جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ثبت خاطرات آزادگان؛ لبیک به رهبری

سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 249920
سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی ضمن ابراز خرسندی از توصیه و تاکید مقام معظم رهبری برای جمع‌آوری و انتشار خاطرات آزاده مسعود شیردل، گفت: این فرمایش معظم رهبری را از باب تکلیف تا انجام و انتشار آن پیگیر خواهیم شد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری خراسان شمالی، میثم مرادی بیناباج اظهار کرد: سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی سرشار از خیر و برکت است که برای مثال تأکید بر انتشار خاطرات آزاده سرافراز مسعود شیردل موجب شور و نشاط در بین همکاران حوزه هنری استان شده و انشاء‌الله با همکاری این آزاده عزیز به سرانجام خواهد رسید.

بیناباج گفت: حوزه هنری خراسان شمالی هم اکنون تدوین و انتشار هفت عنوان کتاب خاطرات مردمی از انقلاب اسلامی را در هفت شهرستان استان و همچنین پروژه‌هایی را در خصوص شهدا و رزمندگان دفاع مقدس استان در دست مطالعه و تدوین دارد که جمع‌آوری خاطرات مسعود شیردل با توجه به تأکید مقام معظم رهبری نیز با شوق و انگیزه‌ای مضاعف به آن افزوده خواهد شد.

به گزارش فارس پایگاه اینترنتی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای در جریان سفر به استان خراسان شمالی در منزل شهیدان زیبایی حضور یافتند.

در این دیدار پدر و مادر شهیدان، خاطراتی درباره زندگی و شهادت محمدرضا و عبدالرضا زیبایی و همچنین عموی آن‌ها شهید مرتضی زیبایی نقل می‌کنند و سپس سرگذشت داماد خانواده را بیان می‌دارند که مقام معظم رهبری نکاتی را در ادامه می‌فرمایند.

در این گزارش آمده است: «... مسعود شیردل، داماد خانواده هم از سال ۶۵ تا ۶۹ را در اسارت گذرانده، یعنی از ۱۷ تا ۲۱ سالگی. پدر و مادر که این‌ها را تعریف می‌کنند، چهره آقا می‌رود توی خاطرات سال‌های جنگ و می‌گویند: «همان روزهای مرصاد، من هم اهواز و خرمشهر بودم.» رهبر انقلاب از داماد خانواده می‌پرسند که آیا خاطراتش را جایی نقل کرده؟ و وقتی جواب منفی می‌شنوند، ادامه می‌دهند: «خوبه این‌ها رو بگید. مثل کتاب «پایی که جا ماند» که اون جوون یاسوجی نوشته.» داماد می‌گوید: «آقا این‌ها رو نوشتیم. اما بازگو نمی‌کنیم.» آقا می‌گویند: «نه! بازگو کنید. ریا نمی‌شود.» بقیه می‌گویند یادآوری خاطرات اذیتش می‌کند. رهبر انقلاب رو به مسئولین ادامه می‌دهند: «راه این است که از حوزه هنری بیایند و با ایشان صحبت کنند. بعد جمع و جور کنند برای انتشار».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *