پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
بی بی سی:

ایران می خواهد غرب زانو بزند

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب: 250526
تحریم ها به ایران زیان می رساند اما به حدی نیست که ایران از برنامه هسته ای خود عقب نشینی کند. ایران می خواهد آمریکا و اروپا در برابرش خم شوند بعد به گفت و گو با آن ها ادامه دهد.
به گزارش جهان به نقل از جام ؛ "سولی شاهور" استاد دانشگاه حیفا در گفت و گو با شبکه "بی بی سی فارسی" با اشاره به اینکه موضع گیری های جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم ها ایستادگی است و تحریم ها هیچ اثری ندارد گفت: «عملی که جمهوری اسلامی انجام می دهد این است که حاضر نیست عقب نشینی کند و ایران می خواهد آمریکا و اروپا در برابرش خم شوند بعد به گفت و گو با آن ها ادامه دهد.

تحریم های اقتصادی اگرچه زیان بار باشند محدود هستند چرا که بستن مرزهای خاکی ایران با کشورهای افغانستان، آسیای مرکزی، آذربایجان و عراق خیلی سخت است. بنابراین تحریم ها به ایران زیان می رساند اما به حدی نیست که ایران از برنامه هسته ای خود عقب نشینی کند و چون تحریم ها کارایی لازم ندارند، اسرائیل و آمریکا گاهی از حمله نظامی حرف می زنند.»

عنایت فانی مجری برنامه صفحه دو بی بی سی در واکنش به این صحبت ها گفت: «البته حمله نظامی احتیاج به قطعنامه بین المللی و یک اجماع بین المللی دارد و بعید است حاصل بشود و حمله نظامی حتی در مورد سوریه با توجه به جنگ داخلی آن امکان پذیر نیست؛ ضمن اینکه این احتمال وجود دارد که علت اصرار جمهوری اسلامی ایران بر موضع فعلی اش در برنامه هسته ای این باشد که واقعاً ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست و از حق خود دفاع می کند. ما بعد از جنگ عراق دیدیم که عراق سلاح هسته ای ندارد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *