پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

انتقاد زندگانی از ارتباط کم تئاتر و تلویزیون

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 251681
بازیگر فیلم سینمایی ˈاختاپوسˈ، عرصه تئاتر را پرورشگاه خوبی برای بازیگری برشمرد و گفت: اکنون حضور بازیگران تئاتر در تلویزیون و سینما کمرنگ شده است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ˈامین زندگانیˈ شب گذشته (جمعه) در برنامه تلویزیونی ˈهفتˈ افزود: بازیگران تئاتر هنرمندان توانمندی هستند و حضور آنان در تلویزیون و سینما در سال های اخیر کمتر شده است.

وی با یادآوری آنکه شهرت برای من ترسناک است، گفت: اکنون در بخش نوشتاری سینما با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم و در برخی رسانه ها بجای حمایت از سینما به یکدیگر حمله می کنیم.

بازیگر فیلم سینمایی ˈملک سلیمانˈ به حضور خود در آثار تاریخی اشاره کرد و بازی در نقش های تاریخی را آزمونی بزرگ برای هر بازیگر دانست.

زندگانی با بیان آنکه بدنبال ساختار شکنی در نقش های مختلف هستم، ادامه داد: حضور در فیلم ˈاختاپوسˈ، دلیلی ساختارشکنانه داشت و با وجود آنکه بازی در نقش ˈعجوزهˈ در این اثر ریسک بود اما این اتفاق در دوری از کلیشه ها به من کمک کرد.

وی مهمترین علت برای حضور در فیلم ˈاختاپوسˈ را در فیلمنامه این اثر دانست و گفت: فیلم ˈاختاپوسˈ در اکران با بی مهری روبرو شده و با وجود آنکه همه شاخص های فروش را دارد اما هنوز آنچنان که باید فروش نداشته است.

این بازیگر سینما به هزینه های گزاف برای رفتن به سینما و تئاتر اشاره کرد و یادآور شد: باید از همه مردمی که به سینما و تئاتر می روند تشکر کرد و به هر حال این مخاطبان هستند که از فیلم های سینمایی حمایت می کنند.

زندگانی از مقابله برخی نهادها با اکران و نیز حمله برخی رسانه ها به تعدادی از آثار سینمایی انتقاد کرد و توضیح داد: مگر سینمای ایران چند تهیه کننده و کارگردان دلسوز دارد که با آنان اینگونه رفتار می کنیم.

وی به لزوم حمایت مطبوعات از سینما اشاره کرد و گفت: حاشیه سازی برای سینمای ضعیف ما مطلوب نیست و باید به هنر هفتم کمک کنیم.

این بازیگر سینما تاکید کرد: باید فرار فرهنگی را جدی بگیریم زیرا فرهنگ حاصل تلاش چند ساله بوده و هنرمند در این مرز و بوم به حتم از جایگاه والاتری برخوردار است.

زندگانی به تلاش برای تشکیل صنف بازیگران اشاره کرد و توضیح داد: تشکیل این صنف به صورت قانونی به دلیل همزمانی با بسته شدن خانه سینما سوء تفاهم هایی را به وجود آورده در صورتیکه همه به دنبال شرایط بهتر هستیم.

وی همچنین از تلاش های مریلا زارعی و داود رشیدی در صنف بازیگران تقدیر و تشکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *