کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با تجمع در برابر مجلس مؤسسان صورت می‌گیرد

تجمع مردم تونس علیه رژیم صهیونیستی

23 مهر 1391 ساعت 21:08

مردم تونس فردا دوشنبه در اعتراض به تردید و تعلل مجلس مؤسسان تونس (پارلمان) در گنجاندن فصل جرم شمردن عادی‌‌سازی روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی در قانون اساسی این کشور در برابر مجلس مؤسسان تجمع می‌کنند.


به گزارش جهان به نقل از فارس : خبرگزاری آلمان، ائتلافی شامل ۱۱ سازمان از جامعه مدنی تونس از مردم این کشور خواستند فردا در برابر ساختمان مجلس مؤسسان تونس تجمع کرده و خواستار گنجاندن ماده‌ای در قانون اساسی مبنی بر جرم تلقی شدن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شوند.

سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراض‌آمیز که خود را ائتلاف جمعیت‌های مخالف صهیونیسم معرفی می‌کنند تاکید کردند که فعالیتشان در راستای فراخوان ملی دفاع از فصل ۷۲ از پیش‌نویس قانون اساسی جدید در تونس است که هر گونه عادی‌سازی روابط تونس با صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی را جرم تلقی می‌کند.

ضلاح الدین المصری دبیر کل جمعیت التسامح تونس، یکی از جمعیت‌های حاضر در این ائتلاف، به خبرگزاری آلمان گفت: درخواست اصلی ما تثبیت فصل ۷۲ قانون اساسی و تسلیم نشدن دربرابر دیکته‌های بیگانگان است.

وی افزود: آنچه که اکنون در مجلس مؤسسان صورت می‌گیرد این است که لایحه جرم شمردن عادی‌سازی روابط با اسرائیل را از یک کمیسیون به کمیسیونی دیگر واگذار می‌کنند و این در حالی است که در جولای گذشته با این لایحه موافقت شده بود.


کد مطلب: 249729

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/249729/تجمع-مردم-تونس-علیه-رژیم-صهیونیستی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com