جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴
بیانیه فراکسیون اصولگرایان مجلس؛

طرح‌سئوال از رییس‌جمهور کمکی به‌حل مشکلات نمی‌کند

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 250198
فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در واکنش به طرح اخیر سئوال از رییس جمهور و همچنین وزرا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این اقدام نمایندگان به ظن قوی کمکی به حل مشکلات موجود نمی کند بلکه می تواند تنش زا و التهاب آفرین باشد و به نوبه خود موجب آثار منفی شود.
طرح‌سئوال از رییس‌جمهور کمکی به‌حل مشکلات نمی‌کند
به گزارش جهان، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم لازم می داند موضع خود را درباره سئوال نمایندگان محترم مجلس از رییس جمهور و اقدامات مشابه دیگر به اطلاع همکاران محترم خود در مجلس و ملت شریف ایران برساند.

در این شک نیست که دشمنان انقلاب که دستشان از کشور ما کوتاه شده و سلطه و نفوذشان قطع گردیده است، می خواهند ملت ایران را به جرم استقلال طلبی و به بهانه انرژی هسته ای با سلاح تحریم در فشار اقتصادی قرار دهند و همچنین شک نیست که در مقابل این توطئه، ملت و دولت باید با هوشیاری دست به دست هم دهند و با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری، به ویژه آنچه تا کنون در باب "اقتصاد مقاومتی" بیان فرموده اند، این توطئه را خنثی کنند.

برون رفت از مشکلات اقتصادی اخیر هم مستلزم مقاومت است و هم مستلزم تدبیر و همدلی. مسلم است که با تدبیر صحیح و مدیریت مبتنی بر برنامه می توان آثار و تبعات منفی این توطئه را کاهش داد. در چنین شرایطی جمعی از نمایندگان محترم مجلس نهم با احساس تکلیف و از سر خیرخواهی و دلسوزی به حکم وظیفه نظارتی خود در صدد طرح سئوال از رییس جمهور بر آمده اند تا انتقادات خود را به روش ها و تدبیرها و مدیریت های اعمال شده بیان کنند.

فراکسیون اصولگرایان در عین حال که طرح سئوال از رییس جمهور و وزرا را از اختیارات مسلم نمایندگان می داند معتقد است این اقدام نمایندگان به ظن قوی کمکی به حل مشکلات موجود نمی کند بلکه می تواند تنش زا و التهاب آفرین باشد و به نوبه خود موجب آثار منفی شود. تجربه سئوال قبلی از رییس جمهور این احتمال را تقویت می کند که طرح سئوال از رییس جمهور فضا را غبارآلود و جنجالی خواهد کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر خود به خراسان شمالی صریحا فرموده اند: «در مدت باقیمانده تا انتخابات همت همه مسئولان بر حفظ آرامش و اجتناب از جنجالی شدن فضای سیاسی کشور متمرکز باشد».
ایشان همچنین می فرمایند: «مسئولان، سیاستمداران، تریبون داران و مدیران عرصه های گوناگون کاملا مراقب باشند که با یک حرف یا عمل نسنجیده و اختلافی موجب متلاطم شدن فضای سیاسی نشوند».


تاکید بر این نکته مهم است که مخالفت با طرح سئوال از رییس جمهور به معنای بی عملی و سکوت نسبت به مسائل کشور نیست. مسلم است که نمایندگان نباید "نظاره گر" اوضاع باشند بلکه باید با استفاده از اهرمهای قانونی که در اختیار دارند، بر روند اداره کشور نظارت کنند.

فراکسیون اصولگرایان در شرایط فعلی کشور با توجه به شناختی که از شیوه برخورد مسئولان دارد، توصیه می کند به جای اقداماتی که می تواند افکار عمومی جامعه را مشوب و مشوش کند، راه حل های دیگری جستجو شود و مخصوصا بر تماس و مذاکره میان مجلس و دولت در فضایی آکنده از همدلی و همکاری متقابل تاکید می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


طرح سوال به چه درد می خورد؟باید ایشان را استیضاح کنند ...
راست میگن دیگه ...!
Iran, Islamic Republic of
اگه موضع اين گروه غير براين بود بايد تعجب ميكرديم اينهمه محافظه كاري ديگه ..
United States
لطفا بفرمائید :
در صورتی که از مسئول مملکتی سوال شود هیچ کمکی به مشکلات نمیشود پس بفرمائید. :
چگونه مشکلات را حل میکنید . لطفا فراکسیون اصولگرایان راهکار ارائه بدهند .فکر کنید الان درگیر جنگ هستیم و درست شب عملیات است و بچه ها پشت میدان مین گیر کرده اند و تیربارهاومنورهای دشمن هم روشن شده نباید از این فرماندهی که تعیین کرده اید بپرسید.چرا درست شناسایی نکرده و آتش تهیه نداریم . انبارهای تدارکات چرا خالی است .بودجه عملیات چطور شد . نیروهای نفوذی چگونه وارد گردانها شدند.چرا حرفهای قرارگاه نادیده گرفته و به وعده ها عمل نشد .
و. . . . اصفهانی