پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

علائم افسردگی را بشناسید

سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 251135
یک روانپزشک گفت: مطابق تعریف WHO زمانی فرد از نظر روانی سالم است که رفتار مقبولی داشته و بتواند با تعامل با دیگران خود را با جامعه تطبیق دهد.
به گزارش جهان، دکتر علیرضا محتشم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تامین سلامت روانی جامعه تنها با شناخت بیماری‌ها و حوزه‌های تحت تاثیر آنها ممکن است،‌ افزود: مقداری از افسردگی در همه افراد عادی بوده و تا حدودی می‌تواند سازنده باشد اما اگر از میزان خود بگذرد بسیار مخرب خواهد بود.

به گفته وی، میزان افسردگی با شرایط زندگی فرد سنجیده می‌شود، اما اگر شرایط فرد متعادل بوده و او دچار افت عملکرد و اختلال در تعاملات اجتماعی شده باشد افسردگی او نگران‌ کننده است.

وی ادامه داد: کسی از نظر روانی سالم است که بتواند تعاملات اجتماعی خوبی داشته باشند زیرا کسی که افسرده است نسبت به اشخاص اطرافش، دنیا و آینده نگرش منفی پیدا می‌کند.

محتشم افزود: امکان دارد فرد به دلیل مشکلی در زندگی‌اش طی چند روز دچار افسردگی شود که عادی است اما اگر افسردگی فرد بیش از چند روز طول کشیده و حتی در مواقعی بدون عامل خارجی رخ داده باشد باید حتما درمان شود.

به گفته این روانپزشک، احساس غمگینی، دلمردگی، عدم لذت بردن از کارها، کمبود انرژی، احساس بی‌ارزشی و گناه، افکار ناامید کننده و توجه به مرگ، کاهش میل جنسی و اختلال حافظه مهم‌ترین علائم افسردگی هستند.

وی ادامه داد: از آنجا که فرد افسرده در کارهای فکری، قدرت خود را از دست داده و حجم فکری‌اش کم می‌شود، دچار اختلال حافظه می‌شود که ممکن است بیش از هر چیز او را آزار دهد.

وی در پایان اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله در درمان افسردگی پذیرش آن است. افراد پس از مشاهده علائم آن باید به پزشک مراجعه کرده و در درمان بیماری خود اقدام کنند در غیر این صورت درمان بیماری‌شان طولانی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *