جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

فرمانده‌سابق نیروی‌زمینی‌ارتش شهید شد

پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 250343
امیر سرافراز اسلام سرلشگر جانباز محمدباقر اصلانی یکی از فرماندهان سابق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، سرلشگر شهید اصلانی در سال 1358 به دستور سپهبد شهید ˈعلی صیاد شیرازی ˈ که در آن زمان از فرماندهان نیروی زمینی ارتش بود به منظور سرکوب گرو‌هک‌های ضد انقلاب عازم شهر سقز در استان کردستان شد و در این ماموریت به درجه رفیع جانبازی نایل شد.
 
سرلشگر شهید اصلانی که در دوران دفاع مقدس سمت‌هایی چون فرماندهی گروهان، گردان و تیپ را درکارنامه درخشان خود داشت، در این دوران بارها مجروح شد و در هنگام شهادت از جانبازان ضایع نخاعی بود که ده‌ها ترکش در بدن داشت.
 
وی نقش مهمی در دفع غائله ضد انقلاب در استان کردستان پیش از آغاز جنگ تحمیلی و در دوران دفاع مقدس داشت.
 
سرلشگر شهید اصلانی که فرماندهی لشگر 84 خرم آباد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی را نیز در کارنامه خود داشت، بالاخره پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از مصدومیت ناشی از مجروحیت در دوران دفاع مقدس صبح روز گذشته ( چهارشنبه) دار فانی را وداع گفت و به درجه رفیع شهادت نایل شد.
 
پیکر پاک و مطهر سرلشگر شهید اصلانی روز پنج شنبه با حضور خانواده آن شهید، خانواده شهدا، همرزمانش و جمعی از مقامات لشگری و کشوری تشییع و در قطعه شهدای بهشت زهرا(س) تهران آرام گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *