سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

آیتلس از آزمون دانشگاه آزاد حذف شد

سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 249921
آزمونهای استاندارد آیلتس دانشگاه آزاد پس از اول مهرماه سال جاری و در زمانهایی که پیش از این اعلام شده بود از گردونه آزمونهای زبان استاندارد این دانشگاه حذف شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حدود چهار سال و نیم پیش برنامه ریزیها برای دریافت مجوز برگزاری آزمونهای بین المللی آیلتس از موسسه IDP استرالیا توسط دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

لازم به ذکر است که سوالات آیلتس از سوی دانشگاه کمبریج طراحی می شود.

بعد از دو سال و نیم رایزنی به این دلیل که دریافت مجوزها به سختی صورت می گیرد در ۹ فروردین ۸۹ تفاهم نامه ای که بین جاسبی و جان بلویل – مدیر کل جهانی آیلتس به امضا رسید و مجوز برگزاری آزمونهای در ایران به دانشگاه آزاد ارائه شد.

بنابراین از ۲۷ آذرماه ۸۹ آزمونهای آیلتس توسط دانشگاه آزاد در ایران برگزار می شد، این آزمونها ماهانه، به طور منظم و با برگزاری دو آزمون در ماه تا اول مهرماه سال جاری برگزار می شد و در این بازه زمانی هیچ کدام از آزمونها لغو نشد.

تمامی مراحل اجرایی مربوط به برگزاری آزمون از لحظه ثبت نام تا تولید کارنامه، شامل برگزاری آزمون، هیات ممتحنه، مراقبین، تصحیح اوراق، ارزیابی مهارت های Speaking, lessoning, Writing و Reading بر عهده مرکز آزمون IELTS دانشگاه آزاد اسلامی بود در حالیکه در هیچ مرکز برگزارکننده آیلتس در جهان هیچ گاه کارمند بومی آن کشور این امور را بر عهده نمی گیرد زیرا همیشه باید یک نفر از IDP برای نظارت و انجام امور حضور داشته باشد.

در این مدت با توجه به قیمت دلار و نوساناتی که داشت مبلغی در حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دریافتی دانشگاه آزاد از داوطلبان آیلتس بود که بخشی از این درآمد باید برای موسسه IDP ارسال می شد و بخشی دیگر از این مبلغ برای اداره امور در اختیار دانشگاه آزاد قرار می گرفت.
به گزارش مهر، هزینه هر دوره آیلتس ۲۴۰ دلار بود و که بخشی از این مبلغ در اختیار IDP و بخشی از آن به دانشگاه آزاد اختصاص می یافت اما این مبلغ در ایران از دانشجو به ریال دریافت می شد و این روزها هزینه هر دوره آیلتس تا ۷۰۰ هزارتومان با توجه به قیمت دلار افزایش یافته بود.

همه اینها در حالی است که مدتی است آزمون آیلتس در دانشگاه آزاد به دلیل علت مقرون به صرفه نبودن برگزار نمی شود. گواه این موضوع هم تقویم برگزاری آزمونهای آیلتس در این دانشگاه است که بر این اساس آخرین آزمون در مهرماه سال جاری قرار بود ۲۲ مهرماه برگزار شود که این آزمون و تمام آزمونهای بعد از آن لغو شد.

به گزارش مهر، پیش از این زمان آزمونهای آیلتس سال ۹۱ دانشگاه آزاد اسلامی از سوی مرکز آزمونهای استاندارد دانشگاه آزاد اعلام شد.

جدول زمانبندی آزمونهای آیلتس 91
ردیف نام آزمون تاریخ آزمون
1 آکادمیک/ جنرال
 
24 فروردین 91
2 آکادمیک
 
9 اردیبهشت 91
3 آکادمیک/ جنرال
 
23 اردیبهشت 91
4 // 6  خرداد 91
5 آکادمیک
 
25 خرداد 91
6  آکادمیک/ جنرال
 
10 تیر 91
7  //  22 تیر 91
8  آکادمیک
 
 7 مرداد 91
9  //  4 شهریور 91
10  //  16 شهریور 91
11  آکادمیک/ جنرال
 
 1 مهر 91
12  //   22 مهر 91
13  //  6 آبان 91
14  //  27 آبان 91
15  //  11 آذر 91
16  آکادمیک  25 آذر 91

از سوی دیگر از میان ۱۱ پرسنلی که در مرکز آزمونهای استاندارد دانشگاه آزاد ( مجری برگزاری آیلتس) فعالیت می کردند ۸ نفر اخراج شدند و سایت این مرکز به نشانی http://ept.iauset.com از دسترس خارج شده است.

 

بر اساس اخباری که پیش از این منتشر شد، قرار بود در شهرهای کرمانشاه، شیراز و رشت مراکز آیلتس دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شود و طبق پیش بینی های صورت گرفته این سه شهر با برخی مراکز استان همجوار خود برای برگزاری آزمون فاصله چندانی نداشتند که هم اکنون از دایره فعالیت خارج شده اند.

هم اکنون مشخص نیست که وجه دریافت شده ثبت نام برای آزمونهای لغو شده ۲۲ مهرماه به بعد به دانشجویان برگردانده شده و آیا مرکز آزمونهای استاندارد دانشگاه آزاد برنامه ای برای ادامه برگزاری آزمونهای آیلتس دارند یا خیر؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *