شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

عراق خواستار غرامت از رژیم صهیونیستی

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب: 251065
نمایندگان پارلمان عراق خواستار اقامه دعوی علیه رژیم صهیونیستی و دریافت غرامت از این رژیم به خاطر بمباران نیروگاه هسته‌ای این کشور در سال ۱۹۸۱ شدند.
به گزارش جهان به نقل از  فارس : روزنامه عراقی الصباح، نمایندگان طیف‌های مختلف پارلمان عراق از دولت این کشور خواستند، به علت بمباران راکتور هسته‌ای «اوسیراک» و همچنین ترور دانشمندان و خلبانان عراقی از سال ۲۰۰۳ توسط رژیم صهیونیستی علیه این رژیم شکایت کند.

این روزنامه به نامه‌ای از دبیرخانه نخست‌وزیری عراق خطاب به وزارت خارجه عراق دست پیدا کرده که در آن آمده است: «نوری المالکی»، نخست وزیر عراق از وزارت خارجه خواسته، تدابیر لازم برای جبران خسارت عراق به دلیل حمله رژیم صهیونیستی به راکتور «اوسیراک» در سال ۱۹۸۱ را اتخاذ کند.

در همین حال یک منبع آگاه پارلمانی گفت: موضوع بمباران راکتور اوسیراک توسط دفتر «اسامه النجیفی»، رئیس پارلمان عراق در حال پیگیری است و یک کارشناس عراقی پس از انجام تحقیقات لازم در این‌باره به دولت عراق اطمینان داد که می‌تواند، به طور قانونی از رژیم صهیونیستی درخواست غرامت کند.

«جواد البزونی»، از نمایندگان پارلمان عراق در این‌باره گفت: فعالیت راکتور هسته‌ای اوسیراک صلح‌آمیز بود و عراق از آن برای اهداف علمی استفاده و این راکتور زیر نظر سازمان ملل فعالیت می‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *