کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرتضی نبوی مطرح کرد:

ستون پنجم دشمن در کشور به دنبال به سازش کشاندن نظام

40 نفر در حال و هوای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری هستند

6 آبان 1391 ساعت 21:48

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پایگاه نفاق و ستون پنجم دشمن در کشور به دنبال به سازش کشاندن نظام و انحراف انقلاب است اما ما در 30 سال اخیر راههای دور زدن تحریم را یاد گرفته ایم


به گزارش جهان، مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه شنبه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین  با بیان اینکه هدف دشمن از فشار به ملت ایران و تشدید تحریم ها به جان هم انداختن مسئولان کشور است گفت: دشمنان تلاش می کنند با تشدید فشارها و تحریم ها به گونه ای به مسئولان فشار بیاورند تا آنها تقصیرها را به گردن هم بیاندازند و سپس مردم را از وضعیت کشور ناراضی کنند.

شرایط فعلی شرایط نامه پراکنی سران قوا نیست

وی با بیان اینکه پاتک این فشار دشمنان این است که مسئولان در شرایط فعلی نزاع و درگیری را فراموش کنند گفت: شرایط فعلی شرایط نامه پراکنی سران قوا نیست بلکه شرایط حفظ وحدت و آرامش ملی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب همواره فرموده اند اگر سران قوا نمی توانند قانون اساسی را بفهمند و یا در برداشت از قانون اساسی اختلاف نظر دارند می توانند به هیئت اختلافات قوا نامه بنویسند تا این هیئت مشکلات را بررسی کنند.

نبوی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مسئولان چه پاسخی دارند که نزاع و درگیری ها را به جامعه می کشانند و دشمن را شاد می کنند.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری نیاز به مشارکت بالای مردم داریم و این مشارکت بالا نیاز به این دارد که مسئولان کوتاهی نکنند تا مردم هم متوجه شوند که مقامات کشور بدنبال اختلافات و دعوا نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین مقاومت، تدبیر و پیشرفت را شرط پیروزی مقابل دشمنان دانست و با تاکید بر اینکه عده ای در کشور مطرح می کنند که تا سازش با آمریکا نکنیم قادر به پیشرفت نیستیم گفت: معتقدم پیشرفت کشور تنها در گرو مقاومت ملی مقابل دشمنان میسر خواهد شد.

آثاری از فتنه و اصلاح طلبان ساختارشکن در داخل کشور وجود دارد

عضو هیئت حل اختلافات قوا در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اشاره کرد و گفت: در شرایطی که به سمت انتخابات پیش می رویم در داخل کشور آثاری از فتنه و اصلاح طلبان ساختارشکن در جامعه وجود دارد.

نبوی با بیان اینکه اصلاح طلبان در طول 8 سالی که بر سر کار بودند در چند مقطع شانس خود برای براندازی را امتحان کردند گفت: در این 8 سال مشخص شد که شعار اصلاحات به معنای براندازی است و حتی در مقطع 18 تیر 78 آنها تلاش کردند به سمت بیت رهبری حمله کنند و شاهد بودیم حتی شورای امنیت ملی آن زمان هیچ اقدامی را انجام نداد.

شورای عالی امنیت ملی اجازه ورود بسیج به آشوب 18 تیر را نمی داد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین زمینه به خاطرات حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دوران اصلاحات اشاره کرد و گفت: آقای روحانی تعریف می کرد در زمان 18 تیر در سفر فرانسه بود و هنگامی که به کشور مراجعت کرد مشاهد کرد که اتفاقات آشوب‌ناکی در کشور در حال وقوع است. آقای روحانی مطرح می کرد در آن زمان شورای عالی امنیت ملی اجازه ورود بسیج به مقابله با آشوب های خیابانی را نمی داد که ایشان با اجازه خود بسیج را وارد عرصه مقابله با فتنه گران کرد.

وی با اشاره به اینکه فتنه گران 10 سال صبر کردند و به دنبال ایجاد پایگاه اجتماعی بودند گفت: آنها تلاش کردند با بسیج شبکه هایی مانند تویتر و فیس بوک کار نظام جمهوری اسلامی را در سال 88 یکسره کنند اما با آگاهی و صبوری مردم این فتنه در نهم دی ماه 88 خاموش شد.

رهبری اصلاح طلبان بدست افراد تندرو است

نبوی در ادامه با تاکید بر اینکه رهبری و ابتکار عمل اصلاح طلبان بدست افراد تندرو است گفت: اینکه این افراد در شرایط فعلی طلبکار و مدعی نظام شوند و بگویند آزادی انتخابات باید تضمین شود تا در عرصه حضور پیدا کنیم خیلی حرف است. آنها در انتخابات مجلس نهم هم شانسشان را امتحان کردند و گفتند در انتخابات شرکت نمی کنیم تا مشارکت مردمی زیر حد استاندارد بیاید اما به عرصه نیامدند و هیچ اتفاقی نیفتاد حتی مشارکت مردم نسبت به دوره های قبلی انتخابات مجلس بالاتر رفت.

شرط بازگشت خاتمی

عضو هیئت حل اختلافات قوا ادامه داد: در این میان آقایی هم مشاهده کرد هوا پس است و در یک روستا مخفیانه رای داد تا بگوید ساختارشکن نیستم در حالی که سران شاخص جریان ساختارشکن اصلاح طلب ثابت کردند که ساختارشکن هستند و اگر می خواهند به عرصه برگردند نباید طلبکار نظام باشند. این افراد نباید از ساختارشکنان حمایت کنند.

نبوی تصریح کرد: نظامی که اندکی عقلانیت داشته باشد هیچگاه برای این افراد ساختار شکن و فتنه گر فرش قرمز پهن نمی کند .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به وضعیت جریان اصولگرا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آینده اشاره کرد و گفت: در جریان اصولگرایی مقداری تفرق و تکثر وجود دارد.

 40 نفر در حال و هوای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری هستند

مدیر مسئول روزنامه رسالت با بیان اینکه در حال حاضر 40 نفر در حال و هوای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری هستند گفت: این تعداد از نظر تجربی قابل قبول نیست و معتقدم اصولگرایان با توجه به تجربه ای که دارند باید به گونه ای با هم جمع شوند که در نهایت به دو جریان عمده تقسیم شوند و از دل این دو جریان، دو کاندیدا در عرصه حضور پیدا کنند.

نبوی خاطرنشان کرد: معنی ندارد که 40، 20 یا 10 نامزد در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشند.

عضو هیئت حل اختلافات قوا با بیان اینکه در انتخابات های گذشته نیز سه ضلع جبهه پایداری، جبهه پیروان خط و امام و رهبری و ایثارگران و رهپویان در عرصه حضور داشته اند گفت: امیدارم اضلاح اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری آینده دو شعبه بیشتر نباشند و هر کدام یک کاندیدا معرفی کنند.

پیشنهاد نبوی به کاندیداهای ریاست جمهوری آینده

نبوی همچنین ضمن پیشنهادی به کاندیداهای ریاست جمهوری آینده گفت: بهتر است کاندیداهایی که افکار نزدیکی با یکدیگر دارند تیم هایی را تشکیل دهند و دیگر نامزدها در تیم یکدیگر باشند. به عنوان مثال یک نفر کاندیدا شود و دیگران معاون اول و وزرای او شوند.

تکذیب سفر ولایتی به آمریکا

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص شایعه سفر علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری به آمریکا برای مذاکره با سران این کشور گفت: قطعا این موضوع شایعه است و محلی از حقیقت ندارد.

نبوی افزود: مواضع ولایتی در خصوص رابطه با آمریکا صریح تر از آن است که این گونه شایعات به ایشان منتسب شود چرا که آقای ولایتی حتی در خصوص برخی سخنان در سفر اخیر رئیس جمهور به آمریکا مواضعی اتخاذ کردند.

چرا رئیس جمهور بعد از سالها به فکر بازدید از زندان اوین افتاده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در ادامه این نشست در پاسخ به سئوالی در خصوص تصمیم رئیس جمهور برای بازدید از زندان اوین گفت: به نظرم این مسئله فرعی است و پرداختن به آن هم به مصلحت کشور نیست. بایدپرسید چگونه است آقای رئیس جمهور بعد از سالها به فکر بازدید از زندان اوین افتاده است.

وی با بیان اینکه حدود سران قوا مشخص است گفت: معنای شخص دوم کشور دخالت در قوای دیگر نیست چرا که تفسیر شورای نگهبان نشان دهنده این است رئیس جمهور نمی تواند در امور مقننه و قضائیه دخالت کند و اگر اختلاف نظری وجود دارد مرجع حل اختلاف آن رهبر معظم انقلاب و هیئت حل اختلافات قوا است.

وی ادامه داد: بر فرض اینکه رئیس جمهور برداشت دیگری از اختیارات خود در قانون اساسی داشته باشد اما جای این گونه مسائل کشیدن به جامعه و تبدیل به منازعه میان قوا نیست.

عضو هیئت حل اختلافات قوا در خصوص افزایش قیمت دلار در چند ماه اخیر گفت: زمانی که درآمدهای ارزی کشور زیاد بود در عین اینکه تورم در جامعه وجود داشت برخلاف قاعده قیمت دلار توسط دولت ثابت نگه داشته شد لذا بعدها که عرضه دلار در بازار کاهش پیدا کرد نرخ آن نیز افزایش تصاعدی پیدا کرد.

نبوی در پاسخ به سئوالی درباره شروع نابهنگام انتخابات توسط بعضی نامزدها گفت: بعضی مقدمات و آماده شدن بدون اینکه تنشی در جامعه ایجاد کند مانند رایزنی برای رسیدن به کاندیداهای محدود مقدمات معقولی است.

کاندیداها نباید فراتر از اختیارات یک رئیس جمهور به مردم وعده بدهند

مدیر مسئول روزنامه رسالت در ادامه در خصوص ویژگی های نامزدهای ریاست جمهوری آینده گفت: کاندیداها نباید فراتر از اختیارات و وظایف یک رئیس جمهور به مردم وعده بدهند البته معتقدم رئیس جمهور آینده نیز باید به چشم انداز 20 سال پایبند باشد و افتخارش این باشد که قانون را اجرا می کند. نباید در دوره آینده ریاست جمهوری شاهد بی اعتنایی و دور زدن قانون و دست اندازی به اختیارات قوا باشیم.

ناطق از نامزدی منصرف شده اما ولایتی مطرح است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی در خصوص مطرح شدن علی اکبر ولایتی و علی اکبر ناطق نوری به عنوان کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم گفت: ظاهرا آقای ناطق از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری منصرف شده اند اما آقای ولایتی مطرح هستند.

عضو هیئت حل اختلافات قوا در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا محمدباقر قالیباف چهره اصولگرا است گفت: ایشان از چهره های اصولگرا هستند و نظام با آقای قالیباف به عنوان یک اصولگرا رفتار می کند.

باهنر اطلاع نداشت عروسش نوه محتشمی پور است

نبوی همچنین درباره وصلت پسر محمدرضا باهنر با نوه علی اکبر محتشمی پور گفت: آن گونه که بنده اطلاع دارم این دو جوان در دانشگاه با یکدیگر آشنا شده اند و آقای باهنر در ابتدا اطلاع نداشته است که عروسش نوه آقای محتشمی پور است.

وی خاطرنشان کرد: نباید خیلی این ازدواج ها را سیاسی کرد.

دولت نمی تواند بدون هماهنگی با سایر قوا پیش رود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی درباره عملکرد مجلس درباره فتنه ارزی در کشور گفت: دولت بارها اعلام کرده و اصرار دارد مسئول اقتصادی کشور است و این حرف هم طبق قانون اساسی درست است اما این حرف به این معنا نیست که دولت می تواند بدون هماهنگی با سایر قوا پیش رود.

عضو هیئت حل اختلافات قوا با تاکید بر اینکه در چند ماه اخیر جلسات هماهنگی میان قوا برگزار شده است گفت: هر سه قوه باید به تصمیمات اتخاذ شده در این جلسات پایبند باشند چرا که اگر دولت با قوای دیگر هماهنگ باشد کارها بهتر پیش خواهد رفت.

نبوی همچنین تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در چند ماه اخیر تلاش کرد با تصویب طرح ها و قوانینی مانند جلوگیری از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، جلوی گرانی ها و افزایش قیمت ارز را بگیرد.

شرایط شعب ابی طالب پیام غیر مقاومتی نداشت

وی با بیان اینکه در شرایط حساسی در مقطع کنونی قرار داریم گفت: عده ای مطرح می کنند که در شرایط شعب ابی طالب هستیم و می خواستند عنوان کنند شرایط کشور سخت است و فشار مقابل دشمنان قابل تحمل نیست در حالی که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند ما در شرایط شعب ابی طالب نیستیم بلکه در شرایط بدر و خیبر هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: البته شرایط شعب ابی طالب پیام غیر مقاومتی نداشت چرا که مسلمانان علیرغم همه سختی ها پیامی دریافت نکردند که باید تسلیم شوند.

عضو هیئت حل اختلافات قوا ادامه داد: با وجود اینکه در شرایط فعلی دشمن تلاش می کند در عرصه اقتصادی ما را محاصره کند و تحریم های فلج کننده ای را اعمال کند، جلوی فروش نفت را گرفت و بانک مرکزی را تحریم کرد اما ملت ایران باید در این شرایط مقاومت ، استقامت و ایمان خود را بیشتر کند و به نصرت الهی باور داشته باشد.

ستون پنجم دشمن در کشور به دنبال به سازش کشاندن نظام

نبوی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: پایگاه نفاق و ستون پنجم دشمن در کشور به دنبال به سازش کشاندن نظام و انحراف انقلاب است اما ما در 30 سال اخیر راههای دور زدن تحریم را یاد گرفته ایم به گونه ای که در 4-5 ماه اول تحریم ها که بحث تحریم انرژی مطرح بود صادرات نفت به 1.2 میلیون بشکه کاهش یافت اما با تلاش همه جانبه مسئولان در حال حاضر به 1.7 میلیون بشکه افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان بدنبال این هستند تا عنوان کنند تحریم ها به دلیل مسائل هسته ای است گفت: این در حالی است که بعد از پیروزی انقلاب ما توسط دشمن تحریم شدیم و این تحریم ها هیچ ربطی به مسئله هسته ای ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان با صراحت عنوان کردند جمهوری اسلامی به دلیل پایبندی به آرمانهای اسلامی مورد پذیرش آنها نیست.

کوتاه آمدن برای برداشتن تحریم ها از روی خیانت و جهل است

عضو هیئت حل اختلافات قوا ادامه داد: اگر عده ای در داخل کشور می خواهند عنوان کنند باید در بحث هسته ای کوتاه بیاییم تا تحریم ها برداشته شود از روی خیانت و یا جهل است و معتقدم این گونه بحث ها انحرافی است.

نبوی همچنین با تاکید بر اینکه بعد از وقوع بیداری اسلامی مرزی بندی روسیه و چنین در مقابل آمریکا صریح تر شده گفت: آنها توطئه های خود را به ترکیه تحمیل کردند و ترکیه که به ظاهر می خواست خود را مسلمان  و انقلابی جا بزند وادار شد که در مقابل مسلمانها بایستد.

عضو هیئت حل اختلافات قوا خاطرنشان کرد: در تحولات سوریه شاهد هستیم که ترکیه، قطر و عربستان در یک سو و ایران ، لبنان و سوریه در طرف دیگر قرار دارند. مشاهده می کنیم که آنها نتوانستند حزب الله، حماس و سوریه را ساقط کنند و تیرهایشان به سنگ خورده است.

نبوی تصریح کرد: امروز در آمریکا ایده ای مطرح است که آمریکا درگیری میان کشورها را به خودشان واگذار کند تا آمریکا دخالت مستقیمی انجام ندهد.

اوباما پیروز شود اختلافاتش با رژیم صهیونیستی برجسته خواهد شد

وی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جنگ نظامی با ایران را منتفی می دانند اگر چه معتقدند اگر اوباما پیروز شود اختلافاتش با رژیم صهیونیستی برجسته خواهد شد و اگر میت رامنی پیروز شود اختلافاتش با روسیه و چین برجسته خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اگر مسئولین به موقع تدبیر می کردند بحران ارزی در کشور پیش نمی آمد گفت: دیر عمل کردن مسئولان و با تاخیر اقدام کردن و به موقع حرف گوش نکردن مشکلاتی را در جامعه بوجود آورد.

وی همچنین تاکید کرد: شرایط کشور امیدوار کننده است و اگر دشمن در این مبارزه به ما آسیب بزند خودش هم آسیب خواهد دید چرا که توانایی اقتصادی ما بالاست و آنها نمی توانند ما را به صورت کامل محاصره کنند.
منبع: مهر


کد مطلب: 251841

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/251841/ستون-پنجم-دشمن-کشور-دنبال-سازش-کشاندن-نظام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com