جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش کاخ سفید به انفجار تروریستی لبنان

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۱۴
کد مطلب: 250547
سخنگوی کاخ سفید حادثه بمب‌گذاری امروز در لبنان که به کشته شدن یکی از مقامات لبنان منجر شد را محکوم کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس : خبرگزاری فرانسه، آمریکا حادثه بمبگذاری امروز که به کشته شدن سرتیپ «وسام الحسن» رئیس بخش اطلاعات امنیت ملی لبنان و شمار دیگری از شهروندان لبنانی منجر شد را محکوم کرد.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «چنین خشونتی هیچ توجیهی ندارد. حادثه امروز، خودروی بمبگذاری‌شده بود. هیچ دلیلی نداریم که آن را تروریسم ندانیم. ما این اقدام تروریستی را محکوم می‌کنیم».

نولاند گفت آمریکا نمی‌داند چه کسانی مرتکب حادثه تروریستی امروز شده‌اند اما هیچیک از کارکنان سفارت آمریکا محل کارشان را ترک نکرده‌اند.

وی افزود گزارشی درباره زخمی شدن آمریکایی‌ها در این حادثه به دستش نرسیده است.

در انفجار مهیبی که امروز در میدان «ساسین» واقع در منطقه «اشرفیه» روی داد ۸ نفر از جمله رئیس بخش اطلاعات امنیت ملی لبنان کشته و ۷۸ نفر نیز زخمی شدند.

برخی رسانه‌ها مانند بی‌بی‌سی، العربیه و الجزیره تلاش کردند با اشاره به جریان ۱۴ مارس، «وسام الحسن» را فردی ضد سوری معرفی کرده و بدون ذکر دلیل موجهی انفجار عصر جمعه در بیروت را به نظام سوریه نسبت دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *