شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اعتراض بروجردی به سفیر فرانسه

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۳۸
کد مطلب: 250393
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به سفیر فرانسه در تهران، نسبت به قطع پخش 9 کانال تلویزیونی و 34 مرکز رادیویی از شبکه ماهواره‌ای هات‌برد اعتراض کرد.
به ‌گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، در نامه ˈ علاءالدین بروجردیˈ به ˈ برنو فوشهˈ آمده است: خبر تأسف‌بار تصمیم غیرموجه شرکت یوتل‌ست و آرکیوا در خصوص قطع شبکه‌های برون مرزی ایران از شبکه ماهواره‌ای هاتبرد باعث تعجب و تأسف است.

بروجردی این تصمیم را متضمن نقض آشکار مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی از سوی کشوری دانست که ملت آن یک پیشینه تمدنی و فرهنگی درخشان از جمله انجام انقلاب کبیر 1789، مبارزه با اشغالگری، پیشگامی در استقلال عمل در صحنه بین‌المللی و پیروی از قانون و حقوق بین‌المللی و ارزش‌هایی همچون مردم‌سالاری برخوردار بوده‌اند.

وی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مصرانه از مقامات فرانسوی می‌خواهد که با مد نظر قرار دادن لزوم احترام به اصول آزادی و دموکراسی، اقدام سریعی را به منظور تجدیدنظر در این تصمیم غیرمنطقی اتخاذ کرده و اجازه ندهند باورهای ملت‌ها نسبت به پیشگامی ملت فرانسه در زمینه مردم‌سالاری فرو ریخته و ذهنیت خفقان جای آزادی را بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *