کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح الحاق‌ بانک‌ مرکزی به وزارت‌اقتصاد

22 مهر 1391 ساعت 10:59

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دوفوریتی توسط تعدادی از نمایندگان مجلس برای الحاق بانک مرکزی به وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد.


به گزارش جهان ˈعلی ایرانپورˈ روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، هدف از تهیه این طرح را نظارت مستقیم مجلس شورای اسلامی بر بانک مرکزی و همچنین پاسخگویی این بانک به مجلس دانست.

وی با بیان این که نمایندگان مجلس شورای اسلامی چندین بار در کمیسیون های تخصصی و همچنین صحن علنی از ˈمحمود بهمنیˈ رییس کل بانک مرکزی دعوت کرده اند تا در خصوص مسایل اقتصادی کشور توضیح دهد، گفت: بهمنی هر بار از حضور در مجلس شورای اسلامی امتناع کرده است.

ایرانپور افزود: در صورت تصویب نهایی این طرح، مجلس می تواند از وزیر امور اقتصادی و دارایی به طور مستقیم در مورد مسایل مربوط به بانک مرکزی توضیح بخواهد و طبق قانون هم وزیر موظف است در مهلت قانونی پاسخ نمایندگان را بدهد.

هم اکنون رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به پیشنهاد رییس جمهورِی و بعد از تائید مجمع عمومی بانک مرکزی با حکم رییس جمهوری منصوب می شود.

مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، متشکل از رییس جمهور (رییس مجمع)، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزیر بازرگانی و یک نفر از وزرا به انتخاب هیات وزیران است.


کد مطلب: 249411

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/249411/طرح-الحاق-بانک-مرکزی-وزارت-اقتصاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com