رفت.

سروری با تحلیل اوضاع کنونی کشور افزود: مسئولان نباید به جای چاره اندیشی برای رفع مشکلات دست به فرافکنی بزنند زیرا به جای پیشرفت کارها، باعث برهم زدن نظم و آرامش روانی و ایجاد تلاطم و تنش می شوند.

وی تاکید کرد: وقتی مردم همه جوره پای انقلاب ایستاده اند مستحق چنین رفتاری از طرف مسئولان نیستند آنها توقع دارند که مسئولین در این موقعیت اقتصادی به جای بحث و جدل بر سر مسائل پیش پا افتاده و بی اهمیت با اولویت بندی صحیح این تنگناها را رفع نمایند.

سروری با بیان اینکه تحریم ها بسترساز مشکلات جامعه ما نیست ادامه داد: سهم تاثیر تحریمها در اقتصاد کشور متناسب با ظرفیتهاو واقعیتهای اقتصادی ایران نیست و عواملی از جمله سوء تدبیر ، افزایش نقدینگی در کشور،عدم انسجام و هماهنگی در تیم اقتصادی دولت و مرجح داشتن مسائل فرعی نسبت به مسائل اصلی و عدم هماهنگی قوا در حل و فصل مسایل اقتصادی، باعث دامنه دار شدن تنش در بازار ارزو طلا و افزایش قیمت کالاهای اساسی  شده است.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به گفته مقام عظمای ولایت یک تغییرمهندسی سیاسی در دنیا در حال شکل گیری است و این مهندسی سیاسی باید خوب درک شود و اینجاست که سهم اثرگذاری ما مشخص می شود.

سروری تصریح کرد: امروز در جامعه وضعیتی به وجود آمده که عده ای ضعفها را بزرگ می کنند و موفقیتها را کوچک جلوه می دهند و سعی می کنند کشور را به وضعیت شعب ابی طالب  ببرند و به اصطلاح برای شکستن محاصره مجبور به مذاکره شویم و این یک آدرس غلط است که به مردم داده می شود.

وی با اشاره به درآمدهای ارزی کشور گفت: در6ماهه نخست سال جاری 27میلیارد دلار در آمد حاصل از فروش نفت بوده و 20 میلیارد دلار نیز حاصل از صادرات غیرنفتی عاید کشور شده است بنابراین دراین 6 ماه تقریبا منابع مورد نیاز ارزی کشور تامین شده است و این در حالی است که نیمه دوم سال،  بهار اقتصادی ایران و به جهت بالا بودن تقاضا و افزایش قیمت نفت از طرف کشورهای اروپایی و به تبع آن افزایش درآمد داریم. پس به چه دلیل با یک هشدار غلط که به بازار داده شده چنین افزایش قیمت و تورمی در بازار دیده می شود و حتی تعزیرات نیز برای مقابله با احتکار فزاینده اقدام قابل تاملی را صورت نمی دهد؟

 وی همچنین ازعدم پرداخت اولویت های اول و دوم ارزی سخن گفت و افزود: پیام این حرکت این است که وضعیت ارزی کشور خراب است در صورتی که رئیس جمهور اعلام کردند که حتی اگر شیرهای نفت به کشورهای دیگر بسته شود تا 3 سال منابع ارزی کشور تامین است پس جای سوال است که چرا کشور دستخوش این مشکلات است که امیدواریم بروز این مشکلات عمدی نبوده و تیم اقتصادی کشور اشتباه کرده باشد. البته احتمال هم می رود که عده ای فاسد به دنبال آشفته کردن فضای اقتصادی کشور هستند تا زمینه را برای ترسیم شعب ابی طالب فراهم نمایند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین در این وضعیت به جای نامه نگاری با یکدیگر و کشاندن مشکلات به رسانه ها در پی ایجاد قرارگاه مبارزه بامفاسد اقتصادی و ایجاد بیشتر انسجام ، هم دلی و هم افزایی باشند و نقش و وظیفه خود را در قبال مردم به نحو احسن انجام دهند.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور آینده مدنظر جمعیت، رئیس جمهور برنامه محور است و جمعیت از کاندیدایی حمایت می کند که برای برون رفت از این وضعیت برنامه داشته باشد البته نه برنامه ریزی کلی بلکه به صورت جزئی باید برنامه هایش را ارائه دهد. همچنین تیمی را که باید کشور را اداره کند معرفی نماید.

سروری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وضعیت کشور سوریه گفت: برای ما تعجب آور است که همه کشورهای غربی برای سقوط سوریه به پا خاستند و تنها ایران از سوریه حمایت کرد و مانع سقوطش شد.

وی در این رابطه افزود: این مساله نمایانگر قدرت ایران درمنطقه است و اینکه ایران هر چه اراده کند همان می شود. همان طوری که پهپاد ایران به راحتی توانست گنبد آهنین اسرائیل را بشکند، شکست آنها نیز برای قدرتی مانند ایران کار سهل و آسانی است.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در هرمزگان نیز در این همایش گفت: این همایش در راستای فرمان مقام عظمای ولایت جهت بصیرت بخشی به آحاد جامعه برگزار شده است.

پرویز سالاری با بیان اینکه آنچه هدف جمعیت رهپویان است ، شناخت صحیح جهت گیری ،تشخیص خط و نقطه درگیری با دشمن است افزود: جمعیت رهپویان در راستای بصیرت بخشی در سال گذشته 8 همایش با حضور آقایان متکی، زاکانی، ابوترابی و... برگزار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ماست که به عنوان سربازان ولایت پشت سر آقا بایستیم و بصیرت بخشی کنیم تا برخی دشمن را اشتباهی نگیرندو توپخانه خود را به جای اینکه به سمت دشمن نشانه بگیرند به جایی نشانه می گیرند که دوست ایستاده است.

سالاری با اشاره به وضعیت کنونی کشور گفت: وضعیت کنونی کشور، وضعیت شعب ابی طالب نیست بکله وضعیت خیبر است ما باید افراد خائن که قرارگاه را رها کرده و مشغول جمع آوری غنائم هستند را معرفی کنیم تا مردم امیدشان به نظام و انقلاب افزایش یابد، زیرا ما در اوج عزت و قدرت هستیم.

وی نمود خودباوری جهانی را برگزاری همایش کشورهای غیرمتعهد عنوان کرد و ابراز داشت: این همایش با عزت و عظمت و با کمال قدرت برگزار شد که شکستی بزرگ برای دشمنان بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه گفت: امام حسین(ع) در روز عرفه، حج تمتع را به عمره تبدیل کرد و با دعای عظیم عرفه با هدف بیدار نمودن امت هجرت کرد . ما نیز با تأسی از امام حسین(ع) باید برای بیداری آحاد جامعه تلاش کنیم تا مردم راه خود را بشناسند و با روشنگری به هنگام آحاد جامعه پشت سر ولی امر خود همیشه در میدان باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *