سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۵
عملیات تروریستی چابهار با فداکاری بسیج و ناجا ناکام ماند؛

شناسایی عامل ترور پیش از ورود به مسجد

2 بسیجی شهید شدند
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 250482
با زیرکی و فداکاری نیروهای بسیجی و نیروی انتظامی عملیات تروریستی در چابهار ناکام ماند و از به خطر افتادن جان بسیاری از نمازگزاران شیعه و سنی جلوگیری شد.
شناسایی عامل ترور پیش از ورود به مسجد
به گزارش جهان، در اقدام کور تروریستی، ظهر امروز در حوالی مسجد امام حسین (ع) چابهار و مقابل درمانگاه سیدالشهدای این شهرستان، دو بسیجی جان برکف پایگاه مقاومت بسیج مسجد به شهادت رسیدند.

علی عبدالهی، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با تایید این خبر به ایسنا گفت: ساعت 12:20 یک نفر قصد عملیاتی انتحاری در مسجد امام حسین چابهار را داشت که البته در اجرای این عملیات ناکام ماند اما بسیجیان و نیروی انتظامی او را شناسایی و تعقیب کردند که در نتیجه آن فرد اقدام به فرار کرد و در حین فرار عملیات انتحاری انجام داد و خودش نیز هلاک شد.

عامل ترور ساعت 12:50 دقیقه با لباس مبدل نظامی در مقابل مسجد امام حسین (ع) و مصلای این شهر در کمین خروج نمازگزاران بود که با شناسایی از سوی پرسنل بسیجی و نیروهای انتظامی متواری و مقابل درمانگاه سیدالشهدا خیابان تعاون جنب مسجد خود را منفجر می‌کند که در پی این انفجار 2 نیروی بسیجی شهید و تعدادی از نیروهای انتظامی و کودکان زخمی شدند.

به نوشته فارس، بسیجی شهید «مرتضی آسوده» در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و «حامد بزی» دیگر بسیجی این حادثه پس از بروز جراحات سنگین دقایقی پیش در بیمارستان شهید شد.

به گزارش خبرنگار جهان، شهیدان آسوده و بزی به همراه یکی از نیروهای ناجا عامل تروریستی را تعقیب می کنند که در همین گیر و دار عامل ترور بمب را منفجر، 2 بسیجی را شهید و مامور نیروی انتظامی را زخمی می کند.

علاوه بر آنان، یک پسر بچه و یک دختر بچه که قصد خرید از یکی از مغازه های محل را داشتند در این انفجار مجروح شدند. 2 تن دیگر در نتیجه این انفجار دچار شوک شدند که البته وضعیت همه مجروحان مطلوب گزارش شده است.

 
براساس اطلاعات دریافتی، شهید مرتضی آسوده، دانش‌آموز دبیرستان نمونه دولتی و شهید حامد بزی دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد بوده که در این اقدام تروریستی به شهادت می‌رسند.

آنچنان که فرحناز رافع، رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر هم به ایسنا گفته است گویا این دو شهید عضو خانه داوطلب چابهار جمعیت هلال‌احمر هم بوده اند.

نماینده مردم چابهار در مجلس در گفت‌وگو با ایسنا این عملیات انتحاری را به شدت محکوم کرد.
 
یعقوب جدگال گفت: این اقدام تروریستی خلاف شرع، اسلام و متضاد با همه‌ی آموزه‌های انسانی است.  وی گفت: چهره پلید استکبار جهانی بار دیگر در حادثه تروریستی چابهار نمایان شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اون وقت بعضی ها با گوش دادن به فرامین شبکه ملکه بریتانیا به بسیج توهین و حمله میکنن.
Switzerland
اللهم ارزقنا شهادت
Iran, Islamic Republic of
بسیجی همیشه بیدار و وظیفه شناس است و به حاشیه سازی ها گوش نمی دهد
خیلی جالبه که طرف 1 ثانیه قبل از مرگ فکر میکنه داره میره بهشت اما 1 ثانیه بعد میبینه تو مسیر جهنمه
Norway
مامور نيرو انتظامي كه جلو نميره هزاران بار ديدم حتي واسه دعوا ساده همن نميرن جلو . ماشا الله بسيجي