جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۵
اختصاصی جهان؛

ارسال گزارش عملکرد اقتصاد کشور به مهدی هاشمی!+تصویر

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 249450
در سال 89 در سفر یکی از آقازادگان به اروپا، چند جلد از بولتن‌هایی که محرمانه نیز بوده اند در فرودگاه امام خمینی(ره) توقیف شده است.
به گزارش جهان، تصویر نامه‌ای که مشاهده می‌کنید، نامه محمدباقر نوبخت، معاون اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به مهدی هاشمی رفسنجانی است.



این نامه مربوط به سال 1386 است و گزارش عملکرد 2 سال اول برنامه چهارم توسعه نسبت به اهداف تعیین شده که گویا با نگاهی انتقادی نگاشته شده، به پیوست دارد. اما مشخص نیست که نوبخت به عنوان یک مقام مسوول در مجمع تشخیص مصلحت نظام چرا این گزارش اقتصادی را برای آقازاده هاشمی رفسنجانی ارسال کرده است.

با توجه به مسئولیت مهدی هاشمی در دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد، ارتباطی میان گزارش عملکرد اقتصادی کشور با مسئولیت وی دیده نمی شود، مگر اینکه موضوع دیگری در میان باشد.

نکته جالب‌توجه این است که نوبخت در این نامه تاکید کرده است: «مستدعی است در جهت استفاده از این 2 گزارش عیناً‌ نقل مطلب نشود».

البته او درباره این تقاضا توضیحی نداده است اما به نظر می رسد نامبرده از قانونی یا غیرقانونی بودن عمل خود مطلع بوده و برای همین درخواست کرده که گزارش ها «عینا نقل نشود».

مشخص نیست که آیا گزارش دیگر برنامه های توسعه و نیز عرصه های غیراقتصادی به همین شیوه به اطلاع مهدی هاشمی رسیده یا خیر؛ اما این احتمال مطرح است که این گزارش ها برای استفاده در رسانه های موردنظر با اهداف خاص ارسال شده باشد.

محمدباقر نوبخت از مسوولان ستاد انتخاباتی حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در سال 1384 نیز بوده است. مناظره وی با خوش چهره به نمایندگی از هاشمی رفسنجانی در اذهان مانده است.

براساس اطلاع خبرنگار ما، در سال 89 در سفر یکی از آقازادگان به اروپا، چند جلد از بولتن‌های محرمانه، در فرودگاه امام خمینی(ره) توقیف شده است.

کشف اسناد 
 
گفتنی است، دادسرای تهران ۷ خرداد ۸۹ با انتشار بیانیه‌ای اعلام كرد، در بازرسي از دفتر هيات امنای دانشگاه آزاد، اسناد و مدارك زيادي درباره برخي قراردادهاي نفت و گاز، اسناد مالي غير مرتبط با دانشگاه آزاد، اسناد محرمانه دولتي و نيز گزارشهاي مرتبط با يكي از متهمان حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوري را كشف و ضبط کرده است. 
 
دادسرای تهران، علت این اقدام را "دريافت گزارشهايي مبني بر نگهداري این اسناد در ساختمان محل استقرار دفتر هيات امنا و نيز تلاش عده اي براي خارج كردن اين اسناد و مدارك از مركز ياد شده " عنوان کرد.

کاوه اشتهاردی، مدیر مسئول سابق روزنامه ایران،‌ هم در جریان دادگاه شکایت مهدی هاشمی اطلاعات قابل تاملی را درباره دفتر هیات امنای دانشگاه‌ آزاد و اسناد محرمانه در آن افشا کرد.

جوابیه نوبخت به این خبر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری میرسد
با اين گزارشات معلوم است چيزى از مهدى هاشمي نداريد
شاید برای نوشتن پایان نامه ی دکتریش به آمارها نیاز داشته
Iran, Islamic Republic of
دين ما به دستور داده است قبل از اينکه از اين متن به عنوان ابزار تخريب استفاده کنيم، علت را از خود آن آقايان جويا شويم، و اصلا مي توانستيد براي شفاف سازي سؤال منطقي بکنيد نه کنايه آميز و براي زير سؤال بردن!!!
که چی مثلا چی کارش میکنن ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!